C- för presentation, mene, man är väl inte putsbög heller!
Jäklar vad rött, min sambo hade börjat lipa om jag la fram en sån köttbit till henne
Presentation är sånt trams, maten man får på restauranger ser alltid trevlig ut, men när du har ätit halva köttbiten och såsen och tillbehören redan är slut så bryr man sig sällan om hur fin tallriken såg ut när man fick in den.
Mer sås åt folket!!
Gissa dagens fångst!
Underbar marmorering:
Jag lyckas aldrig fota slutresultatet för så fort köttet träffar grillgallret tappas allt fokus på kameran. Och fru, barn osv...
Ovanligt nog lyckades jag iaf ta en bild precis efter jag kastat på köttet.
Tips: Den genomgående senan man bäst äter runt är karaktäristisk för styckdetaljen. Vad kan det vara???
Gissar på luffarbiff, men isf gick min sena åt andra hållet.
Gissar att det blev gott!
Slutade med burgare för min del idag.
Inga bilder för alla vet hur ett par burgare ser ut på gallret.
Flanksteksjävelen ska grillas under veckan, sneglat på fanskapet i Webers grillbibel under ett par veckor nu och tycker det är dags.
Ska ha hem folk på Fredag så kanske att man får tummen ur då, gott om tid att hitta rätt köttbit också
Flankstek kan bli riktigt bra på grillen. Den är dock väldigt lätt att övergrilla och är den inte röd invändigt blir den torr och seg. Men som sagt; rätt gjord (medium rare) är den riktigt bra.
För att tända min kolgrill så använder jag värmepistolen, både värme och luft, grillklart på10 min. Använder bara kol, aldrig briketter.
Det såg ju Riktigt gott ut! Mmmmm...Majskyckling marinerad i soja, sesamolja, risvinsvinäger, go-chu-jang, honung och krossad vitlök.
Lite lök och paprika målad i Caj-P's grillolja med chili.
Helgrillad halloumi.
Gott, gott, gotti-gott gott.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari