Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Vet inte, jag har aldrig hört den benämningen. Tisselskog ligger mellan Håverud och dals ed.

Misstänker STARKT att du pratar om Brudjället.
Nu snackar vi mina gamla barndomstrakter nämligen... :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137207&highlight=brudfj%E4llet
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=198958&goto=nextoldest

Dessutom utsedd till Sveriges roligaste väg av TV-programmet Motorjournalen för några år sen.
Helt hysterisk väg: slår knut på sig själv flera gånger, otrolig höjdskillnad, fina wheeliekrön, några hoppkrön, fin asfalt, dolda kurvor osv osv. Se upp för lekande prestandabilar och hojar på vägen...

Väl värt ett par besök. Kört den många gånger, både med bil och hoj.
Jag orkar/hinner inte denna helg dock.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Håverud är en turistfälla så där finns både glasskiosk, fik och restuarang. Hoppas bara dom har öppnad för säsongen så jag inte ljuger nu för det har jag inte kollat. Det finns säkert trevliga ställen både i Trollhättan och Vänersborg så fika borde inte vara några problem.

Trollhättan finns ju strandccafet! Där är det fint att sitta på sommaren när det är soligt! Så de skulle ju kunna var etapp 1. Sen vet ja inte hur långt det är till håverud?Runt 7-9mil eller? Finns ju en rätt fin väg upp dit om jag minns rätt, ifrån 45an och köra Gestad-vägen upp till vita sannar in mot mellerud och så norrut mot Håverud. Får planera innan vi ger oss iväg isf! :)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Trollhättan finns ju strandccafet! Där är det fint att sitta på sommaren när det är soligt! Så de skulle ju kunna var etapp 1. Sen vet ja inte hur långt det är till håverud?Runt 7-9mil eller? Finns ju en rätt fin väg upp dit om jag minns rätt, ifrån 45an och köra Gestad-vägen upp till vita sannar in mot mellerud och så norrut mot Håverud. Får planera innan vi ger oss iväg isf! :)

Exakt den väg jag tänkt mig. Hur långt det är t-hättan-håverud har jag inte en aning om. Kör du Gbg-kungälv-lilla edet-trollhättan-vänersborg-Gestad- mellerud-håverud så blir det i runda slängar 15 mil den sträckan.
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Exakt den väg jag tänkt mig. Hur långt det är t-hättan-håverud har jag inte en aning om. Kör du Gbg-kungälv-lilla edet-trollhättan-vänersborg-Gestad- mellerud-håverud så blir det i runda slängar 15 mil den sträckan.

Okey! :) jag är på iaf! Blev jävligt sugen nu! :D
Skall vi mötas upp på GP runt 11-12 på söndag? Lär väl ta sin lilla tid den här trippen.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Okey! :) jag är på iaf! Blev jävligt sugen nu! :D
Skall vi mötas upp på GP runt 11-12 på söndag? Lär väl ta sin lilla tid den här trippen.

Såg du filmen som finns i en av länkarna Niklas länkar till?

http://bubblare.se/sveriges_roligaste_vag/

11 låter väl bra? Det borde väl vara varmt redan då?

Nu ska jag krascha i sängen. Har jobbat natt och borde krupit ner under täcket för flera timmar sedan.
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
NU blir jag sugen också!

Får nog avblåsa supandet på lördag och hänga på!

Om man nu får? :)
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
*Grrr*
Nä, jag kan inte åka med då tyvärr... det är för tidigt...
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
NU blir jag sugen också!

Får nog avblåsa supandet på lördag och hänga på!

Om man nu får? :)


SJälvklart!:tummenupp

11 låter fint! Borde vara varmt nog då.
Kan du vägarna där uppe då? Jag kan bara gestadvägen upp till mellerud-håverud.

Jag tror att jag missuppfattade dig lite. Hittar gör jag men har ingen jättekoll på hojvägar förutom tisselskog och dals rostock-björlanda.
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
NU blir jag sugen också!

Får nog avblåsa supandet på lördag och hänga på!

Om man nu får? :)

Jaa, klart du ska med! :) Slipper du massa ångest å skit efter fyllan :D
Å så e de nog billigare med en heldag hoj-åkandes än en fyllekväll ;)

SJälvklart!:tummenupp



Jag tror att jag missuppfattade dig lite. Hittar gör jag men har ingen jättekoll på hojvägar förutom tisselskog och dals rostock-björlanda.

Okey, då får vi improvisera lite. :) Jag tror ja hittar gestadvägen upp till vita sannar och mellerud/Håverud. Sen e ja väck :näsblod

Du råkar inte ha en vägkarta i mindre format som du kan ta med? :)

Ska man ta med sig liten filt, saft å bulle me kanske (kaffe får den som vill ha ta med själv isf :tungan ). Nog fint att fika i vita sannar med lite sjöutsikt alt i håverud.

*Grrr*
Nä, jag kan inte åka med då tyvärr... det är för tidigt...

Vilken tid kan du? Bränner du E6an upp och sen 44an över till vbg så kan du nog komma ifatt oss :)

Annars får de bli en annan gång. Såna här heldagar gillar jag så de är jag gärna med på fler gånger :)
 
Last edited:

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Jag står på gp imon (lördag) 1200 med en grön och brottas med volvo ägare om nån vill ut och åka.:hojraket
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.


Okey, då får vi improvisera lite. :) Jag tror ja hittar gestadvägen upp till vita sannar och mellerud/Håverud. Sen e ja väck :näsblod

Du råkar inte ha en vägkarta i mindre format som du kan ta med? :)

Ska man ta med sig liten filt, saft å bulle me kanske (kaffe får den som vill ha ta med själv isf :tungan ). Nog fint att fika i vita sannar med lite sjöutsikt alt i håverud.

QUOTE]

Jag hittar dom fina vägarna hela vägen upp till håverud utan problem men sedan är jag lite dålig på området rund håverud, dals ed, dals rostock, ed och upp till norska gränsen. Har kört en del där, mest på måfå och kan hitta mellan orterna men vart dom bästa vägarna finns är jag lite dålig på. Jag kan ett par stycken men inte alls alla. Det finns hur mycket sköna väagar som helst i dalsland.

Det får bli en väldigt liten filt:D så länge den får plats i innerfickan så går det bra. Fin idé annars. vi kan säker lösa nåt så vi kan fika i vita sannar.
En bulle och cola går nog att smussla med på nåt vis.

Det blir nog en väldigt bra dag det här!:yoparty
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018


Jag hittar dom fina vägarna hela vägen upp till håverud utan problem men sedan är jag lite dålig på området rund håverud, dals ed, dals rostock, ed och upp till norska gränsen. Har kört en del där, mest på måfå och kan hitta mellan orterna men vart dom bästa vägarna finns är jag lite dålig på. Jag kan ett par stycken men inte alls alla. Det finns hur mycket sköna väagar som helst i dalsland.

Det får bli en väldigt liten filt:D så länge den får plats i innerfickan så går det bra. Fin idé annars. vi kan säker lösa nåt så vi kan fika i vita sannar.
En bulle och cola går nog att smussla med på nåt vis.

Det blir nog en väldigt bra dag det här!:yoparty

Kommer bli kul som tusan! :)
Jag tänkte ta med ryggsäck så får plats me lite bullar å saft å en nån liten filt tror jag allt. Vet inte omjag har nån dock :va
Finns väl alltid parkbänkar lr något sånt annars :)

Du har ingen bra vägatlas lr?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Kommer bli kul som tusan! :)
Jag tänkte ta med ryggsäck så får plats me lite bullar å saft å en nån liten filt tror jag allt. Vet inte omjag har nån dock :va
Finns väl alltid parkbänkar lr något sånt annars :)

Du har ingen bra vägatlas lr?

Lät riktigt skoj! Om inte jag hade varit full imorgon och haft en kompis sovandes här så hade jag absolut hängt på! :)
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Lät riktigt skoj! Om inte jag hade varit full imorgon och haft en kompis sovandes här så hade jag absolut hängt på! :)

"varit full imorgon"? ;) Planeringen går ut på att supa te du stupar lr? :D

Förhoppningsvis blir det fler tillfällen! Kul ide av Mookie med en sån långtur :)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Kommer bli kul som tusan! :)
Jag tänkte ta med ryggsäck så får plats me lite bullar å saft å en nån liten filt tror jag allt. Vet inte omjag har nån dock :va
Finns väl alltid parkbänkar lr något sånt annars :)

Du har ingen bra vägatlas lr?

Jag fixar karta. Någon sorts vik och fällkarta finns det garanterat i någon låda här så jag löser det.

Lät riktigt skoj! Om inte jag hade varit full imorgon och haft en kompis sovandes här så hade jag absolut hängt på! :)

Full? vad är det för sätt? förstöra en hel hojdag med någon timmes alkoholintag.

Jag hoppas du får en bra kväll så får du hänga med en annan dag.
 
Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
"varit full imorgon"? ;) Planeringen går ut på att supa te du stupar lr? :D

Förhoppningsvis blir det fler tillfällen! Kul ide av Mookie med en sån långtur :)

Nej, inte supa te ja stupar :tungan Ok, kanske inte beror på hur full jag blir men jag brukar bli riktigt dålig dagen efter, även om jag inte dricker så mycket. Sen, att jag förutom det, brukar ha svårt att hålla mig ifrån 6:eek:r redbull & vodka är en annan sak!:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top