Vet inte, jag har aldrig hört den benämningen. Tisselskog ligger mellan Håverud och dals ed.
Håverud är en turistfälla så där finns både glasskiosk, fik och restuarang. Hoppas bara dom har öppnad för säsongen så jag inte ljuger nu för det har jag inte kollat. Det finns säkert trevliga ställen både i Trollhättan och Vänersborg så fika borde inte vara några problem.
Trollhättan finns ju strandccafet! Där är det fint att sitta på sommaren när det är soligt! Så de skulle ju kunna var etapp 1. Sen vet ja inte hur långt det är till håverud?Runt 7-9mil eller? Finns ju en rätt fin väg upp dit om jag minns rätt, ifrån 45an och köra Gestad-vägen upp till vita sannar in mot mellerud och så norrut mot Håverud. Får planera innan vi ger oss iväg isf!
Exakt den väg jag tänkt mig. Hur långt det är t-hättan-håverud har jag inte en aning om. Kör du Gbg-kungälv-lilla edet-trollhättan-vänersborg-Gestad- mellerud-håverud så blir det i runda slängar 15 mil den sträckan.
Okey! jag är på iaf! Blev jävligt sugen nu!
Skall vi mötas upp på GP runt 11-12 på söndag? Lär väl ta sin lilla tid den här trippen.
Såg du filmen som finns i en av länkarna Niklas länkar till?
http://bubblare.se/sveriges_roligaste_vag/
11 låter väl bra? Det borde väl vara varm redan då?
NU blir jag sugen också!
Får nog avblåsa supandet på lördag och hänga på!
Om man nu får?
11 låter fint! Borde vara varmt nog då.
Kan du vägarna där uppe då? Jag kan bara gestadvägen upp till mellerud-håverud.
NU blir jag sugen också!
Får nog avblåsa supandet på lördag och hänga på!
Om man nu får?
SJälvklart!
Jag tror att jag missuppfattade dig lite. Hittar gör jag men har ingen jättekoll på hojvägar förutom tisselskog och dals rostock-björlanda.
*Grrr*
Nä, jag kan inte åka med då tyvärr... det är för tidigt...
Okey, då får vi improvisera lite. Jag tror ja hittar gestadvägen upp till vita sannar och mellerud/Håverud. Sen e ja väck
Du råkar inte ha en vägkarta i mindre format som du kan ta med?
Ska man ta med sig liten filt, saft å bulle me kanske (kaffe får den som vill ha ta med själv isf ). Nog fint att fika i vita sannar med lite sjöutsikt alt i håverud.
QUOTE]
Jag hittar dom fina vägarna hela vägen upp till håverud utan problem men sedan är jag lite dålig på området rund håverud, dals ed, dals rostock, ed och upp till norska gränsen. Har kört en del där, mest på måfå och kan hitta mellan orterna men vart dom bästa vägarna finns är jag lite dålig på. Jag kan ett par stycken men inte alls alla. Det finns hur mycket sköna väagar som helst i dalsland.
Det får bli en väldigt liten filt så länge den får plats i innerfickan så går det bra. Fin idé annars. vi kan säker lösa nåt så vi kan fika i vita sannar.
En bulle och cola går nog att smussla med på nåt vis.
Det blir nog en väldigt bra dag det här!
Jag hittar dom fina vägarna hela vägen upp till håverud utan problem men sedan är jag lite dålig på området rund håverud, dals ed, dals rostock, ed och upp till norska gränsen. Har kört en del där, mest på måfå och kan hitta mellan orterna men vart dom bästa vägarna finns är jag lite dålig på. Jag kan ett par stycken men inte alls alla. Det finns hur mycket sköna väagar som helst i dalsland.
Det får bli en väldigt liten filt så länge den får plats i innerfickan så går det bra. Fin idé annars. vi kan säker lösa nåt så vi kan fika i vita sannar.
En bulle och cola går nog att smussla med på nåt vis.
Det blir nog en väldigt bra dag det här!
Kommer bli kul som tusan!
Jag tänkte ta med ryggsäck så får plats me lite bullar å saft å en nån liten filt tror jag allt. Vet inte omjag har nån dock
Finns väl alltid parkbänkar lr något sånt annars
Du har ingen bra vägatlas lr?
Lät riktigt skoj! Om inte jag hade varit full imorgon och haft en kompis sovandes här så hade jag absolut hängt på!
Kommer bli kul som tusan!
Jag tänkte ta med ryggsäck så får plats me lite bullar å saft å en nån liten filt tror jag allt. Vet inte omjag har nån dock
Finns väl alltid parkbänkar lr något sånt annars
Du har ingen bra vägatlas lr?
Lät riktigt skoj! Om inte jag hade varit full imorgon och haft en kompis sovandes här så hade jag absolut hängt på!
Jag står på gp imon (lördag) 1200 med en grön och brottas med volvo ägare om nån vill ut och åka.
"varit full imorgon"? Planeringen går ut på att supa te du stupar lr?
Förhoppningsvis blir det fler tillfällen! Kul ide av Mookie med en sån långtur
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |