Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7

Bifogat

  • DSC01056.JPG
    DSC01056.JPG
    130.5 KB · Visningar: 71
  • DSC01057.JPG
    DSC01057.JPG
    106.2 KB · Visningar: 81
  • DSC01058.JPG
    DSC01058.JPG
    81.6 KB · Visningar: 88
  • DSC01063.JPG
    DSC01063.JPG
    174 KB · Visningar: 62
  • DSC01065.JPG
    DSC01065.JPG
    151.4 KB · Visningar: 73
  • DSC01066.JPG
    DSC01066.JPG
    121.9 KB · Visningar: 63
  • DSC01067.JPG
    DSC01067.JPG
    94.4 KB · Visningar: 71

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Japp! Solen skiner och vägarna är torra. Åtminstone i Mölndal. Lite längre söderut har de inte torkat upp riktigt ännu men solen ligger på och det är fortfarande tidigt på förmiddagen.

See you att noon boyos!
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Sorry att jag missade att ni vek av, är nog bättre på att följa John än att vara densamma. Hoppas ni fick en lika bra tur som jag fick iaf!!
Bara lite käk nu och på det igen!! :tummenupp
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
En underlig tur det blev idag. Först bar det av mot Vårgårda men på vägen tappade vi bort Killerwhale. Kort därefter fick Vroom soppatorsk. Vi fick åka bort till McDonalds nån mil därifrån och tigga till oss en sprayflaska (typ Ajax) som vi fyllde upp med bensin. Men halvvägs till macken fick han soppatorsk igen (!!) men som tur var låg det en halvliters colaflaska i diket som vi tog och körde samma procedur igen.

Därefter gick vi i depå på McDonalds. Sen bar det av mot Falköping/Borås och herejefflar vilka goa vägar vi avverkade. Öppna, svepande kurvor med höjdskillnader och allt. Nån stans på väg tillbaka mot Götet tappade jag min mobil (hade vindstopper utanpå stället och jag glömde stänga fickan). Men senare fick jag reda på att en Jan hade sett min mobil flyga ur fickan nånstans vid Fritsla och plockat upp den och sen ringt min bror som var senast uppringda numret. Så jag kommer få tillbaka den.

Men det var skoj! Detta var första "riktiga" turen för i år och man är fortfarande lite rostig och jag attackerar inte kurvorna på samma sätt som före olyckan. Men man kommer mer och mer in i det.

Tack till er andra som var med.
 

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Åsa
Hoj
2009.Yamaha r1
kom precis hem i från en tur, vart kallt på slutet om händerna men det va lätt värt det ;)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
En underlig tur det blev idag. Först bar det av mot Vårgårda men på vägen tappade vi bort Killerwhale. Kort därefter fick Vroom soppatorsk. Vi fick åka bort till McDonalds nån mil därifrån och tigga till oss en sprayflaska (typ Ajax) som vi fyllde upp med bensin. Men halvvägs till macken fick han soppatorsk igen (!!) men som tur var låg det en halvliters colaflaska i diket som vi tog och körde samma procedur igen.

Därefter gick vi i depå på McDonalds. Sen bar det av mot Falköping/Borås och herejefflar vilka goa vägar vi avverkade. Öppna, svepande kurvor med höjdskillnader och allt. Nån stans på väg tillbaka mot Götet tappade jag min mobil (hade vindstopper utanpå stället och jag glömde stänga fickan). Men senare fick jag reda på att en Jan hade sett min mobil flyga ur fickan nånstans vid Fritsla och plockat upp den och sen ringt min bror som var senast uppringda numret. Så jag kommer få tillbaka den.

Men det var skoj! Detta var första "riktiga" turen för i år och man är fortfarande lite rostig och jag attackerar inte kurvorna på samma sätt som före olyckan. Men man kommer mer och mer in i det.

Tack till er andra som var med.

Ja jävlar det verkar som man missade en del spänning.
Borås/Fritsla/Sätila var den vägen jag yrade om....gött att ni kom rätt...för det gjorde inte jag!! :gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top