Blev ju bra väder till slut
Tack alla för en grym tur!
Det ska vara torrt imorgon enligt SMHI. Götaplatsen kl 12?
Jag hänger oxå på!
Här är lite bilder från idag, var sååååå nära på att highsida på vägen hem
kom precis hem i från en tur, vart kallt på slutet om händerna men det va lätt värt det
Vinterhandskar
En underlig tur det blev idag. Först bar det av mot Vårgårda men på vägen tappade vi bort Killerwhale. Kort därefter fick Vroom soppatorsk. Vi fick åka bort till McDonalds nån mil därifrån och tigga till oss en sprayflaska (typ Ajax) som vi fyllde upp med bensin. Men halvvägs till macken fick han soppatorsk igen (!!) men som tur var låg det en halvliters colaflaska i diket som vi tog och körde samma procedur igen.
Därefter gick vi i depå på McDonalds. Sen bar det av mot Falköping/Borås och herejefflar vilka goa vägar vi avverkade. Öppna, svepande kurvor med höjdskillnader och allt. Nån stans på väg tillbaka mot Götet tappade jag min mobil (hade vindstopper utanpå stället och jag glömde stänga fickan). Men senare fick jag reda på att en Jan hade sett min mobil flyga ur fickan nånstans vid Fritsla och plockat upp den och sen ringt min bror som var senast uppringda numret. Så jag kommer få tillbaka den.
Men det var skoj! Detta var första "riktiga" turen för i år och man är fortfarande lite rostig och jag attackerar inte kurvorna på samma sätt som före olyckan. Men man kommer mer och mer in i det.
Tack till er andra som var med.
skall ut och köra en sväng nu, kanske ses i sävedalen
Jag körde en hel del i sävedalen, mest vid Vallhamra idrottsplatsen typ och Pukerakan.. vart körde du och vad körde du?
Jag såg ingen KTM synd
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |