Stora Körtråden, läs igenom tipsen! "KHR"

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Verkligen. Mindre hojfolk där nere än jag förväntade mig dock.

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Ja någon som är sugen att köra imon? vad sägs om samling kl 18,45 vid torget?:tummenupp

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Trevlig liten runda idag grabbar! :tummenupp

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Go tur idag! :banana
Nog fan sista gången man tar ett kvällsbad vid en sjö, särskilt när man har ett ton mc-kläder att ta på sig efteråt, full med röda prickar nu efter alla knott o myggjävlar, hade man stannat en sekund längre hade man blivit helt uppäten xD Skönt att bada var det ju i o för sig :tungan

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Hojlös

Har ingen mc fungerande längre, någon som har en över att låna lr hyra ut?

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
Buell xb9s
Jag hade gärna varit med å kört mer med kingshill riders. Men sen sambon fått sommarjobb å jobbar mkt. eftermiddag å helger blir det mest att hålla ställningarna hemma och bevaka murarna, hålla utsikt i vakt-tornet så att inte lillgrabben rymmer.

Om ni planerar ngn. körning med lite framförhållning så kanske jag hänger med för att det e ju kul att få köra med er.

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Medans du sitter där i vakttornet, kan du inte samtidigt planera in en uppföljare på den grymma rundan vi körde senast?
Fanns ju en del alternativ som vi inte körde bl.a...:)

(Du kan ju stryka "puckelpist"-delen av sträckan kanske...:näsblod, men de andra vägarna var ju :banana!)

Annars kanske vi ses på Falken den 14:e? :yoparty

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
KTM 950 SM - 07
Medans du sitter där i vakttornet, kan du inte samtidigt planera in en uppföljare på den grymma rundan vi körde senast?
Fanns ju en del alternativ som vi inte körde bl.a...:)

(Du kan ju stryka "puckelpist"-delen av sträckan kanske...:näsblod, men de andra vägarna var ju :banana!)

Bra idé med "Varbergsrundan 2.0"! Det var ju helt underbart sist med perfekta vägar (utom den grusade sträckan, men det kunde ju ingen veta i förväg) och lagom touringtempo!

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
KTM 950 SM - 07
Om man får välja sitt egna tempo så är jag gärna på:rolleyes:

Du hade inte behövt stressa om du varit med förra gången! Vi körde i ungefär samma tempo som när du, jag, Jennie, Patrik och Sofia var i Ambjörnarp, dvs avslappnat och lugnt men inte för långsamt så att det blir tråkigt. :tummenupp

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Du hade inte behövt stressa om du varit med förra gången! Vi körde i ungefär samma tempo som när du, jag, Jennie, Patrik och Sofia var i Ambjörnarp, dvs avslappnat och lugnt men inte för långsamt så att det blir tråkigt. :tummenupp

Jag är förhoppningsvis bara trött eller för dum för att kunna tolka det där (jo, jag var med förra gången om det var det du menade?). Men om det är för jobbigt för er andra om ett gäng på 3-4 pers (som sist) vill köra i förväg så får väl vi köra själva:arsele

Jag tyckte tempot förra körningen var väldigt tråkigt... kan till viss del förstå om 2 pers vek av.

Men farten är ju inte allt, sällskapet är ju den viktigaste delen, det är nog vi alla överens om.

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Vi lär ses då iaf! Jag skall sko min moped med ett nytt framgummi nu i veckan, så blir det lagom inkört och fint tills nästa vecka :tummenupp

Kanske till och med beställer upp nya styrlager och tar en kväll på jobbet och byter dem, har inbyggd styrdämpare nu, så bör byta lagren om jag ska smiska falken :gnissla

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
Buell xb9s
Falken den 14:e är spikad:tummenupp

Vi får väl mobilisera inför en version nr. 2 av Varbergsrundan. Eller kanske Falkenbergsrundan istället som omväxling, där vi kan äta glass å spela minigolf.

Då kan ju tempot vara individuellt, där vi har upp-samlingsplatser som håller oss samman. På sträckor där det inte är skoj att köra snabbt kan vi färdas i gemensam trupp, tex. genom städer och mkt. trafikerade sträckor.

Denna gången kanske vi kan få med lite grillning och cigarrpuffning (kanske med Kingshill riders egna cigarrmärke om man orkar att tillverka gördlarna) ev. badning om vädret tillåter.

Och självklart måste vi ha minst 2km puckeltvist om Sir Klimpo själv får bestämma, det mjukar upp hans rygg:banana.

Vi får tänka på detta å kolla upp datum å sånt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...