Muslimer kan inte acceptera staten Israels existens, eftersom den ligger i det som en gång var Palestina. Där finns också sånt som är heligt för Islam och som man inte kan ge upp. Det kommer aldrig bli fred i regionen med mindre än att det som idag är Israel återgår till att bli en del av det muslimska Palestina.Grejen är att alla inte är emot Israel.
Däremot är 5-6 diktaturer mot Israel och upprätthåller konfliktnivån för sitt eget maktinnehavs skull.
Alla vet att fred med Israel innebär välstånd och väg mot demokrati. Vilket är ett hot för diktatorerna ifråga. Iran var ju tex ett oändligt mycket bättre land fram till 1979. Egypten och Jordanien bättre länder idag än 1979.
De folkrikaste muslimska länderna som Indonesien och Nigeria har ingenting alls emot Israel, snarare skulle de väl samarbeta med dem om de finge.
Eller helt enkelt sopa bort ALLA i och runt det stökiga området, och skapa "Nya Sverige". Alla verkar komma HIT, då vill jag också kunna åka DIT.Det kommer aldrig bli fred i regionen med mindre än att det som idag är Israel återgår till att bli en del av det muslimska Palestina.
Eller helt enkelt sopa bort ALLA i och runt det stökiga området, och skapa "Nya Sverige". Alla verkar komma HIT, då vill jag också kunna åka DIT.
Här en liten snap ur googles streetview; en rondell nånstans på Jerusalem Avenue. Fina vägar, fint väder, som i Sverige fast sommar året runt. Här vill jag bo (i fred), .. fast jag får nog lära mig läsa skyltarna. Vad är det för krumelurer? Nej, bort med det, vi byter skyltarna, döper om platserna, öppnar svenska skolor och inför nya lagar så regionen blir svensk. Jag ställer mig först i kö till en villa på en höjd med fin utsikt.
Kan USA så kan Sverige. Var ligger närmsta Ikea ..? Aha! Det vimlar ju av IKEA där borta. Jag känner mig redan hemma
.. eh, jag förstår att man bombar daghem och sjukhus osv. Vet vi nåt om man bombar IKEA?
Hur som helst! Vem hänger med dit? (god mat, nära till stranden, åka hoj året runt, närodlade apelsiner .. welcome to Swedish Karlifornijen!)
Beachen strax söder om Tel Aviv.
Ett stenkast därifrån nöjesparken "Superland"
Säkrare och tryggare än Sverige.
Israel vill nog inte ha fred. Man vill provocera Iran till ett regelrätt krig, ett krig som Israel vet att de kommer vinna eftersom USA kommer gå in och rädda sin lillebror Israel. Med ett krossat Iran kommer hotet från Mellanöstern att vara avvärjt för all framtid, och USA kommer kunna dominera även den delen av världen.Grejen är att alla inte är emot Israel.
Däremot är 5-6 diktaturer mot Israel och upprätthåller konfliktnivån för sitt eget maktinnehavs skull.
Alla vet att fred med Israel innebär välstånd och väg mot demokrati. Vilket är ett hot för diktatorerna ifråga. Iran var ju tex ett oändligt mycket bättre land fram till 1979. Egypten och Jordanien bättre länder idag än 1979.
De folkrikaste muslimska länderna som Indonesien och Nigeria har ingenting alls emot Israel, snarare skulle de väl samarbeta med dem om de finge.
Trodde inte att du var sådan optimist!?Israel vill nog inte ha fred. Man vill provocera Iran till ett regelrätt krig, ett krig som Israel vet att de kommer vinna eftersom USA kommer gå in och rädda sin lillebror Israel. Med ett krossat Iran kommer hotet från Mellanöstern att vara avvärjt för all framtid, och USA kommer kunna dominera även den delen av världen.
Den verkliga terrorn utövas av Israel. Deras angrepp på grannländerna är oändligt mycket värre än de små myggbett som Hamas och Hizbollah kan åstadkomma. Gaza består mest av ruiner och nu verkar samma öde drabba Beirut.Nu är det på G igen!
View attachment 504520
Libanon borde ha haft kraft att inte importera terrorgrupperna eller ha tagit hjälp av Israel!
Det var "Steffe" som fiskade och jag som högg på betet. Terrorgrupperna som Israel bekämpar är bara amatörer jämfört med terrorstaten Israel.
Det var "Steffe" som fiskade och jag som högg på betet. Terrorgrupperna som Israel bekämpar är bara amatörer jämfört med terrorstaten Israel.
När vartannat inlägg innehåller ett metspö är det nog dags att gå vidare till ett annat forum. "Fiskesnack.com" är nåt som borde passa herrn.
Vem kunde tro att dagligen lobba in raketer i grannlandet under ett halvårs tid kunde få konsekvenser? "Vi såg det inte komma" Libanon style.Nu är det på G igen!
View attachment 504520
Libanon borde ha haft kraft att inte importera terrorgrupperna eller ha tagit hjälp av Israel!
Det regnar raketer sen "Hedenhös" från både Gaza och Libanon.Vem kunde tro att dagligen lobba in raketer i grannlandet under ett halvårs tid kunde få konsekvenser? "Vi såg det inte komma" Libanon style.
Eller så tar du till dig av kritiken och bättrar dig. Hittills har det ju inte gått jättebra att starta meningsfullt meningsutbyte för dig.När vartannat inlägg innehåller ett metspö är det nog dags att gå vidare till ett annat forum. "Fiskesnack.com" är nåt som borde passa herrn.
Här kommer mera: både Spanien och Turkiet kräver att Israel stoppar invasionen och drar tillbaka sina trupper, enligt Aftonbladet idag. Man undrar hur länge stödet från USA räcker för Israel? Snart är hela världen emot dem, och de gör inte mycket för att bli omtyckta. Antisemitismen breder ut sig...undrar varför?Eller så tar du till dig av kritiken och bättrar dig. Hittills har det ju inte gått jättebra att starta meningsfullt meningsutbyte för dig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|