Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här kommer mera: både Spanien och Turkiet kräver att Israel stoppar invasionen och drar tillbaka sina trupper, enligt Aftonbladet idag. Man undrar hur länge stödet från USA räcker för Israel? Snart är hela världen emot dem, och de gör inte mycket för att bli omtyckta. Antisemitismen breder ut sig...undrar varför?
Du är ju bevisligen inte mogen att ha en diskussion, och du är beredd att vifta undan antisemitism på grund av Israels i dina ögon negativa beteende.
Du är och förblir ett troll som det inte går att diskutera med och bevisligen har du inget intresse av det heller.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Iran skickar hundratals missiler mot Israel som hämnd för något, de har väl motgångar att välja på. Andra gången de gör de, undrar om Israel tänker strunta i att svara även denna gång. Att deras missilförsvar plockar ner det mesta gör ju inte Irans attacker mer ok, nån gång måste väl Israel sätta ner foten.

Ja man vet inte vad man ska hoppas på. Kanske en ny extremt välriktad attack som slår hårt men inte brett. Missiler mot Norra Lidingö tex.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja man vet inte vad man ska hoppas på. Kanske en ny extremt välriktad attack som slår hårt men inte brett. Missiler mot Norra Lidingö tex.
Vad finns på Norra Lidingö, förutom ett grustag, en massa mellanchefer och Nordkoreas ambassad?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ja man vet inte vad man ska hoppas på. Kanske en ny extremt välriktad attack som slår hårt men inte brett. Missiler mot Norra Lidingö tex.
Angrepp på ett Natoland är såklart bland det sista de ska göra om de vill ha något stöd alls i fortsättning. Men det är nästa Tammer-nivå på den fiskningen (och lik förbannat nappade jag :gnissla)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Angrepp på ett Natoland är såklart bland det sista de ska göra om de vill ha något stöd alls i fortsättning. Men det är nästa Tammer-nivå på den fiskningen (och lik förbannat nappade jag :gnissla)
Jag menade Irans ambassad men du kanske inte visste var den ligger. 🥹
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Iran skickar hundratals missiler mot Israel som hämnd för något, de har väl motgångar att välja på. Andra gången de gör de, undrar om Israel tänker strunta i att svara även denna gång. Att deras missilförsvar plockar ner det mesta gör ju inte Irans attacker mer ok, nån gång måste väl Israel sätta ner foten.

Denna eskalering kan bli intressant :unsure:
Nu är det ju inte proxys längre.
Antar att Irans kärnvapen ligger illa till närmaste veckorna. De lär vara en ganska stor prio för Israel och för den delen även USA:
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Irans ambassad, tog för givet att folk vet var Kina, Iran, Israel, Ryssland, USA och några till har sina ambassader.

Skärp er.
Jag brukar inte hänga i de trakterna. Att den ligger i Stockholm är tillräckligt specifik information för mig, så jag kan undvika området.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag brukar inte hänga i de trakterna. Att den ligger i Stockholm är tillräckligt specifik information för mig, så jag kan undvika området.
Det gör den inte, den ligger på Lidingö, som är både kommun och stad, men förstås Stockholms län. Som sträcker sig från Nynäshamn till Gräsö. Gräsö är inte Stockholm, å andra sidan har de inga ambassader, men det är ett mycket trevligt utflyktsmål!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Israel säger åtminstone den här gången att de ska svara. :tummenupp
Är det verkligen tumme upp på det?

Kan ändå tycka att om man ser Hizbollah och Iran som ett och samma så måste inte Israel svara nu. De har ändå visat vem som bestämmer.

Konstigt nog dyker inte USA -börserna, åsikter om det?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag menade Irans ambassad men du kanske inte visste var den ligger. 🥹
Jag förstod att du menade det, och jag är ganska övertygad om att du är införstådd med att en attack på en ambassad i praktiken är en attack på två länder, både ägaren till ambassaden och landet den ligger i.

Relativt ok om man ändå är i konflikt med båda länderna, som när det var Irans ambassad i Syrien. Mindre ok om det är en förvisso fientlig ambassad i ett (numera) någorlunda vänligt sinnad nation, dessutom ett NATO land.

Jag tror inte du är så korkad egentligen, och lyckligtvis är jag väldigt säker på att Israel inte är det.
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Jag vet inte om vi existerat om de inte skyddat vårt land, säger hon.”

”Hizbollahledaren Hassan Nazrallah. - För vissa är han en terrorist men för oss kommer han alltid vara en frihetskämpe, säger Solin Chami.

🤔

 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är det verkligen tumme upp på det?
Ja, absolut. Iran har nu lobbat missiler två gånger mot Israel, en gång mot USA i Irak. Det är väl dags att visa att man inte gör sånt ostraffad. Jämna försvarsministeriet i Teheran i med marken och slå ut några symboliskt viktiga (och dyra) andra funktioner så lär sig Iran att så ska man nog inte göra i framtiden. Israels flygvapen skulle inte ha något som helst problem med det. Största problemet är väl vilka länder man skulle flyga över på vägen dit, men lämpligtvis samma som de iranska drönarna kom från andra hållet.

Kan ändå tycka att om man ser Hizbollah och Iran som ett och samma så måste inte Israel svara nu. De har ändå visat vem som bestämmer.
Samtidigt är det i förlängningen Iran som ligger bakom allt skit. Hamas attack i Israel som dödade över 1000? Inte en chans utan Iran. Raketregn både från Hamas och HIzbolla? Bara möjliggjord genom Iran.

Iran har gjort sitt yttersta för att hålla sig utanför för de vet vad det kostar att vara med. Nu ska de spela Allan och behöver tas ner på jorden.

Konstigt nog dyker inte USA -börserna, åsikter om det?
Är nog redan inprisat en storkonflikt. Ingen tror att några kärnvapen blir inblandade då alla vet vem som sitter på flest laddningar, Israel bedöms ha någonstans mellan 90 och 400 stycken och till skillnad från om Iran skulle skicka något så skulle mer än 90% faktiskt komma fram.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, absolut. Iran har nu lobbat missiler två gånger mot Israel, en gång mot USA i Irak. Det är väl dags att visa att man inte gör sånt ostraffad. Jämna försvarsministeriet i Teheran i med marken och slå ut några symboliskt viktiga (och dyra) andra funktioner så lär sig Iran att så ska man nog inte göra i framtiden. Israels flygvapen skulle inte ha något som helst problem med det. Största problemet är väl vilka länder man skulle flyga över på vägen dit, men lämpligtvis samma som de iranska drönarna kom från andra hållet.


Samtidigt är det i förlängningen Iran som ligger bakom allt skit. Hamas attack i Israel som dödade över 1000? Inte en chans utan Iran. Raketregn både från Hamas och HIzbolla? Bara möjliggjord genom Iran.

Iran har gjort sitt yttersta för att hålla sig utanför för de vet vad det kostar att vara med. Nu ska de spela Allan och behöver tas ner på jorden.


Är nog redan inprisat en storkonflikt. Ingen tror att några kärnvapen blir inblandade då alla vet vem som sitter på flest laddningar, Israel bedöms ha någonstans mellan 90 och 400 stycken och till skillnad från om Iran skulle skicka något så skulle mer än 90% faktiskt komma fram.
Sant och sant.

Men kan någon berätta när Shia Iran blev kompis med Sunni Hamas?

Tacka vet jag Saddam.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top