Stora Mellanösterntråden

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl allt i sin ordning, men den styrande juntan ville väl implementera en islamistisk skola där ett flertal saker, som andra religioner inte fick läras ut, och historierevisionism var stora punkter.
Ja det är problematiskt, men visst sades samtidigt att även tex kristna skolor skulle implementeras med ungefär samma villkor?

Vi har Livets Ord i Uppsala också, där pågår historierevisionism och vi har andra liknande exempel häruppe. Inte bra men det är lika dåligt när KD vill ha det som när HTS vill ha det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det är problematiskt, men visst sades samtidigt att även tex kristna skolor skulle implementeras med ungefär samma villkor?

Vi har Livets Ord i Uppsala också, där pågår historierevisionism och vi har andra liknande exempel häruppe. Inte bra men det är lika dåligt när KD vill ha det som när HTS vill ha det.

Whataboutism är ju fint för det gör att man kan rättfärdiga det mesta.
Men du brukar inte gilla whataboutism när det kommer till miljödiskussioner här på forumet. :va

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Vi fick exempel på brister i kunnandet hos en av Livets Ords gamla elever nyligen.
Den gången om anonyma brottsoffer.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Ett bra konto att följa för övrigt om man vill ha lite koll på Mellanöstern. Som sagt så finns det ömsom vin, ömsom vatten i utvecklingen i Syrien just nu.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men du brukar inte gilla whataboutism när det kommer till miljödiskussioner här på forumet. :va
Att ens jämföra islamistiska skolor med livets ord borde dödat all vilja till debatt, men du kanske börjat med amfetamin under julen?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tycker inte att det är OK någonstans, så ingen whataboutism här. Jag visar på att det tyvärr inte är något som förbehålls konstiga länder med skäggiga män i turban.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ett bra konto att följa för övrigt om man vill ha lite koll på Mellanöstern. Som sagt så finns det ömsom vin, ömsom vatten i utvecklingen i Syrien just nu.

Intressant form av religionskunskap.

Är det vad som kallas spjutspetskompetens? Specialinriktad på någon av två religioner? :rofl
Då är det bara frågan om hur de olika "grenarna" av utbildningen kommer hanteras i framtiden?
Kommer eleven som läst Kristendom ha samma förutsättningar som eleven som läst Islam? Eller är det till synes liberala reglerna bara ett sätt att sortera bort otrogna?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Intressant form av religionskunskap.

Är det vad som kallas spjutspetskompetens? Specialinriktad på någon av två religioner? :rofl
Då är det bara frågan om hur de olika "grenarna" av utbildningen kommer hanteras i framtiden?
Kommer eleven som läst Kristendom ha samma förutsättningar som eleven som läst Islam? Eller är det till synes liberala reglerna bara ett sätt att sortera bort otrogna?
Det är det man inte vet, men sannolikt är det nog så att religion är viktigare för dem (och Ebba Busch mfl i KD-gänget) än för dig och mig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var det det jag sade?

Grym fultolkning av dig.

Ja, om man tittar på vad du citerade så tycker jag inte det är en orimligt tolkning.
Men frågan var väl mer retoriskt för jag vet ju att det inte är vad du egentligen tycker utan jag tror väl snarare att du föll på eget grepp i din iver att styra in oss i åsiktskorridoren.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, om man tittar på vad du citerade så tycker jag inte det är en orimligt tolkning.
Men frågan var väl mer retoriskt för jag vet ju att det inte är vad du egentligen tycker utan jag tror väl snarare att du föll på eget grepp i din iver att styra in oss i åsiktskorridoren.
Lyckligtvis är det rätt tomt i den korridoren numera.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Allt innehåll som postas är inte mina åsikter, kanske bäst att säga det. I förekommande fall argumenterar jag med stöd av innehållet i länkarna men i så fall försöker jag vara tydlig med det. :) Och det känns faktiskt som att det är jag som utmanar åsiktskorridoren många gånger om man skall döma av reaktionerna hos vissa.

Nå, såhär ser utvecklingen i Irak ut med avseende på IS ”verksamhet”.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mer eller mindre plågsamt än avrättningarna i detta klipp?

När till och med DN är på rätt sida av historien vet man att de som käbblar har panik.

Granskning: Syriens justitieminister bevittnade avrättningar av kvinnor - DN.se https://www.dn.se/varlden/granskning-syriens-justitieminister-deltog-i-avrattningar-av-kvinnor/

View attachment 508978
Ojämförbart. Det är likväl plågsamt att se ministern förnedras av den som gärna skulle döma henne till samma.
Det är plågsamt som i penibelt. Det andra plågsamt som i horribel grymhet. De har inte mycket respekt för sin guds skapelse eller så mycket annat heller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ojämförbart. Det är likväl plågsamt att se ministern förnedras av den som gärna skulle döma henne till samma.
Det är plågsamt som i penibelt. Det andra plågsamt som i horribel grymhet. De har inte mycket respekt för sin guds skapelse eller så mycket annat heller.
Jag tycker det är ännu mer plågsamt att avrättningar av oskyldiga på öppen gata viftas bort med "Ebba Busch", en sådan total likgiltighet inför offrens öde är svår att ta in.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Allt innehåll som postas är inte mina åsikter, kanske bäst att säga det. I förekommande fall argumenterar jag med stöd av innehållet i länkarna men i så fall försöker jag vara tydlig med det. :) Och det känns faktiskt som att det är jag som utmanar åsiktskorridoren många gånger om man skall döma av reaktionerna hos vissa.

Nå, såhär ser utvecklingen i Irak ut med avseende på IS ”verksamhet”.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Om man definierar åsiktskorridoren enligt vad majoriteten här på sporthoj verkar tycka så har du rätt i att du utmanar åsiktskorridoren och ur den synvinkeln behövs du starkt här på sporthoj som motvikt även om jag ofta inte delar dina åsikter.

Däremot så tror jag inte att sporthoj är helt representativt för svenska folket och särskilt inte för vad msm försöker indoktrinera folket till. Och med åsiktskorridoren så var det den enligt msm jag syftade på.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy