Stora Mellanösterntråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det var ju ett starkt motargument. :)

Det är bara ett exempel.

Vi kan studera Kapstaden, New Delhi, Chicago, Liverpool eller Tirana om du hellre vill det.

Mvh

Så ska vi ta en titt på första landet i din lista.

Den övervägande delen av kriminalitet i Kapstaden är isolerade till vissa förorter som vi aldrig besöker och man måste egentligen rensa bort dessa siffror för att ge Kapstadens centrum en rättvis bild.

I Sydafrika råder religionsfrihet och det märks inga påtagliga motsättningar mellan utövare av olika religioner. Kristendom är landets dominerande religion.

Cirka fyra femtedelar av befolkningen bekänner sig till kristen tro. Det finns också muslimer, hinduer och judar samt många som praktiserar traditionella afrikanska religioner, vilka tillmäter förfädernas andar stor betydelse. Det är vanligt med en blandning av kristna läror och traditionell afrikansk religion.

76,6 % av befolkningen är kristna, 10,7 % har ingen religiös tillhörighet, 9,7 % är muslimer, 0,5 % är judar och 0,2 % är hinduer. 2,3 % har annan eller okänd tro

Och därmed kan vi koka ner det till frågan om vilken religion vi hittar i kåkstäderna runt Kapstaden? Där det byggs mycket nya moskeer?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Så ska vi ta en titt på första landet i din lista.

Och därmed kan vi koka ner det till frågan om vilken religion vi hittar i kåkstäderna runt Kapstaden? Där det byggs mycket nya moskeer?

Det är precis det jag säger: religion är inte kausal faktor här.

Mvh

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jodå jag har läst dessa och också jobbat professionellt med detta i drygt 20 år. Har dessutom en universitetsutbildning i preventionslära, dvs ungefär ”hur man får folk att upphöra med sattyg”.
Så lite har jag faktiskt på fötterna i frågan.
Hur många års studier har du på universitet?

Men du måste ta det ännu mer från början: var finns klansamhällen och varför?
Ok, vad tror du?
Fakta är att Klaner inte fanns i sverige innan de invandrade hit.

https://www.expressen.se/nyheter/polischefen-40-slaktbaserade-kriminella-natverk-i-sverige/

Polischefen: ”40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige”
Mats Löfving, biträdande rikspolischef, gästar Ekots lördagsintervju.
Där pratar han om det pågående problemet med gängbrott – och efterlyser att fler instanser i samhället tar sitt ansvar.
Samtidigt säger han att det i dag finns 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.
De har kommit till Sverige enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet. De arbetar med att skapa makt, de har stor våldskapacitet och de vill tjäna pengar, säger han.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hur många års studier har du på universitet?

Ok, vad tror du?
Fakta är att Klaner inte fanns i sverige innan de invandrade hit.

https://www.expressen.se/nyheter/polischefen-40-slaktbaserade-kriminella-natverk-i-sverige/

Fakta? Nej, nej - du har helt fel.

Klaner har alltid funnits i Sverige - men samhället har inte byggt enkom på dem under de sista 400 åren eller så, efter att nationalstaten organiserades.

Klaner inkl parallella rättssystem finns ju kvar tex i samebyar… kriteriet är inte brottslighet utan hur samhället organiseras.

Går vi tillbaka historiskt så är medeltiden och tidigare definitivt också klansamhällen där din släkttillhörighet avgör din ställning i samhället; din juridiska verklighet och dina chanser i livet. Det finns som sagt miljöer kvar i Sverige där detta är verklighet än idag. Det är fakta.

Det förtar inte alls att det uppstått fler klansamhällen längs vägen tex i vissa förorter. Men det finns som sagt i alla länder troligen i hela världen eftersom det är det första som uppstår när människor lever flera på ett ställe.

Mvh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När till och med Märta Stenevi är i bättre takt med tiden borde man dra öronen åt sig, men nej. 😄

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gemensamt planerat och utfört hedersmord på syster/dotter?

- Nä Nä, I give you samebyn!

1000044232.jpg

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Gemensamt planerat och utfört hedersmord på syster/dotter?

- Nä Nä, I give you samebyn!

View attachment 509674
Läste en del om detta när det hände då jag bor inte så många mil därifrån. Minns jag inte helt fel så var det typ Afghanistan hon kom ifrån och hade haft skyddat boende men återvände till familjen igen. Dom hade även tänt eld på kroppen och försökt elda upp henne.

Lessebo är hårt drabbat av det nya Sverige då det socialdemokratiska styret tyckte det var en bra idé att fylla upp alla tomma lägenheter med asylsökande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läste en del om detta när det hände då jag bor inte så många mil därifrån. Minns jag inte helt fel så var det typ Afghanistan hon kom ifrån och hade haft skyddat boende men återvände till familjen igen. Dom hade även tänt eld på kroppen och försökt elda upp henne.

Lessebo är hårt drabbat av det nya Sverige då det socialdemokratiska styret tyckte det var en bra idé att fylla upp alla tomma lägenheter med asylsökande.
Det är helt standard förfarande inom alla samhällsklasser från Mellanöstern och alla som har öppnat en tidning efter 21/1-2002 borde veta exakt vad detta är.

Fatta hånet att börja jämföra med samebyarna.

Finns ju även många sadistiska inslag i denna 100% importerade kultur. Minns afghanska oljan tex, finns nog någon populärkulturell radiodokumentär om just den. Eller egentligen finns det så många sjuka fall att det är bara att titta bort, man blir för deprimerad av eländet och exakt ingen i väst kommer rå på dessa traditioner.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Åtta stycken ur gisslan som skulle frisläppas är döda. RIP.
Var inte annat att vänta från Hamas tyvärr.

25 skall vara kvar i livet. Hoppas verkligen det stämmer.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Åtta stycken ur gisslan som skulle frisläppas är döda. RIP.
Var inte annat att vänta från Hamas tyvärr.

25 skall vara kvar i livet. Hoppas verkligen det stämmer.
Förklara, kom man först överens om namnen på levande gisslan med Hamas, och sedan levererade Hamas lik ?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Förklara, kom man först överens om namnen på levande gisslan med Hamas, och sedan levererade Hamas lik ?
Man har en lista på namn sedan terroristatacken och man vill ha hem alla från den.
Sean har nog Hamas försökt få det att se ut som flera i gisslan lever eftersom det är deras enda "förhandlingsbricka".
Föga förvånande visar det sig att färre är i livet hos dessa terrorister än man trott/hoppats.
Jag är glad att det är några i livet vilket jag hade låga förhoppningar om.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Mycket intressant, det temporära styret i Syrien begär även al-Assad utlämnad.

Givetvis kommer Putin att vägra, då det är den enda hållhaken han har på andra diktatorer.

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Mer om Syrien, ett politiskt anslag framåt. Försiktigt positiv kan man nog tillåta sig vara även om verkligen allt kan hända i Mellanöstern…

Ett ryskt sammanbrott under 2025 så blir världen plötsligt en bättre plats att bo i.

Mvh

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...