Stora Mellanösterntråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I Filippinerna var det förut 18 års åldersgräns för sexual content, men med föräldrarnas tillstånd var 12 år lagligt vilket i praktiken var en islamska lag för det var bara dom som gifte bort sina 12-åringar.

För ett par år sedan ändrade Duterte lagen till 16 år utan att föräldrarna kunde godkänna undantag. Sen har dom någon slags regel där den äldre inte straffas ifall åldersskillnaden är liten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I Filippinerna var det förut 18 års åldersgräns för sexual content, men med föräldrarnas tillstånd var 12 år lagligt vilket i praktiken var en islamska lag för det var bara dom som gifte bort sina 12-åringar.

För ett par år sedan ändrade Duterte lagen till 16 år utan att föräldrarna kunde godkänna undantag. Sen har dom någon slags regel där den äldre inte straffas ifall åldersskillnaden är liten.
Duerte, han var inte populär i liberala kretsar minsann. De få filippino jag känner/jobbat med älskade honom. Som vanligt, eliten tycker en sak, folk en annan.

Men det är som sagt inget konstigt, liberaler vill vara liberala. Giftermål med nioåring är liberalt, vi kan sluta låtsas att det är mycket svårare än så. Ser väl egentligen ett giftermål som bättre än en könsstympning, så transvård, giftermål, it all adds up.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Duerte, han var inte populär i liberala kretsar minsann. De få filippino jag känner/jobbat med älskade honom. Som vanligt, eliten tycker en sak, folk en annan.

Men det är som sagt inget konstigt, liberaler vill vara liberala. Giftermål med nioåring är liberalt, vi kan sluta låtsas att det är mycket svårare än så. Ser väl egentligen ett giftermål som bättre än en könsstympning, så transvård, giftermål, it all adds up.

Jag är liberal på riktigt, inte politiskt liberal men...

Han införde ju ett polissystem ala Judge Dread, med poliser som åkte ut och arkebuserade påstådda knarkare. La dit en skylt med texten "pusher".

Sen kan man ju studera hur många västerländska journalister som försvann under åren med Duterte.

Men de flesta jag pratade med älskade honom, enda undantaget jag minns var en bartjej som antagligen använde droger.

Jag skulle kunna skriva många anekdoter om det men nu är det dags att gå ut i verkligheten.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fattig pappa eller dåliga gener?

Socioekonomi, grundkurs, Tjotahehejti högskola, 30p ECTS

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Intersektionalitet säger att det är oklart vem som är förövare och vem som är offer här. Troligen är det vita medelålders heterosexuella män som egentligen bär skulden.

Men tack och liv verkar den kulten bli allt svagare.
Skulle säga att det är rätt färdigt för woke, väldigt skönt.
Noterar också att det är relativt tyst i social media, gav de upp eller har jag missat något?

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Skulle säga att det är rätt färdigt för woke, väldigt skönt.
Noterar också att det är relativt tyst i social media, gav de upp eller har jag missat något?
Ja och nej. Det är som du säger betydligt mindre gegga som syns. Troligen produceras det fortfarande men algoritmerna är känsliga så om folk inte ids titta/lyssna/läsa längre så lyfts det inte. Msm är också känsliga (de lever ju på klick) så de har också börjat vindflöjla det går bara långsammare.

I plitiken har det också börjat lossna. På alla sidor.

Sen har vi instutitionerna. Det kommer att ta ett tag...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hamas har namngett fler ut gisslan som skall släppas imorgon! 👍
Edit: tydligen bara fyra av fem förväntade enligt Israel.

Tydligen mycket nära "fred" mellan Turkiet och PKK. 👍

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping