Stora Mellanösterntråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att ingen vill diskutera mer tolkar jag som ett tecken på att jag har rätt, ingen har några argument som kan motsäga mina övertygande bevis på att Ryssland har rätt till Ukraina. Nu handlar ju tråden om Mellanöstern, men principen är densamma. Judarna har säkert en plats i Mellanöstern, men detta måste diskuteras och jämkas med palestiniernas krav. Man kan inte göra som FN, bara ta ett land och ge till ett annat folk. Oavsett vad man tycker om detta så har det gett ett vår tids mest svårlösta problem: Gör om, gör rätt, FN!
1699140099271.png

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Att ingen vill diskutera mer tolkar jag som ett tecken på att jag har rätt, ingen har några argument som kan motsäga mina övertygande bevis på att Ryssland har rätt till Ukraina. Nu handlar ju tråden om Mellanöstern, men principen är densamma. Judarna har säkert en plats i Mellanöstern, men detta måste diskuteras och jämkas med palestiniernas krav. Man kan inte göra som FN, bara ta ett land och ge till ett annat folk. Oavsett vad man tycker om detta så har det gett ett vår tids mest svårlösta problem: Gör om, gör rätt, FN!

Inte ens jag tycker att Ryssland har ”rätt” till Ukraina. Det tycker inte ryssarna heller. Man hade aldrig gått in utan Porochenkos inbördeskrig mot Donbass, att man ville ta bort Krims autonoma status, ta bort 30 % av ukrainarnas förstaspråk/kultur, Ukraina bröt mot Minsk-avtalen etc. Det där är ett proxy-krig mellan Ryssland och USA/NATO. USA tillsatte regeringen efter statskuppen. Det hade aldrig blivit nåt krig om inte USA gjort det man gjort. Stoltenberg har erkänt att NATO varit i Ukraina sen 2014.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inte ens jag tycker att Ryssland har ”rätt” till Ukraina. Det tycker inte ryssarna heller. Man hade aldrig gått in utan Porochenkos inbördeskrig mot Donbass, att man ville ta bort Krims autonoma status, ta bort 30 % av ukrainarnas förstaspråk/kultur, Ukraina bröt mot Minsk-avtalen etc. Det där är ett proxy-krig mellan Ryssland och USA/NATO. USA tillsatte regeringen efter statskuppen. Det hade aldrig blivit nåt krig om inte USA gjort det man gjort. Stoltenberg har erkänt att NATO varit i Ukraina sen 2014.
S8FQY.gif

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Nej det gör det inte och varför sitter en MENA och gnäller? Det finns inga likheter mellan det du och MENA mannen tjatar om.
Sedan när är palestinier blondiner förresten?
"Palestinier" är allt från kristna till muslimer, araber till vafaan som helst. I hennes fall är hennes fall muslimer. Som också kan vara ljushåriga. Nu är du bara korkat rasistisk.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Palestinier" är allt från kristna till muslimer, araber till vafaan som helst. I hennes fall är hennes fall muslimer. Som också kan vara ljushåriga. Nu är du bara korkat rasistisk.
Okunnig i värsta fall, varken korkat eller rasistisk så det där kan du göra om.

Men, jag tror det är du som har fel, denna info var lätt att finna:

"Av de arabiska israelerna, som utgör cirka 20 procent av Israels befolkning, är drygt 83 procent muslimer, nio procent kristna och åtta procent druser"

Det förklarar ingenstans varför en kristen arab ser ut som en lintott från Småland. Förklara det istället för att dryga dig, albino?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Okunnig i värsta fall, varken korkat eller rasistisk så det där kan du göra om.

Men, jag tror det är du som har fel, denna info var lätt att finna:

"Av de arabiska israelerna, som utgör cirka 20 procent av Israels befolkning, är drygt 83 procent muslimer, nio procent kristna och åtta procent druser"

Det förklarar ingenstans varför en kristen arab ser ut som en lintott från Småland. Förklara det istället för att dryga dig, albino?

Du har bevisligen aldrig varit i Israel och på Västbanken.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Fan vad du snackar mycket skit.
Jag har varit i Israel.
Jag vet också hur en arab ser ut. Det är kristna araber du pratar om, inte kristna vita.

Då borde du veta att det finns ljushåriga…..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hon verkar vara helt i vanlig arabstil i alla fall.

"Palestinian political activist and terrorist supporter Ahed Tamimi called for the murder of settlers in the West Bank in an Instagram post on Monday, according to Israeli media. "We are waiting for you in all the West Bank cities from Hebron to Jenin - we will slaughter you and you will say that what Hitler did to you was a joke," she wrote on social media. "We will drink your blood and eat your skull. Come on, we are waiting for you.""

Precis som alla andra, vare sig de är på ett badhus i Örebro eller i Gaza är de likadana.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hon verkar vara helt i vanlig arabstil i alla fall.

"Palestinian political activist and terrorist supporter Ahed Tamimi called for the murder of settlers in the West Bank in an Instagram post on Monday, according to Israeli media. "We are waiting for you in all the West Bank cities from Hebron to Jenin - we will slaughter you and you will say that what Hitler did to you was a joke," she wrote on social media. "We will drink your blood and eat your skull. Come on, we are waiting for you.""

Precis som alla andra, vare sig de är på ett badhus i Örebro eller i Gaza är de likadana.
Namnet klingar bekant. Har för mig att hon hade delar av sin uppväxt i Sverige. Stämmer? Stämmer inte?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Den där fosfor-bilden visade sig vara från Syrien -2018. Hamas kör på med (dåligt regisserat) ljug. Att ta någon annans lidande som sitt eget är inte särdeles smart. Men SVT kablade ut den i sin vänsterdränkta palestinavurm..
Som jag trodde och antydde, men utan att veta.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin