Stora Mellanösterntråden

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ingen glädjeyra, inga som fyller städernas centrum, inget gisslantagande, inga som firar civila offer, inget triumfatoriskt flaggviftande, ingen bränner palestiniernas flagga.

Hur var det efter den 7/10?

Har Israel fått nog och skulle det vara något konstigt?

För en gångs skull håller jag med dig. Det här är "någonting annat". Kanske "nu räcker det".
Finns kanske bättre sätt att återknyta till ett gammalt inlägg än att citera sig själv, men kör en Aron Flam; "Jag älskar att bli citerad."

Måste lyfta en av mig begången felaktighet.

Det har flaggats och det har demonstrerats av judar och sympatisörer på flera ställen i vårt land.

Stillsamt, i huvudsak för de gisslantagna, (symboliserade med ett par hundra vita och blå ballonger, en för varje gisslantagen), och där har flaggats av vördnad för offren. Man vill också belysa den globalt tilltagande antisemitismen.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Bra inlägg men håller inte med om fetmarkerat, Israel vill leva i frid, de skiter i sina grannar. Israels grannar har som övergripande mål att utplåna Israel.
Fast Israel har bebyggt områden som tidigare tillhört andra...onödigt provocerande kan jag tycka. Ingen är helt oskyldig. Vem som varit värst är en annan sak.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast Israel har bebyggt områden som tidigare tillhört andra...onödigt provocerande kan jag tycka. Ingen är helt oskyldig. Vem som varit värst är en annan sak.
Är det en bra definition på när man får bygga, om landet någon gång tillhört någon annan?
Det skulle ju vara extra förvirrande i just det landet, men säkert i nästan alla länder på jorden.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Man kan ju undra om de israeliska ledarna förstår sambandet mellan israels bombningar av civila palestinier och den ökande antisemitismen som sprider sig över världen. Nya judeförföljelser kommer som ett brev på posten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi andra undrar mest varför Hamaz tvingar civila att stanna kvar där Israel har sagt att dom ska bomba.

Man undrar ju på samma sätt varför ryzzland fortsätter att bomba civila mål i Ukraina konstant, tex Gammalsvenskby, där det aldrig har funnits någon närvaro av Ukrainsk militär

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Är det en bra definition på när man får bygga, om landet någon gång tillhört någon annan?
Det skulle ju vara extra förvirrande i just det landet, men säkert i nästan alla länder på jorden.
Man bygger inte bara, utan judiska bosättare driver bort palestinier från land där de bott långt innan staten Israel grundades. Oftast med stöd av den israeliska armén. Att ständigt uppföra nya judiska bosättningar föder ett hat hos den palestinska befolkningen som ger ny näring till Hamas. Bli inte förvånade om nya terrordåd kommer. Judarna bör nog ta en funderare på hur man behandlar sina grannar, det kanske börjar bli dags att acceptera en tvåstatslösning?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vi andra undrar mest varför Hamaz tvingar civila att stanna kvar där Israel har sagt att dom ska bomba.
Sluta undra. Gazaborna har ingenstans att fly. Israel släpper inte in några palestinska flyktingar. Inte heller arablandet Egypten. Gazaborna är instängda utan möjligheter att söka skydd samtidigt som det regnar ner israeliska bomber.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sluta undra. Gazaborna har ingenstans att fly. Israel släpper inte in några palestinska flyktingar. Inte heller arablandet Egypten. Gazaborna är instängda utan möjligheter att söka skydd samtidigt som det regnar ner israeliska bomber.

Israel har sagt åt dom att fly söderut, till den del av gaza som inte ska bombas just nu och till och med försett dom med kartor med inritade evakueringsvägar, men Hamaz hindrar folk att fly

Sen är det ju lite konstigt att gaza borna ses som paria i alla länder i mellanöstern, har dom inga kompisar alls? Vad konstigt

Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Israel har sagt åt dom att fly söderut, till den del av gaza som inte ska bombas just nu och till och med försett dom med kartor med inritade evakueringsvägar, men Hamaz hindrar folk att fly

Sen är det ju lite konstigt att gaza borna ses som paria i alla länder i mellanöstern, har dom inga kompisar alls? Vad konstigt
Egypten vill inte riskera att få in medlemmar från Hamas bland eventuella flyktingar, därför släpper man inte in palestinier i landet. Hamas är en del av det muslimska brödraskapet som är olagligt och terrorstämplat. Israel släpper inte in några palestinska flyktingar heller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man bygger inte bara, utan judiska bosättare driver bort palestinier från land där de bott långt innan staten Israel grundades. Oftast med stöd av den israeliska armén. Att ständigt uppföra nya judiska bosättningar föder ett hat hos den palestinska befolkningen som ger ny näring till Hamas. Bli inte förvånade om nya terrordåd kommer. Judarna bör nog ta en funderare på hur man behandlar sina grannar, det kanske börjar bli dags att acceptera en tvåstatslösning?
Dina trollkonster må vara förfinade genom årtionden av arbetslöshet och tablettmissbruk men jag har svart bälte i forumkäbbel så jag går inte på dina taktiker.
Du fick en fråga, den besvarar du, alternativt så drar du dig undan. That's the rules.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Dina trollkonster må vara förfinade genom årtionden av arbetslöshet och tablettmissbruk men jag har svart bälte i forumkäbbel så jag går inte på dina taktiker.
Du fick en fråga, den besvarar du, alternativt så drar du dig undan. That's the rules.
Absolut. Men vilken var frågan jag fick?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det hittar du jättelätt genom att klicka tillbaka på denna radda av käbbel, men du behöver inte svara för du är bara ett troll, kunde inte bry mig mindre om vad du svarar faktiskt. ?
Bara för att man avviker från konsensus är man inte ett troll. Det finns faktiskt folk som anser att Israel gör fel, och att detta accepteras av omvärlden just bara för att det är Israel som ligger bakom. Inget annat land kan bedriva en så aggressiv imperialistisk politik utan att bestraffas av omvärlden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bara för att man avviker från konsensus är man inte ett troll.
Nej jag vet, sedan är inte direkt konsensus i Sverige att Israel skall vara höjt över varje misstanke, finns nog inget västland där det är så politiskt korrekt att smyghata judar och öppet gnälla på Israel.

Men du är ändå ett troll som bara kastar ur dig milt irriterande åsikter för att se vem som nappar, det finns inget att diskutera med dig eftersom du förmodligen inte tycker merparten av det du skriver utan du hittar på en litet för stunden märklig ståndpunkt och sedan lutar du dig tillbaka. Det syntes ju lång väg vad du höll på med i Ryssland-tråden, men hos mig har du inget att hämta. ??♥️

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som har tips om en bra sida tex X eller Instagram för filmer från invasionen? Finns miljoner om Ukraina men lite klent om Gaza tycker jag.
Kunde man leda in en flod i Gaza för att dränka tunnlarna eller skulle gas fungera? Vem är ansvarig för innovation i IDF? Nu är ju ett gyllene läge att testa nya metoder.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Är det någon som har tips om en bra sida tex X eller Instagram för filmer från invasionen? Finns miljoner om Ukraina men lite klent om Gaza tycker jag.
Kunde man leda in en flod i Gaza för att dränka tunnlarna eller skulle gas fungera? Vem är ansvarig för innovation i IDF? Nu är ju ett gyllene läge att testa nya metoder.
Så länge det sitter israelisk gisslan i tunnlarna är det nog en dålig idé.

Visst kan man räkna dem som döda och se varenda som överlever som en ren bonus, och på det sättet få friare händer och inte riskera sina soldaters liv lika mycket, men jag tror inte Israel ser det så.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin