Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så länge det sitter israelisk gisslan i tunnlarna är det nog en dålig idé.

Visst kan man räkna dem som döda och se varenda som överlever som en ren bonus, och på det sättet få friare händer och inte riskera sina soldaters liv lika mycket, men jag tror inte Israel ser det så.
Nej men det kanske finns områden där man vet att de inte är.
Men de är väl utspridda på olika ställen.
Har de hittat en enda?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej men det kanske finns områden där man vet att de inte är.
Men de är väl utspridda på olika ställen.
Har de hittat en enda?

Det är nog X (formaly known as Twitter) som gäller för att hitta filmer/klipp, men man måste nog följa rätt personer och/eller söka på rätt hashtags för att få upp det, då det oftast är på hebreiska.
Några slinker in i mitt flöde ändå.

Jo, jag har sett några bilder på fritagna/upphittade, men det är tyvärr inte många.
Jag tror tyvärr att många fördes bort och torterades ihjäl direkt.
Hamaz har aldrig räknat med att gisslanutpressning skulle fungera

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är nog X (formaly known as Twitter) som gäller för att hitta filmer/klipp, men man måste nog följa rätt personer och/eller söka på rätt hashtags för att få upp det, då det oftast är på hebreiska.
Några slinker in i mitt flöde ändå.

Jo, jag har sett några bilder på fritagna/upphittade, men det är tyvärr inte många.
Jag tror tyvärr att många fördes bort och torterades ihjäl direkt.
Hamaz har aldrig räknat med att gisslanutpressning skulle fungera
Det stavas Hamas. Du tänker på hanazpärlor. Också en kul grej, kanske skulle göra en pärltavla på Gaza.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Usch för Israel som av ren ondska attackerar skolor.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Usch för Israel som av ren ondska attackerar skolor.

Jo, jag såg den där, men det är bara en i raden, jag har sett många fler bevis på det alla vet, att dom använder civila som sköldar oavsett om det är skolor, sjukhus eller moskeer, för att sedan sprida bilder på dom onda Israelerna som angriper såna mål...

Men jag har också sett filmerna på vanliga gaza bor som har tröttnat och vittnar om att det är hamaz fel att gaza läggs i ruiner med jämna mellanrum.

Jag läste också att gaza borna tipsar IDF om mål, för att minska skadorna på omkringliggande bebyggelse.

Om IDF ser raketramper på en drönarbild så finns ju raketerna i omgivningen och får dom tips om i vilket hus så kanske dom inte behöver bomba hela kvarteret för att se vilket hus som exploderar lite extra....

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jo, jag såg den där, men det är bara en i raden, jag har sett många fler bevis på det alla vet, att dom använder civila som sköldar oavsett om det är skolor, sjukhus eller moskeer, för att sedan sprida bilder på dom onda Israelerna som angriper såna mål...

Men jag har också sett filmerna på vanliga gaza bor som har tröttnat och vittnar om att det är hamaz fel att gaza läggs i ruiner med jämna mellanrum.

Jag läste också att gaza borna tipsar IDF om mål, för att minska skadorna på omkringliggande bebyggelse.

Om IDF ser raketramper på en drönarbild så finns ju raketerna i omgivningen och får dom tips om i vilket hus så kanske dom inte behöver bomba hela kvarteret för att se vilket hus som exploderar lite extra....
Men även om Hamas använder civila som sköldar: ger det Israel rätt att döda civila? Dessa civila, barn, kvinnor och män , är ju oskyldiga och har inte bett om att hamna i den här situationen. De har inget med kriget att göra. De är lika oskyldiga som de israeler som dödades av Hamas i attacken 7 oktober. Så Israel är alltså lika skurkaktiga som Hamas, och bör av omvärlden bemötas på samma sätt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men även om Hamas använder civila som sköldar: ger det Israel rätt att döda civila? Dessa civila, barn, kvinnor och män , är ju oskyldiga och har inte bett om att hamna i den här situationen. De har inget med kriget att göra. De är lika oskyldiga som de israeler som dödades av Hamas i attacken 7 oktober. Så Israel är alltså lika skurkaktiga som Hamas, och bör av omvärlden bemötas på samma sätt.

NEJ

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

En sak man lär sig med åldern är att när någon påstår något och det inte undersöks eller ens bemöts så är det sant.
Israel har sagt och bevisat att hamas opererar så här, ingen har sagt emot det, det är bara fakta.
Sedan bryr jag mig inte nämnvärt om de som dör i norra gaza om de är vuxna och friska, de kunde gått och de borde gått.
Israel har gjort allt man kan begära för att skona civila/bosättare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
USA har sagt nu att Israel ska ta det lite lugnare.
För många döda helt enkelt
Är ju poppis med antisemitism där också, se bara BLM, dvs Bidens kärnväljare.
Vänta tills Trump kommer, då är saken löst på en vecka, inklusive Ukra-iiiina.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
USA har sagt nu att Israel ska ta det lite lugnare.
För många döda helt enkelt
Israel skiter i vad USA säger, eftersom USA ändå alltid kommer stötta Israel. Oavsett vad Israel gör så kommer de alltid att ha USA:s stöd, så kommentarerna från USA är bara bluff. Det är judarna som styr USA:s politik, och därför kommer det fortsätta på samma sätt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
En sak man lär sig med åldern är att när någon påstår något och det inte undersöks eller ens bemöts så är det sant.
Israel har sagt och bevisat att hamas opererar så här, ingen har sagt emot det, det är bara fakta.
Sedan bryr jag mig inte nämnvärt om de som dör i norra gaza om de är vuxna och friska, de kunde gått och de borde gått.
Israel har gjort allt man kan begära för att skona civila/bosättare.
Så om man kan bomba ihjäl tusen barn i Palestina så har man "gjort vad man kan"? Ja, antagligen...Om man nu inte kan tvåtusen barn? Eller tretusen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så om man kan bomba ihjäl tusen barn i Palestina så har man "gjort vad man kan"? Ja, antagligen...Om man nu inte kan tvåtusen barn? Eller tretusen.

Dom skulle inte ha varit där bomberna föll
Dom hade inte varit där bomberna föll om inte hamaz hindrat dom från att fly

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast så har det väl inte varit i 100% av fallen då civila dött?

Nej, men sedan Israel beordrade utrymmning.

Men krig är skit, civila dör, så har det alltid varit.

Men det var inte aktivt krig i Gaza innan hamaz startade det den 7e oktober.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin