Stora Mellanösterntråden

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är väl inte så konstigt. Leta upp en promille av Israels befolkning som är emot bombningarna av tusentals civila i Gaza, däribland mest kvinnor och barn? Självklart sympatiserar man med de som angriper de som förtrycker en.

Du säger emot dig själv där. Är palestinska folket alltså för eller emot Hamas? Har Hamas folkets stöd eller är folket beredda att vända sig mot Hamas?
Jag kan gå med på något oklar syftning. Iaf om man inte kollat på klippet och vad jag skriver om gazabornas stöd för terroristerna, tills det går dåligt. Man får nog ändå anstränga sig för att missförstå. En ansträngning jag anar att du gärna uthärdar.

Är det inte dags för Hamas att släppa gisslan, om någon ännu är vid liv?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Första trevande frågorna till en "svensk" i Gaza.

”Regeringen överger svenska medborgare”

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
”Regeringen överger svenska medborgare”
Iaf de som satt fast på israeliska sidan.
"Du får klara dig själv och du, lycka till!"
Bara lite vanlig myndighetsantisemitism.

Har du missat den här vikingen, som bott i Gaza med sin familj sen 2019? Kan inte riktigt placera dialekten...

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Iaf de som satt fast på israeliska sidan.
"Du får klara dig själv och du, lycka till!"
Bara lite vanlig myndighetsantisemitism.

Har du missat den här vikingen, som bott i Gaza med sin familj sen 2019? Kan inte riktigt placera dialekten...

Det är fan sjukt hur Sverige har blivit.

Man undrar ju hur han levt, har han haft någon "brorsa" som kvitterat ut bidrag i Sverige under de fyra åren? Samtidigt som han jobbat som advokat?
Eller har han bara köpt pass av någon som liknar honom?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är fan sjukt hur Sverige har blivit.

Man undrar ju hur han levt, har han haft någon "brorsa" som kvitterat ut bidrag i Sverige under de fyra åren? Samtidigt som han jobbat som advokat?
Eller har han bara köpt pass av någon som liknar honom?

De borde nagelfaras. Stor risk för dubbelliv.

Edit;
Blandade ihop kompetensregnet.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Frågor ingen journalist ställer, förutom på Nyheter Idag mfl.

Jag tror iofs att det det finns en anledning och ett politiskt budskap här.
Om en etablerad journalist skulle ställa de frågor du önskar så blir han knappast publicerad hos svt. Men genom att välja just sådana här parasiter att intervjua så trillar nog polletten ner ändå hos väldigt många svenskar.

Antag att han istället skulle ha valt en pizzabagare som bara råkade vara hemma på semester vid fel tillfälle. Det skulle ha gett ett helt annat budskap.

Jag skulle vilja säga att vi nu ser hur svenska journalister fortsätter att byta sida i den här frågan och allt mer visar upp baksidan av den svenska invandringspolitiken. Like som när dom slutade vitpixla brottslingar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror iofs att det det finns en anledning och ett politiskt budskap här.
Om en etablerad journalist skulle ställa de frågor du önskar så blir han knappast publicerad hos svt. Men genom att välja just sådana här parasiter att intervjua så trillar nog polletten ner ändå hos väldigt många svenskar.

Antag att han istället skulle ha valt en pizzabagare som bara råkade vara hemma på semester vid fel tillfälle. Det skulle ha gett ett helt annat budskap.

Jag skulle vilja säga att vi nu ser hur svenska journalister fortsätter att byta sida i den här frågan och allt mer visar upp baksidan av den svenska invandringspolitiken. Like som när dom slutade vitpixla brottslingar.
Svårt att veta, det kan vara så, men den logiken skulle man kunnat applicera även på vitpixlingen då den var så lätt att se igenom.

Här är en annan integrationsrelaterad fråga, är journalisten på jakt eller inte?

Jag är så innerligt trött på att alla frågor som debatteras är pga invandringen. Det tränger undan alla frågor som berör ursprungsbefolkningen fullständigt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
And the Oscar goes to...

Hur korrelerar det den förre tillförordnade statsministern lyfter med jamal el-hajs samröre med hamas?
Det här var mer ryggrad än jag förväntade mig av Millhouse Kristersson.

Fotnot;
Håll era hästar! Jag var inte allvarlig om Oscar. Hon är en bedrövlig aktris.

Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Asså orkar inte, vilken soppa ?
Det måste ju bli ett kort "krig" på skolan, med tanke på att det måste finnas hundra gånger fler araber än judar i Sverige. Palestina - Israel: 1 -0

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år