Stora Mellanösterntråden

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det kan det vara, det beror på vad man kritiserar och varför. Det är inte rasism att bränna två brädor, eller så är det precis vad det är, det beror på.
Rasism är det bara om det riktar sig på personer, inte mot en religion. Det är inte rasism att kritisera islam, men det är rasism att angripa personerna som tillber denna religion. Det är därför Paludan klarar sig undan. Han angriper inte personer, utan en företeelse.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rasism är det bara om det riktar sig på personer, inte mot en religion. Det är inte rasism att kritisera islam, men det är rasism att angripa personerna som tillber denna religion. Det är därför Paludan klarar sig undan. Han angriper inte personer, utan en företeelse.
Är personkritik rasism? Åh fan.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fel. Det är antisemitism att förneka judarna ett land där de bott i flera tusen år. Var nasse men stå för det.
Det är som med kurder eller samer eller vilken folkgrupp som helst. De kan inte kräva att få ha ett land fritt från andra bara för att de också har funnits på en plats under någon period i historien. Det gör inte att jag ser ner på gruppen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är som med kurder eller samer eller vilken folkgrupp som helst. De kan inte kräva att få ha ett land fritt från andra bara för att de också har funnits på en plats under någon period i historien. Det gör inte att jag ser ner på gruppen.
Du fläker som vanligt ut din totala okunskap. Israel är inte fritt från andra. Israels invånare och medborgare består av många religioner och etniciteter.

Här, jag spar dig lite tid, du kan bara kopiera in detta i ditt nästa förutsägbara inlägg:

"Jag sade inte det heller, lägg inte ord i munnen på mig, ingen har sagt att Israel är fritt från andra"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är ju två olika saker, det L. Mäkinen säger och det du säger men kör på det... om detsamma gäller för alla andra motsvarande judar.
Konsekvent.
Vi kan absolut jämföra vilka vidrigheter andra folkslag begår utan att det blir en massa "fredliga" demonstrationer på Sergels torg, vilka ska vi börja med tycker du?

Förtjänar det en egen tråd till och med?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vi kan absolut jämföra vilka vidrigheter andra folkslag begår utan att det blir en massa "fredliga" demonstrationer på Sergels torg, vilka ska vi börja med tycker du?

Förtjänar det en egen tråd till och med?
Eller så kokar vi ned det till att det är rasism mot folkgrupp x att förneka folkgrupp x ett land där de bott i flera tusen år.
Sen behöver ju folk inte nödvändigtvis hålla med om det men det är iaf ett argument som är konsekvent och principiellt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller så kokar vi ned det till att det är rasism mot folkgrupp x att förneka folkgrupp x ett land där de bott i flera tusen år.
Sen behöver ju folk inte nödvändigtvis hålla med om det men det är iaf ett argument som är konsekvent och principiellt.
Ja om du vill förenkla Mellanösternkonflikten till en mening så är det ju en bra ansats du gjort där nu.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja om du vill förenkla Mellanösternkonflikten till en mening så är det ju en bra ansats du gjort där nu.
Det är en generell mening(istf din specifika).
Det är ju det jag säger, det gäller som princip. Pratar inte om konflikten öht.

Är väl isf du som förenklar den konflikten.
Fel. Det är antisemitism att förneka judarna ett land där de bott i flera tusen år. Var nasse men stå för det.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du fläker som vanligt ut din totala okunskap. Israel är inte fritt från andra. Israels invånare och medborgare består av många religioner och etniciteter.

Här, jag spar dig lite tid, du kan bara kopiera in detta i ditt nästa förutsägbara inlägg:

"Jag sade inte det heller, lägg inte ord i munnen på mig, ingen har sagt att Israel är fritt från andra"
Så du menar att judarna lika gärna kunde vara bosatta där under ett arabiskt styre? De styrande i Israel gör vad de kan för att minska rättigheter för andra folkgrupper. Att inte vilja ha en specifik religion som har fördelar i en stat är fortfarande inte rasistiskt. Det är enbart att sätta demokrati högre än tro och blodsband.

Jag vet att de omkringliggande staterna har motsvarande system och det är lika dumt där.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så du menar att judarna lika gärna kunde vara bosatta där under ett arabiskt styre? De styrande i Israel gör vad de kan för att minska rättigheter för andra folkgrupper. Att inte vilja ha en specifik religion som har fördelar i en stat är fortfarande inte rasistiskt. Det är enbart att sätta demokrati högre än tro och blodsband.

Jag vet att de omkringliggande staterna har motsvarande system och det är lika dumt där.
Vilka rättigheter saknar en israelisk arab?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Mycket bra text om alla vet exakt vad.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Finns det någon lista högst till lägst stående?
Även om frågan inte var ställd till mig, föreslår jag bildade personer högt upp.
Dvs de som först studerar för att skaffa sig förmågan, att söka en objektiv sanning, med ett vetenskapligt angreppsätt.

Valde sista ordet då det mappar väl in i konflikten. :hihi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är förvånad över att såpass många i gisslan är vid liv.
Otroligt sköna bilder då gisslan kommer hem! ❤

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...