Stora Mellanösterntråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det fanns väldigt få judar i området innan 1920. Det steg från 5.000 till 100.000 från 1800 till 1925. När engelsmännen lovade bort Palestina till judarna flyttade fler och fler dit. Fanns ca 600.000 judar i området 1948 i jämförelse med 1,5 miljon araber/kristna. Det fanns tre gånger fler kristna än judar i området år 1800. Många judar historiskt konverterade till kristendomen och sen till Islam. Andra utvandrade…..

Jag antar att du tycker Ryssland ska återlämna allt det dom tog från Finland under vinterkriget också.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
England ÄGDE inte marken. Möjligtvis såg man på den som en engelsk koloni som man bestämde över. Ingen som bodde där höll med….. Som är brukligt när västländer koloniserat omvärlden….. Men du har rätt i att Nationernas Förbund stod bakom mandatet. Förbundet bildades samma år detta hände. Och hade bara 27 medlemsländer vid det tillfället. Där USA, Frankrike och England rent konkret var dom enda som hade något att säga till om. Englands mandat över Palestina var direkt rättsvidrigt och var rent konkret ett sett för England att skaffa ytterligare en koloni i stort.
Vem ägde då marken? Turkiet? Var det mindre rättsvidrigt?

England och FN delade väl ut nästan hela Mellanöstern till araber, och så pyttelite till judarna, men det är tydligen ett problem?

Du vet att ägande är en dokumentation eller hävd på att man innehar något?

Det bästa hade kanske varit om UK fortsatt kolonialismen men nu är vi där vi är.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men ska man skita i det då?
Man kan titta tillbaka x år men inte x+1 år liksom, någonstans går tydligen en gräns. Det blir inte konsekvent eller logiskt. Varför x men inte x+1 liksom?

Jag väljer att vara försiktig med att tvärsäkert säga att någon av de inblandade parterna har "rätt till" landområdet map på ovan.
Jag tror att om du inte kan ha en uppfattning i frågan kanske du inte ska diskutera den alls, det är helt okej för alla inblandade.
Läs inlägg #1 och besvara det, just nu känns det bara som att du vill klaga av dig faktiskt.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Vem ägde då marken? Turkiet? Var det mindre rättsvidrigt?

England och FN delade väl ut nästan hela Mellanöstern till araber, och så pyttelite till judarna, men det är tydligen ett problem?

Du vet att ägande är en dokumentation eller hävd på att man innehar något?

Det bästa hade kanske varit om UK fortsatt kolonialismen men nu är vi där vi är.

Det bästa hade varit om England dragit åt helvete.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det bästa hade varit om England dragit åt helvete.
Det var ju det de gjorde också, samt från övriga arabländer.

Det är så trist med er extremister att ni inte ens bryr er om grundläggande fakta.

Who owned Palestine before 1948?
The land itself was under the control of various empires, such as the Assyrians, Babylonians, Persians, Greeks, Romans, Byzantines, and eventually the Islamic Caliphate and the Ottoman Empire.

Vem skall styra i Israel och varför? Det kan du inte svara på för du är förblindad av judehat och konspirationsteorier.

Fråga:
Tror du på att jorden är rund?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var ju det de gjorde också, samt från övriga arabländer.

Det är så trist med er extremister att ni inte ens bryr er om grundläggande fakta.

Who owned Palestine before 1948?
The land itself was under the control of various empires, such as the Assyrians, Babylonians, Persians, Greeks, Romans, Byzantines, and eventually the Islamic Caliphate and the Ottoman Empire.

Vem skall styra i Israel och varför? Det kan du inte svara på för du är förblindad av judehat och konspirationsteorier.

Fråga:
Tror du på att jorden är rund?
Det här meningsutbytet ser ut att följa samma form som det i tråden om Ryssland. :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här meningsutbytet ser ut att följa samma form som det i tråden om Ryssland. :hihi
Jag tycker att de som visar sig tro på alla stora konspirationsteorier får svara på den också. Jag har testat det privat och när det visade sig att den personen inte säkert kunde skriva under på att jorden är rund eller åtminstone inte så liten som "påstås" så är jag mer fine med resten också, det blir som att prata med en religiös nu.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år