Stora Mellanösterntråden

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Både jag och Markus är ju kända för att ängsligt hålla med andra, oavsett åsikt.

När vi två för en gångs skull är överens så borde ju de flesta fatta att det sannolikt är den enda möjliga åsikten att ha.

;)
Jag noterade det också, och tänkte i samma banor.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad "torgför" jag? Hojar och mitt jobb har tagit mig ett gäng varv runt klotet. Jag vet hur stort klotet är, tack. Vad är det enligt dig som jag "torgför"?
Allehanda konspirationsteorier om USA, "sionister", hur bra Ryssland är osv. Du skrev något trams om att USA trakasserar Iran också eller blandar jag ihop dig med någon?

Noterar att du inte svarar på om jorden är rund, eller gör du kanske det om du kallar det ett klot?

Har du tagit del av s.k. flat earth teorier och vad tycker du i så fall om dem?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Allehanda konspirationsteorier om USA, "sionister", hur bra Ryssland är osv. Du skrev något trams om att USA trakasserar Iran också eller blandar jag ihop dig med någon?

Noterar att du inte svarar på om jorden är rund, eller gör du kanske det om du kallar det ett klot?

Har du tagit del av s.k. flat earth teorier och vad tycker du i så fall om dem?
Så du tycker att Operation Cyclone och annan skit var någonting bra? Bombningarna av Libyen. USA stödde islamisterna i Syrien. NATO´s/USA´s terrorbombningar av Serbien? Destabiliseringar av andra länder och krig.....? Bra grejer? Dömer vi inte NATO/USA för deras krigsbrott så kan vi heller inte döma någon annan stat när dom gör samma. Det säger sig själv. Regler ska gälla alla. Punkt. Sionism = judisk nationalism. En majoritet av alla judar klotet RUNT är inte sionister. Och, Ja, klotet är väldigt runt. En glob. Inte som en pizza. I övrigt har du kanske blandat ihop mig med någon. Jag vet inte.....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så du tycker att Operation Cyclone och annan skit var någonting bra? Bombningarna av Libyen. USA stödde islamisterna i Syrien. NATO´s/USA´s terrorbombningar av Serbien? Destabiliseringar av andra länder och krig.....? Bra grejer? Dömer vi inte NATO/USA för deras krigsbrott så kan vi heller inte döma någon annan stat när dom gör samma. Det säger sig själv. Regler ska gälla alla. Punkt. Sionism = judisk nationalism. En majoritet av alla judar klotet RUNT är inte sionister. Och, Ja, klotet är väldigt runt. En glob. Inte som en pizza. I övrigt har du kanske blandat ihop mig med någon. Jag vet inte.....
Jag tycker att i det stora hela så har USA skött det bra, inklusive CIA, samt att det är bättre än alla andra alternativ men det kan säkert finnas fog för kritik vid några tillfällen. Men det blir som att gå in på ett fint julbord och börja klaga på detaljer, i huvudsak är julbordet fint dukat, god mat och stort tack för att vi fick komma hit och fira jul.

Jag tror du har fel om judar och sionism, kan du styrka det där på något sätt?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag tycker att i det stora hela så har USA skött det bra, inklusive CIA, samt att det är bättre än alla andra alternativ men det kan säkert finnas fog för kritik vid några tillfällen. Men det blir som att gå in på ett fint julbord och börja klaga på detaljer, i huvudsak är julbordet fint dukat, god mat och stort tack för att vi fick komma hit och fira jul.

Jag tror du har fel om judar och sionism, kan du styrka det där på något sätt?

Om du tycker att USA/CIA sköter sig bra så har vi rejält olika åsikter på den punkten.







Sionismen är ungefär för judendomen vad PKK är för kurderna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om du tycker att USA/CIA sköter sig bra så har vi rejält olika åsikter på den punkten.


Sionismen är ungefär för judendomen vad PKK är för kurderna.
Nej det är det inte, och jag ser inte direkt i någon av länkarna du postade att en majoritet av judarna på jorden inte är sionister. Kan du tala om var det står?

Det är okej att vi tycker olika om USA för mig, vet du jag hade redan på känn att vi skulle göra det innan du skrev ut det så tydligt. ?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Nej det är det inte, och jag ser inte direkt i någon av länkarna du postade att en majoritet av judarna på jorden inte är sionister. Kan du tala om var det står?

Det är okej att vi tycker olika om USA för mig, vet du jag hade redan på känn att vi skulle göra det innan du skrev ut det så tydligt.

Är du ens medveten om alla judiska organisationer som anordnat demonstrationer mot sionismen och det Israel gör och gjort mot palestinierna klotet runt dom senaste 6 veckorna?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns den där 45 minuter långa filmen från hamaz-attacken att se någonstans?

Det är några hamaz-försvarare i tråden som behöver se den.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är du ens medveten om alla judiska organisationer som anordnat demonstrationer mot sionismen och det Israel gör och gjort mot palestinierna klotet runt dom senaste 6 veckorna?
Jag tycker inte om din vana att besvara en fråga med en fråga, besvara min fråga, sedan besvaras din.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vet inte, den som Israel visade?
Hade också "gärna" sett den.

Ja, den som Israel visade för all världens journalister, men som inga av dom svenska mediahusen återgav.

Jag vill inte se den, men jag vill att alla som försvarar hamaz ska tvingas se den
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ja, den som Israel visade för all världens journalister, men som inga av dom svenska mediahusen återgav.

Jag vill inte se den, men jag vill att alla som försvarar hamaz ska tvingas se den

Jag försvarar inte Hamas. Men det faktum att Israel ockuperar mer och mer mark på Västbanken, bygger fler och fler bosättningar och har ihjäl folk även där borde tydliggöra att det inte enbart handlar om Hamas. Israels generella behandling av palestinierna är inte ok. Enbart i Augusti i år hade Israel ihjäl 20 barn. På Västbanken. Där Hamas inte finns. Förutom 20.000 civila palestinier så har även Israel haft ihjäl över 100 FN-medarbetare, 80 journalister etc….. Det Hamas gjort är en piss i rymden i jämförelse med det. Varför Israels polis och militär ens går in på Västbanken dagligen är helt sjukt. Dom har inte där att göra. Västbanken tillhör INTE Israel. Jag kan lägga upp några rejält hemska videos på vad Israel gjort mot palestinierna om ni som försvarar Israel vill se. Israel måste lämna tillbaka ockuperad mark och sen måste en tvåstatslösning till där palestinierna har samma rättigheter som israelerna.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Går det att sätta en särskild bevakning på den här tråden så att man får en notis när frågan är löst och alla är överens?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, den som Israel visade för all världens journalister, men som inga av dom svenska mediahusen återgav.

Jag vill inte se den, men jag vill att alla som försvarar hamaz ska tvingas se den
Jag tycker man ska se den, vi får ju se stackars arabiska "civila" dag ut och dag in, kanske bra rensa tankarna lite, rätt vad det är tror man på dyngan. Ingen risk förvisso i mitt fall.

Men sedan tycker jag att man med ytterst få undantag skall se det man har åsikter om, jag kollade ett gäng ISIS filmer, det var utöver vedervärdigt väldigt lärorikt
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top