Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag kan lägga upp några rejält hemska videos på vad Israel gjort mot palestinierna om ni som försvarar Israel vill se.
Tack gärna, är de också fejkade som pojken med de skadade händerna?

PS. Googla tvåstatslösning, du kommer bli förvånad, den fanns redan 1948 ?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag tycker man ska se den, vi får ju se stackars arabiska "civila" dag ut och dag in, kanske bra rensa tankarna lite, rätt vad det är tror man på dyngan. Ingen risk förvisso i mitt fall.

Men sedan tycker jag att man med ytterst få undantag skall se det man har åsikter om, jag kollade ett gäng ISIS filmer, det var utöver vedervärdigt väldigt lärorikt

Gaza är det tätaste befolkade området på jordklotet. Att du skriver arabiska ”civila” är sjukt. Nästan alla som dött har varit civila. Tro mig när jag säger det här….. Du hade inte velat bo varesig på Västbanken eller Västbanken.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Tack gärna, är de också fejkade som pojken med de skadade händerna?

PS. Googla tvåstatslösning, du kommer bli förvånad, den fanns redan 1948


Ett enda klipp. Det är inte ens grafiskt. Från 3:e november. Över en månad sedan.

Nej det fanns inte en tvåstatslösning -48. Inte på lika villkor etc. Och Israel har ockuperat mer och mer mark på Västbanken.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Gaza är det tätaste befolkade området på jordklotet. Att du skriver arabiska ”civila” är sjukt. Nästan alla som dött har varit civila. Tro mig när jag säger det här….. Du hade inte velat bo varesig på Västbanken eller Västbanken.

”…… på Västbanken eller i Gaza….” Skulle det stått.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Ett enda klipp. Det är inte ens grafiskt. Från 3:e november. Över en månad sedan.

Nej det fanns inte en tvåstatslösning -48. Inte på lika villkor etc. Och Israel har ockuperat mer och mer mark på Västbanken.
Okej men det där med sionister släpper vi nu eller, det var lite skarvat va? ???
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att du skriver arabiska ”civila” är sjukt. Nästan alla som dött har varit civila. Tro mig när jag säger det här….. Du hade inte velat bo varesig på Västbanken eller Västbanken.
Det är klart de är "civila", finns det en armé? Var är den?
Alla är Hamas, ingen är Hamas.

Nej jag hade inte velat bo i något arabiskt land eller territorium alls faktiskt, det räcker med att se hur det är i Sverige för att förstå hur illa det måste vara. Så det har du 100% rätt i.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Gaza är det tätaste befolkade området på jordklotet. Att du skriver arabiska ”civila” är sjukt. Nästan alla som dött har varit civila. Tro mig när jag säger det här….. Du hade inte velat bo varesig på Västbanken eller Västbanken.

Det där hade du kunnat googla så hade du sett att det inte ens är nära sanningen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är klart de är "civila", finns det en armé? Var är den?
Alla är Hamas, ingen är Hamas.

Nej jag hade inte velat bo i något arabiskt land eller territorium alls faktiskt, det räcker med att se hur det är i Sverige för att förstå hur illa det måste vara. Så det har du 100% rätt i.
Det räcker att titta på historien. Om det sen är Iran, Irak, Libanon… börjar man på 70-talet och ser ”utvecklingen” så..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Betänk att det som beskrivs här är vad alla "Stand with gaza" supportar och vi har dom mitt ibland oss.

Det är ju inte kosntigt, Palestinerna har ju haft en särställning hos media i årtionden, där de fått visa upp propagandabilder och gråta ut om hur jobbigt livet är.
Såg nån bildserie med samma kärring, som dessutom inte ens var från området, grät ut i en hel serie bilder med ruiner i bakgrunden, med diverse olika texter om vad för gruvligt brott Israel hade begått den gången.
Jag litar inte ett piss på information som kommer från Gaza, eftersom att de har en väldigt lång tradition av propaganda och rena lögner.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är ju inte kosntigt, Palestinerna har ju haft en särställning hos media i årtionden, där de fått visa upp propagandabilder och gråta ut om hur jobbigt livet är.
Såg nån bildserie med samma kärring, som dessutom inte ens var från området, grät ut i en hel serie bilder med ruiner i bakgrunden, med diverse olika texter om vad för gruvligt brott Israel hade begått den gången.
Jag litar inte ett piss på information som kommer från Gaza, eftersom att de har en väldigt lång tradition av propaganda och rena lögner.
Det finns ett skäl till varför inte ens deras grannar vill veta av dem.

Sedan är det ju konstigt att om Gaza är så dåligt, varför bor det tusentals araber med europeiska pass där? Jag tror man lever bra på Gaza med svenskt bostadsbidrag, barnbidrag, sjukpenning, sjukpension, socialbidrag, csn lån/bidrag, efterlevandepension, ålderspension, garantipension och övriga rätter på det svenska smörgåsbord av förmåner som hela världen har obegränsad tillgång till.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns ett skäl till varför inte ens deras grannar vill veta av dem.

Sedan är det ju konstigt att om Gaza är så dåligt, varför bor det tusentals araber med europeiska pass där? Jag tror man lever bra på Gaza med svenskt bostadsbidrag, barnbidrag, sjukpenning, sjukpension, socialbidrag, csn lån/bidrag, efterlevandepension, ålderspension, garantipension och övriga rätter på det svenska smörgåsbord av förmåner som hela världen har obegränsad tillgång till.
Ja, Sverige kommer få betala för sånt i en hel generation åtminstone.
Förutsatt att vi då inte ändrar reglerna och säger att för att lyfta bidrag i Sverige måste man vara bosatt i Sverige, åtminstone. Och har man lyft bidrag samt bott utomlands är man återbetalningsskyldig för hela summan, annars får man inte komma tillbaka in i landet.
Det vore ju något.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ja, den som Israel visade för all världens journalister, men som inga av dom svenska mediahusen återgav.

Jag vill inte se den, men jag vill att alla som försvarar hamaz ska tvingas se den
Jag fick intrycket att de visade filmen som en screening för journalister, svenska inkluderade. Så att journalister kan bara beskriva vad de sett, inte visa filmen som de inte har tillgång till. Den är nog lite väl osmaklig, och kan säkert missbrukas. Det har skrivits även på svenska om filmen, men visst får det inte nära på samma uppmärksamhet som flödet från andra sidan.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är ju inte kosntigt, Palestinerna har ju haft en särställning hos media i årtionden, där de fått visa upp propagandabilder och gråta ut om hur jobbigt livet är.
Såg nån bildserie med samma kärring, som dessutom inte ens var från området, grät ut i en hel serie bilder med ruiner i bakgrunden, med diverse olika texter om vad för gruvligt brott Israel hade begått den gången.
Jag litar inte ett piss på information som kommer från Gaza, eftersom att de har en väldigt lång tradition av propaganda och rena lögner.
Får inte ihop det med vad Spencer beskriver från att ha genomlidit hamas stolta dokumentation.

Vad är det jag missförstår, för nåt är det?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, Sverige kommer få betala för sånt i en hel generation åtminstone.
Förutsatt att vi då inte ändrar reglerna och säger att för att lyfta bidrag i Sverige måste man vara bosatt i Sverige, åtminstone. Och har man lyft bidrag samt bott utomlands är man återbetalningsskyldig för hela summan, annars får man inte komma tillbaka in i landet.
Det vore ju något.
Alla de är ju bosatta i Sverige, de var bara på besök. ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oh, apropå att Gaza är det mest tätbefolgade området i världen så är det nästan komiskt felaktigt.


Och tror man inte på den källan kan vi ju titta på wikipedia för en tabell:

Och om man tar den högsta siffran på populationsdensitet jag hittat för gaza så hamnar de ganska långt ner. Listan tar slut innan Gaza blir relevant. ~22000 per kvadratmile, eller 8000 per kvadratkilometer... Inte ens Gaza City kommer med på listan med sina futtiga 13000 per kvadratkilometer. Men Gaza City kan ju iaf komma med på top 100, vilket verkar vara omöjligt för gazaremsan som helhet.

Och om man nu tycker det är orättvist för att den listan är städer, 2 av städerna är lite mindre till yta än Gazaremsan, 4 av dem är 75% större till ytan. Så, det är på inget sätt så att Gaza är det geografiska område med högst populationsdensitet.

De är dock ganska jämna med Singapore. Jag vet ju vilket landområde jag helst skulle besöka av Gazaremsan och Singapore. Apropå Singapore så fanns ju en förhoppning att Gaza hade kunnat välja den vägen när det senaste kriget var över. Och det hade de ju kunnat sikta på istället för att ge sig på att jävlas med Israel.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oh, apropå att Gaza är det mest tätbefolgade området i världen så är det nästan komiskt felaktigt.


Och tror man inte på den källan kan vi ju titta på wikipedia för en tabell:

Och om man tar den högsta siffran på populationsdensitet jag hittat för gaza så hamnar de ganska långt ner. Listan tar slut innan Gaza blir relevant. ~22000 per kvadratmile, eller 8000 per kvadratkilometer... Inte ens Gaza City kommer med på listan med sina futtiga 13000 per kvadratkilometer. Men Gaza City kan ju iaf komma med på top 100, vilket verkar vara omöjligt för gazaremsan som helhet.

Och om man nu tycker det är orättvist för att den listan är städer, 2 av städerna är lite mindre till yta än Gazaremsan, 4 av dem är 75% större till ytan. Så, det är på inget sätt så att Gaza är det geografiska område med högst populationsdensitet.

De är dock ganska jämna med Singapore. Jag vet ju vilket landområde jag helst skulle besöka av Gazaremsan och Singapore. Apropå Singapore så fanns ju en förhoppning att Gaza hade kunnat välja den vägen när det senaste kriget var över. Och det hade de ju kunnat sikta på istället för att ge sig på att jävlas med Israel.
Sedan kan man ju ha i åtanke att en mer resonabel populationsdensitetsuppskattning för Gazaremsan verkar vara ~5900/km² men jag tog de högsta jag hittade bara för att ha extra marginal. Det är straxt över Stockholms populationsdensitet, och säga vad man vill om stan, men den rankar inte högt på populationsdensitet.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top