Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Problemet är att Israels oproportionerliga vedergällning skapar ännu fler terrorister. Enligt Aftonbladet uppgår offren nu till 15000 döda palestinier, varav 2/3-delar kvinnor och barn. Det är många fäder, makar och söner som nu bara har ett mål i livet: utplåna Israel. Många nya medlemmar till Hamas.
Nä, de kunde göra det de gjorde redan innan, gör ingen skillnad. Och även om så är det ett ogiltigt argument eftersom konsekvensen av sådan logik är att man inte skall hämnas alls, och det tror jag alla vet inte är en möjlig väg med barbariska kulturer, så även du Trolle.

Hamas kommer inte få mycket gjort på länge, det kan jag nästan garantera. ??⭐?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Problemet är att Israels oproportionerliga vedergällning skapar ännu fler terrorister. Enligt Hamaz/Aftonbladet uppgår offren nu till 15000 döda palestinier, varav 2/3-delar kvinnor och barn. Det är många fäder, makar och söner som nu bara har ett mål i livet: utplåna Israel. Många nya medlemmar till Hamas.

Förutom att dom uppgifterna är fullständig bullshit så spolar man nu bokstavligen skiten ur kloakerna i Gaza
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Förutom att dom uppgifterna är fullständig bullshit så spolar man nu bokstavligen skiten ur kloakerna i Gaza
Riktigt vidrigt att se Amnesty reklam i tunnelbanan, det är ociviliserat att tysta sin motståndare men att riva ner den skiten hade varit en välgärning, och alla vet väl hur pro-israelisk reklam hade hanterats. Ja nu hade den ju inte tillåtits alls av regionen, men hypotetiskt då.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Riktigt vidrigt att se Amnesty reklam i tunnelbanan, det är ociviliserat att tysta sin motståndare men att riva ner den skiten hade varit en välgärning, och alla vet väl hur pro-israelisk reklam hade hanterats. Ja nu hade den ju inte tillåtits alls av regionen, men hypotetiskt då.
Antar att det är denna de svarar på här: https://www.amnesty.se/vara-rattigh...-fragor-om-kampanjen-kvinnor-har-alltid-ratt/

"En av dem är Janna Jihad, och hon bär smycket som det kommit reaktioner på."
En helt vanlig tjej i Gaza, helt enkelt.

"Menar Amnesty något med att välja bilden med det här halsbandet?​

Nej, detta är en bild av Janna som vi använt tidigare. Amnesty står upp för allas rätt att uttrycka sina åsikter och i den här kampanjen vill vi särskilt lyfta fram kvinnors roll och ibland utsatta position som försvarare av mänskliga rättigheter."​
Alla har rätt att ha en åsikt sörni. Nu råkar Jihad-Jannas åsikt vara att judarna ska drivas ut i havet och då får vi ju faktiskt ta och respektera det.

Läs mer om mys-Janna här


15-ÅRIGA JANNA TRAKASSERAS FÖR SIN KAMP MOT FÖRTRYCKET AV PALESTINIER — KRÄV ATT ISRAEL FÖLJER BARNKONVENTIONEN (samt upphör att existera)​

 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
En journalist hade intervjuat barn i Gaza om vad de ville bli när de blev stora. 40% hade svarat: "självmordsbombare".
Låter ju i sådana fall som att problemet kommer att dö ut av sig självt.:tungan

Var inte intervjun gjorde anonymt så kanske det mer speglar vad man ska säga för att vara tuff inför polarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En journalist hade intervjuat barn i Gaza om vad de ville bli när de blev stora. 40% hade svarat: "självmordsbombare".
Vad konstigt att ingen vill ha dem som grannar! ? Den där muren är ju också obegriplig!

Ja herregud vilket skit, jag hoppas Israel löser detta en gång för alla nu.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var inte intervjun gjorde anonymt så kanske det mer speglar vad man ska säga för att vara tuff inför polarna.
Vete fan, de bryr sig inte om sina egna liv eller sina barns eller andras.

Men man kan ju se det som att Israel nu besparar dem en massa trubbel, om Israel bombar ihjäl alla dessa presumtiva bombare så är det väl win win?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vete fan, de bryr sig inte om sina egna liv eller sina barns eller andras.

Men man kan ju se det som att Israel nu besparar dem en massa trubbel, om Israel bombar ihjäl alla dessa presumtiva bombare så är det väl win win?

Nu tänker jag säga emot dig Markus.

Det är inte kidsens fel att deras föräldrar är fundamentalister. De borde få komma bort därifrån och växa upp med kloka vuxna i en normal, ickereligiös omgivning. Lira boll och utbilda sig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu tänker jag säga emot dig Markus.

Det är inte kidsens fel att deras föräldrar är fundamentalister. De borde få komma bort därifrån och växa upp med kloka vuxna i en normal, ickereligiös omgivning. Lira boll och utbilda sig.
Som de är fostrade/präglade/programmerade kommer de alltid att vara tickande bomber, med eller utan bälte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu tänker jag säga emot dig Markus.

Det är inte kidsens fel att deras föräldrar är fundamentalister. De borde få komma bort därifrån och växa upp med kloka vuxna i en normal, ickereligiös omgivning. Lira boll och utbilda sig.
Fin tanke, önskar det vore så, men hur blir det där många araber bor tycker du? Mycket fotboll och utbildning?
Just sayin'
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nä det är ju det som är grundproblemet.

Ingen utbildning + fundamentalistisk religion = katastrof.
Utbildning, sekulärt samhälle, gratis fotboll = också katastrof.

Kanske det är så enkelt att vissa kulturer inte är kompatibla med andra, jag fattar att det säkert smärtar att erkänna det, men när du ligger där på din dödsbädd kommer din sista tanke bli:

"Markus... Markus, han hade rätt, jag borde inte käbblat emot, nu kommer ljuset i tunneln, Markus...." ☀️☀️☀️
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I Gaza var det många som sökte sig till ljuset i tunnelns slut idag, dom verkar inte gilla saltvatten i sina tunnlar...
Har de börjat dränka dem nu?

Jag föreslog det ju redan för flera veckor sedan, jag kan nu titulera mig rådgivare till IDF. Jag föreslog gas också, det kanske inte infriats ännu?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har de börjat dränka dem nu?

Jag föreslog det ju redan för flera veckor sedan, jag kan nu titulera mig rådgivare till IDF. Jag föreslog gas också, det kanske inte infriats ännu?

Jodå, dom pumpar havsvatten i tunnlarna nu.

Det där med gas är känsligt för judar tror jag, men vattnet ger dom ju en möjlighet att krypa upp, och vid varje känd oppning står IDF
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top