Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det börjar bli många frågor nu. Population fick han kanske från någon statskontrollerad antisemit som Cecilia Uddén men var kom den om sionism ifrån @Hell?

Kommer jag också blockeras om jag tycker rätt ska vara rätt? ???
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Sedan kan man ju ha i åtanke att en mer resonabel populationsdensitetsuppskattning för Gazaremsan verkar vara ~5900/km² men jag tog de högsta jag hittade bara för att ha extra marginal. Det är straxt över Stockholms populationsdensitet, och säga vad man vill om stan, men den rankar inte högt på populationsdensitet.
IDSF som källa?

Problemet lite här är att Gaza inte i sig är ett egentligt land utan mer vad man skulle kunna kalla autonom stat. Ser man det som ett "område"/land så hör det till en av dom mest tätbefolkade områdena på klotet. Siffran 5.900 pers per kvadratkilometer stämmer. Västbanken har bara en tiondel av det i jämförelse. Sverige har väl typ 26 pers per kvadratkilometer. Under 30 åtminstone. Holland är det mest tätbefolkade landet inom EU med 513 pers per kvadratkilometer. Snäppet under Västbanken. Blandar vi in städer bör du jämföra Gaza City med 13,121 personer per kvadratkilometer mer än hela Gazaremsan. Stockholm har 360 pers per kvadratkilometer i befolkningstäthet som jämförelse. Macau är definitivt det mest tätbefolkade på planeten med över 21 tusen pers per kvadratkilometer. Staden Gaza är mer tätbefolkad än staden New York. Och New York har en sju jävla massa skyskrapor. Tänk dig att det börjar regna bomber över New York..... Oavsett. Remsan och staden Gaza är REJÄLT tätbefolkade områden på klotet. Om man kollar med andra källor än Israel Defence and Security Forum.....

https://idsf.org.il/en/

 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Det börjar bli många frågor nu. Population fick han kanske från någon statskontrollerad antisemit som Cecilia Uddén men var kom den om sionism ifrån @Hell?

Kommer jag också blockeras om jag tycker rätt ska vara rätt? ???
Det spelar liksom ingen roll vilka länkar/källor man lägger upp när du är som du är. Cecilia Uddén skriver för SVT Nyheter. Ulvhanne lägger upp IDSF som källa utan att du reagerar det minsta. SVT däremot då sparkar du bakut.

Ni får hålla på utan mig. Jag har varesig tid eller lust att diskutera med det svart/vita tänket längre som ni har. Slöseri med tid. Lycka till med allt. Jag avprenumererar mig från den här tråden och några till. ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
IDSF som källa?

Problemet lite här är att Gaza inte i sig är ett egentligt land utan mer vad man skulle kunna kalla autonom stat. Ser man det som ett "område"/land så hör det till en av dom mest tätbefolkade områdena på klotet. Siffran 5.900 pers per kvadratkilometer stämmer. Västbanken har bara en tiondel av det i jämförelse. Sverige har väl typ 26 pers per kvadratkilometer. Under 30 åtminstone. Holland är det mest tätbefolkade landet inom EU med 513 pers per kvadratkilometer. Snäppet under Västbanken. Blandar vi in städer bör du jämföra Gaza City med 13,121 personer per kvadratkilometer mer än hela Gazaremsan. Stockholm har 360 pers per kvadratkilometer i befolkningstäthet som jämförelse. Macau är definitivt det mest tätbefolkade på planeten med över 21 tusen pers per kvadratkilometer. Staden Gaza är mer tätbefolkad än staden New York. Och New York har en sju jävla massa skyskrapor. Tänk dig att det börjar regna bomber över New York..... Oavsett. Remsan och staden Gaza är REJÄLT tätbefolkade områden på klotet. Om man kollar med andra källor än Israel Defence and Security Forum.....

https://idsf.org.il/en/

Så du pratar med mig igen?
Jag är inte bang, så...
Om man tolkar det som "land" så bör man ju egentligen ta med Västbanken i beräkningen, men även om vi hoppar över det så om man räknar det som "land" eller "självstyrande område" så är det straxt över en fjärdedel av befolkningstätheten i Macau, straxt under en tredjedel av befolkningstätheten i Monaco, 3/4 av befolkningstätheten i Singapore, och 5/6 av befolkningstätheten av Hong Kong, så visst, om man inte har i åtanke att det är en enorm skillnad mellan mest och femteplats så har Gaza en plats i top 5 på den listan. Men egentligen så bör Gaza och Västbanken räknas ihop om man nu vill räkna så.
Det är lite drygt 25% så tätbefolkat som det mest tätbefolkade området även om man räknar "länder".
Räknar man med västbanken kommer det på 16:e plats, med 2/17 av populationsdensiteten av den högsta i listan.

Så, det är felaktigt att säga att det är ett av världens mest tätbefolkade geografiska områden, oavsett hur man nu försöker att skära statistiken. Säg i så fall femte populationstätaste självstyrande landområde, så blir det korrekt. Men tar man geografiskt område är det inte ens på topp hundra av populationsdensitet.

Och vad gäller städer så om du faktiskt läser min post så ser du att jag redan konstaterat att Gaza City kanske kvalar in på trop 100 av städerna i världen i befolkningstäthet, det är ganska långt ifrån att vara ett av världens mest tätbefolkade områden, även det.
Och den mest tätbefolkade staden i världen, Manilla, har nästan 4ggr så hög populationsdensitet jämfört med Gaza City. Åter, det är kategoriskt felaktigt att påstå att Gaza City är den stad med högst befolkningsdensitet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det spelar liksom ingen roll vilka länkar/källor man lägger upp när du är som du är. Cecilia Uddén skriver för SVT Nyheter. Ulvhanne lägger upp IDSF som källa utan att du reagerar det minsta. SVT däremot då sparkar du bakut.

Ni får hålla på utan mig. Jag har varesig tid eller lust att diskutera med det svart/vita tänket längre som ni har. Slöseri med tid. Lycka till med allt. Jag avprenumererar mig från den här tråden och några till. ?
?‍♂️
IDSF visade sig vid en granskning av andra källor inte felaktigt, beroende på hur man nu väljer att skära statistiken.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oh, vad gäller Stockholm är det Stockholm län som har lite drygt 360/km², och det är ju helt okej att tolka Stockholm så, men jag menade Stockholm kommun. Jag erkänner, jag var lite otydlig och tar helt på mig det.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det spelar liksom ingen roll vilka länkar/källor man lägger upp när du är som du är. Cecilia Uddén skriver för SVT Nyheter. Ulvhanne lägger upp IDSF som källa utan att du reagerar det minsta. SVT däremot då sparkar du bakut.

Ni får hålla på utan mig. Jag har varesig tid eller lust att diskutera med det svart/vita tänket längre som ni har. Slöseri med tid. Lycka till med allt. Jag avprenumererar mig från den här tråden och några till. ?
Nåja, om du måste kasta in handduken för att du kommer klarar att fullfölja dina påståenden så so be it
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det spelar liksom ingen roll vilka länkar/källor man lägger upp när du är som du är. Cecilia Uddén skriver för SVT Nyheter. Ulvhanne lägger upp IDSF som källa utan att du reagerar det minsta. SVT däremot då sparkar du bakut.

Ni får hålla på utan mig. Jag har varesig tid eller lust att diskutera med det svart/vita tänket längre som ni har. Slöseri med tid. Lycka till med allt. Jag avprenumererar mig från den här tråden och några till. ?
Vad vill du ha sagt med Cecilia Uddén? Vi vet liksom vem hon är och vad hon går för.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker ändå Hells påstådda sorti, (vi får väl se hur länge den varar, man vet ju hur det brukar vara med cry babies, ingen nämnd ingen glömd), är ett styrketecken.

Man kan ha åsikter som sticker ut på detta forum men man kan inte skriva vilket trams som helst, vägra belägga det, fjanta och byta ämne. Då blir det till sist så här, sett det så många gånger. ???
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
A
Sedan kan man ju ha i åtanke att en mer resonabel populationsdensitetsuppskattning för Gazaremsan verkar vara ~5900/km² men jag tog de högsta jag hittade bara för att ha extra marginal. Det är straxt över Stockholms populationsdensitet, och säga vad man vill om stan, men den rankar inte högt på populationsdensitet.
Klassisk tankevurpa; de är inte statsskrivns i Gaza även om de praktiskt bor där:hihi
De ”bor” ju i något europeiskt land så därför är siffrorna lägre. (Finns spår av självupplevd humor i inlägget)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Ingen blir väl förvånad...

Sexuellt våld var en del av Hamas attack mot Israel den 7 oktober, enligt en mängd vittnesmål som har samlats in.
Vittnen berättar om våldtäkter, om döda kvinnor som legat på marken utan kläder på underkroppen, om en kvinna som fick sitt bröst avskuret, blev våldtagen och sedan skjuten i huvudet, om en man som bar runt en naken kvinna på sina axlar.
Det är bara en bråkdel av de 1 500 vittnesmål som har samlats in.
"Det blir alltmer uppenbart att våldet mot kvinnor, män och barn också innefattade utbredda sexuella och könsbaserade brott", skriver människorättsorganisationen Läkare för mänskliga rättigheter i Israel (Physicians for human rights Israel) i en rapport
[...]
USA:s president Joe Biden fördömer det han kallar "fruktansvärda vittnesmål om ofattbar grymhet, skriver AP.
Rapporter om kvinnor som våldtagits – upprepade gånger – och deras kroppar som stympats medan de fortfarande lever – om kvinnliga kroppar som skändats, Hamas-terrorister som tillfogar kvinnor och flickor så mycket smärta och lidande som möjligt och sedan mördar dem, sade han vid ett kampanjmöte i Boston.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ingen blir väl förvånad...

Sexuellt våld var en del av Hamas attack mot Israel den 7 oktober, enligt en mängd vittnesmål som har samlats in.
Vittnen berättar om våldtäkter, om döda kvinnor som legat på marken utan kläder på underkroppen, om en kvinna som fick sitt bröst avskuret, blev våldtagen och sedan skjuten i huvudet, om en man som bar runt en naken kvinna på sina axlar.
Det är bara en bråkdel av de 1 500 vittnesmål som har samlats in.
"Det blir alltmer uppenbart att våldet mot kvinnor, män och barn också innefattade utbredda sexuella och könsbaserade brott", skriver människorättsorganisationen Läkare för mänskliga rättigheter i Israel (Physicians for human rights Israel) i en rapport
[...]
USA:s president Joe Biden fördömer det han kallar "fruktansvärda vittnesmål om ofattbar grymhet, skriver AP.
Rapporter om kvinnor som våldtagits – upprepade gånger – och deras kroppar som stympats medan de fortfarande lever – om kvinnliga kroppar som skändats, Hamas-terrorister som tillfogar kvinnor och flickor så mycket smärta och lidande som möjligt och sedan mördar dem, sade han vid ett kampanjmöte i Boston.
Nej, det är ju så krig har förts i många århundrade. Väst har väl försökt att städa upp skiten sedan världskrigen, men resten av världen har inte alltid hakat på. Sex används som ett maktmedel bland andra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var finns freds- och kvinnoorganisationerna?

Alla borde ju stå på barrikaderna liksom. Men?
De klarar inte denna konflikt, de förstnämnda är antisemiter och sätter upp Amnesty dynga i tunnelbanan och de sistnämnda är upptagna med viktiga jämställdhetsreformer som att byta namn från ett -son till ett -dotter namn till stor nytta för alla som utsätts för riktiga problem pga kön.
 

Bifogat

  • Screenshot_20231206_181610_Svenska Dagbladet.jpg
    Screenshot_20231206_181610_Svenska Dagbladet.jpg
    295.5 KB · Visningar: 16

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Var finns freds- och kvinnoorganisationerna?

Alla borde ju stå på barrikaderna liksom. Men?
De är upptagna med att skrika på män som sitter bredbent på bussen och att härja om att symbolerna på trafikljusen är män - i ett av världens mest jämställda länder.

Det är kvinnokamp och systerkärlek det.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Problemet är att Israels oproportionerliga vedergällning skapar ännu fler terrorister. Enligt Aftonbladet uppgår offren nu till 15000 döda palestinier, varav 2/3-delar kvinnor och barn. Det är många fäder, makar och söner som nu bara har ett mål i livet: utplåna Israel. Många nya medlemmar till Hamas.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top