Israel har lång erfarenhet av att kriga mot fundamentalister som vill utrota dem. Faktiskt längre erfarenhet än vad Israel existerat. Att de tar till storsläggan är det väl krigas är fullt förståeligt. Kommer inte ihåg vem som sa det, men besegra din fiende så grundligt att de aldrig kommer resa sig igen. Se bara på hur ogärna övriga länder som krigat med Israel vill ge sig på dem igen efter att ha fått råsmörj senast.Ledarskap, mod, ära. Något för resten av världen att lära av, framför allt Sverige:View attachment 496528
Vet inte ens om det är storslägga, de ska in där nu, om Hamas hissar vit flagg dör ingen. Om Hamas attackerar Israel kommer Israel försvara sig.Israel har lång erfarenhet av att kriga mot fundamentalister som vill utrota dem. Faktiskt längre erfarenhet än vad Israel existerat. Att de tar till storsläggan är det väl krigas är fullt förståeligt. Kommer inte ihåg vem som sa det, men besegra din fiende så grundligt att de aldrig kommer resa sig igen. Se bara på hur ogärna övriga länder som krigat med Israel vill ge sig på dem igen efter att ha fått råsmörj senast.
Alla som funderar på att angripa Israel vet att man samtidigt angriper USA, eftersom som USA står bakom Israel till 100%. USA är världen mäktigaste militärmakt och kan inte besegras, så ingen stat kommer därmed angripa eller sticka upp mot Israel. Vilket också får till resultat att Israel kan härja som de vill i Mellanöstern utan att mötas av något egentligt motståndIsrael har lång erfarenhet av att kriga mot fundamentalister som vill utrota dem. Faktiskt längre erfarenhet än vad Israel existerat. Att de tar till storsläggan är det väl krigas är fullt förståeligt. Kommer inte ihåg vem som sa det, men besegra din fiende så grundligt att de aldrig kommer resa sig igen. Se bara på hur ogärna övriga länder som krigat med Israel vill ge sig på dem igen efter att ha fått råsmörj senast.
Du har missat typ hela 1900 talets historia, även i denna fråga.Alla som funderar på att angripa Israel vet att man samtidigt angriper USA, eftersom som USA står bakom Israel till 100%. USA är världen mäktigaste militärmakt och kan inte besegras, så ingen stat kommer därmed angripa eller sticka upp mot Israel. Vilket också får till resultat att Israel kan härja som de vill i Mellanöstern utan att mötas av något egentligt motstånd
Israel är som den äckliga lilla snorungen vi hade på gården när jag var liten. En liten pest som alla hatade, men som ingen vågade sätta på plats eftersom han hade en stor elak storebror som alla var livrädda för.
Jag känner mycket väl till de krig som varit mellan arabvärlden och Israel, t ex 6-dagarskriget. Men det var innan kopplingen mellan USA och Israel var helt känd, och den unika union som finns mellan de två länderna idag fanns inte då. Idag är ett angrepp på Israel ett angrepp på USA, något ingen nation vågar sig på.Du har missat typ hela 1900 talets historia, även i denna fråga.
Och hur är det idag, Libanon, Iran, Jemen, vad gör de nu för tiden?Jag känner mycket väl till de krig som varit mellan arabvärlden och Israel, t ex 6-dagarskriget. Men det var innan kopplingen mellan USA och Israel var helt känd, och den unika union som finns mellan de två länderna idag fanns inte då. Idag är ett angrepp på Israel ett angrepp på USA, något ingen nation vågar sig på.
Ingen aning. Iran verkar vilja etablera sig som en ny militär stormakt i regionen. Men de har mycket små möjligheter eftersom alla försök tillintetgörs av USA och Israel, som hela tiden kontrollerar deras försök att bygga kärnvapen. Iran har flera gånger försökt göra sig av med folk som den USA-stödde shahen och har idag en folkvald president.Och hur är det idag, Libanon, Iran, Jemen, vad gör de nu för tiden?
Du är så tråkig och förutsägbar med dina uppenbara trollerier, ingen går på ditt incel trams.Ingen aning. Iran verkar vilja etablera sig som en ny militär stormakt i regionen. Men de har mycket små möjligheter eftersom alla försök tillintetgörs av USA och Israel, som hela tiden kontrollerar deras försök att bygga kärnvapen. Iran har flera gånger försökt göra sig av med folk som den USA-stödde shahen och har idag en folkvald president.
Så att gazorna kan peta i maten och klaga om att det inte är tillräckligt gott.
Just det, och påminn mig varför väst skall lösa detta?Så att gazorna kan peta i maten och klaga om att det inte är tillräckligt gott.
Så länge det inte är skattepengar som står för det så tycker jag folk kan bränna sina pengar hur de vill.Just det, och påminn mig varför väst skall lösa detta?
Fint det vore om Israel avvisade eller till och med sänkte båten.
Du tror det är privata pengar? Tillåt mig tvivla.Så länge det inte är skattepengar som står för det så tycker jag folk kan bränna sina pengar hur de vill.
Nej, det är ganska säkert åtminstone till någon del betalt med skatter. Men gazorna betalar jävligt mycket för att få massor av reklamvisningar på youtube där de gnäller om hur jobbigt livet är. Lägg pengarna på mat och samla ihop Hamas och häng dem så är problemen lösta.Du tror det är privata pengar? Tillåt mig tvivla.
Om du har tips på någon sådan YouTube kanal så är jag högst mottagligNej, det är ganska säkert åtminstone till någon del betalt med skatter. Men gazorna betalar jävligt mycket för att få massor av reklamvisningar på youtube där de gnäller om hur jobbigt livet är. Lägg pengarna på mat och samla ihop Hamas och häng dem så är problemen lösta.
Det är inte en kanal, det är YouTubes reklamtjänst som levererar dem.Om du har tips på någon sådan YouTube kanal så är jag högst mottaglig
Du har väl rätt cookiesDet är inte en kanal, det är YouTubes reklamtjänst som levererar dem.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|