Stora Mellanösterntråden

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vad är problematiskt med detta? Kan någon förklara?

Strider mot IDF-s uppförandekod? Problematiskt i en demokrati.
Demokratier brukar vara noggranna med att följa regler och anständighetsnormer även i krig; vilket såklart inte innebär 100% uppfyllande men att de som avviker från den får konsekvenser, exempelvis sparken eller döms för brott.

Gör demokratiföreträdare också dåliga saker blir det svårare att kritisera diktaturer när de gör dåliga saker.

Sedan kan man förstås också förstå hämndkänslor osv osv och att Hamasterroristen "förtjänade" det... De borde bara överlämna gisslan - och sig själva - för fred i området.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Strider mot IDF-s uppförandekod? Problematiskt i en demokrati.
Demokratier brukar vara noggranna med att följa regler och anständighetsnormer även i krig; vilket såklart inte innebär 100% uppfyllande men att de som avviker från den får konsekvenser, exempelvis sparken eller döms för brott.

Gör demokratiföreträdare också dåliga saker blir det svårare att kritisera diktaturer när de gör dåliga saker.

Sedan kan man förstås också förstå hämndkänslor osv osv och att Hamasterroristen "förtjänade" det... De borde bara överlämna gisslan - och sig själva - för fred i området.
Förtäljer historien det du återger?
Jag kan inte se det, visa.

De var snälla och ville ta araben till sjukhus, trots att de själva hade gjort parad om de fick tag på en jude, men de tog inte in honom i bilen, ingen här vet varför. Kanske fullt.

Har du också fallit ner i hålet?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Förtäljer historien det du återger?
Jag kan inte se det, visa.

De var snälla och ville ta araben till sjukhus, trots att de själva hade gjort parad om de fick tag på en jude, men de tog inte in honom i bilen, ingen här vet varför. Kanske fullt.

Har du också fallit ner i hålet?
Vad menar du? Den enda information som finns står i artikeln. Utifrån detta är det problematiska att man gör inte så enligt IDF-s "uppförandekod". Om de var på väg till sjukhuset med honom eller någon annanstans framgår inte i artikeln.

Att förnedra, misshandla eller behandla sårade/fångar illa strider mot krigets lagar och även om Hamas skiter 100% i dem så måste Israel följa dem...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad menar du? Den enda information som finns står i artikeln. Utifrån detta är det problematiska att man gör inte så enligt IDF-s "uppförandekod". Om de var på väg till sjukhuset med honom eller någon annanstans framgår inte i artikeln.

Att förnedra, misshandla eller behandla sårade/fångar illa strider mot krigets lagar och även om Hamas skiter 100% i dem så måste Israel följa dem...
Ja det står i artikeln att "Mannen ska ha förts till sjukhus för vård efter händelsen".

Det kanske inte fanns något annat sätt att rädda denna Hamaskrigare? Jag vet inte, vad är problemet? Det är inte värre än att studenterna åker på flaket.

Och att Israel måste följa, det där synsättet blir vår undergång, man kan inte upprätthålla humanismen och rättssäkerheten när man har med barbarer att göra.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja det står i artikeln att "Mannen ska ha förts till sjukhus för vård efter händelsen".

Det kanske inte fanns något annat sätt att rädda denna Hamaskrigare? Jag vet inte, vad är problemet? Det är inte värre än att studenterna åker på flaket.

Och att Israel måste följa, det där synsättet blir vår undergång, man kan inte upprätthålla humanismen och rättssäkerheten när man har med barbarer att göra.
Om jag inte minns fel finns det en historik i mellanöstern av att binda fast fiender i fronten på fordon för att ha dem som sköldar mot fienden.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Nja, jag tror ändå att det är det som gör att demokratierna vinner i längden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Berätta mer hur tråkigt det är att åka bil på motorhuv!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Berätta mer hur tråkigt det är att åka bil på motorhuv!

Hoodsurfing, det nya svarta!
Å man får se geten först.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Jag tror inte militären tar med honom för att han är en random fredlig ( 😆) daddel- och olivdude faktiskt.

Han var en helt vanlig palestinier som IDF först sköt och sen band fast på huven..... Det behöver inte ha varit IDF som kört honom till sjukhuset. Då hade dom väl tagit honom inne i bilen tänker jag om dom vill vara snälla och hjälpsamma. IDF ljuger sig bevisligen blåa..... Dom hävdar att dom skulle kört honom till närmaste ambulans. Men i filmen visas det tydligt att dom körde förbi två ambulanser utan att stanna eller påkalla uppmärksamhet så det är bevisligen en förljugen efterkonstruktion. Misstänker att en palestinsk ambulans inte vågar stanna en israelisk militärjeep heller.....

Enbart under Augusti -23 så hade Israelisk militär ihjäl nästan 20 barn. På Västbanken. Israel har inte på Västbanken att göra.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Han var en helt vanlig palestinier som IDF först sköt och sen band fast på huven..... Det behöver inte ha varit IDF som kört honom till sjukhuset. Då hade dom väl tagit honom inne i bilen tänker jag om dom vill vara snälla och hjälpsamma. IDF ljuger sig bevisligen blåa..... Dom hävdar att dom skulle kört honom till närmaste ambulans. Men i filmen visas det tydligt att dom körde förbi två ambulanser utan att stanna eller påkalla uppmärksamhet så det är bevisligen en förljugen efterkonstruktion. Misstänker att en palestinsk ambulans inte vågar stanna en israelisk militärjeep heller.....

Enbart under Augusti -23 så hade Israelisk militär ihjäl nästan 20 barn. På Västbanken. Israel har inte på Västbanken att göra.
Inte mindre än vad Ryssland har i Ukraina att göra. Ryssland vill helt enkelt förebygga anfall mot Ryssland.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

För att vara en som tror sig tänka kritiskt så framstår du väldigt okritisk i vissa frågor.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras