Stora Mellanösterntråden

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Låt mig bara inskärpa att du skriver på ett publikt forum och den nivån av lättkränkthet gör inga under för stämningen. Du är f ö fri att blocka mig.

Känner du att du någonsin har del och ansvar i hur diskussionerna utvecklas? Hur känslig är du?

Läs det du skrev några gånger (imorgon) så kanske allt blir bra.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dags för lite frisk luft igen. Ta en paus från postandet och tänk på annat när det börjar kännas personligt.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Låt mig bara inskärpa att du skriver på ett publikt forum och den nivån av lättkränkthet gör inga under för stämningen. Du är f ö fri att blocka mig.

Känner du att du någonsin har del och ansvar i hur diskussionerna utvecklas? Hur känslig är du?

Det här har inte med dig att göra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vill man bli tysk medborgare måste man i fortsättningen erkänna Israels rätt att existera.

Utmärkt, jag satt och tänkte på igår hur man kunde göra för att börja ta i denna och andra värderingar, man får göra psykologiska tester och en utvärdering.

Eller så struntar man i det och konstaterar att vi behöver inte fler medborgare från MENA oavsett vad de tycker.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Häromdagen var det din dator som var långsam, din fru var otrevligt bemött och allt vad det var. Man up. Sluta gnäll.

Sluta gnäll själv. Och det var mitt gamla KONTO som laggade. På mobil, padda och lur.

Bemöt det jag skrev istället.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sluta gnäll själv. Och det var mitt gamla KONTO som laggade. På mobil, padda och lur.

Bemöt det jag skrev istället.
Ja jag håller inte med om din syn på araberna du kallar palestinier. Han var säkert en terrorist och om han inte var det så fick han sjukhusvård tack vare Israel, vilken en tillfångatagen jude så klart aldrig fått, på sin höjd blir juden gömd i en jordhåla för att juden är jude och jag gillar inte den människosynen. Så, jag bryr mig inte om en arab på en motorhuv. Var det svar på din fråga?

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Ja jag håller inte med om din syn på araberna du kallar palestinier. Han var säkert en terrorist och om han inte var det så fick han sjukhusvård tack vare Israel, vilken en tillfångatagen jude så klart aldrig fått, på sin höjd blir juden gömd i en jordhåla för att juden är jude och jag gillar inte den människosynen. Så, jag bryr mig inte om en arab på en motorhuv. Var det svar på din fråga?

Det var en tydlig markering gällande vart du har dina sympatier åtminstone.

1. Han verkar ha varit en helt vanlig snubbe enligt media. Inte Hamas.
2. Det skedde på Västbanken. Där Hamas inte finns.
2. Det verkar inte som att israelerna tog honom till nåt sjukhus eller släppte honom vid någon ambulans.

Läste du ens artikeln? Det var AP som är källan.

Amerikansk nyhetsbyrå.

Schysst människosyn du verkar ha.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var en tydlig markering gällande vart du har dina sympatier åtminstone.

1. Han verkar ha varit en helt vanlig snubbe enligt media. Inte Hamas.
2. Det skedde på Västbanken. Där Hamas inte finns.
2. Det verkar inte som att israelerna tog honom till nåt sjukhus eller släppte honom vid någon ambulans.

Läste du ens artikeln? Det var AP som är källan.

Amerikansk nyhetsbyrå.

Schysst människosyn du verkar ha.
Ja jag är väldigt klar och tydlig i mitt stöd till Israel. Inget jag någonsin försökt dölja eller har svårt att argumentera för.

Nej jag läste inte artikeln, jag bryr mig inte om denna detaljfråga, araberna bör bo i ett arabiskt land.

Hur var det med personangrepp som du själv gnäller om, gäller faller ditt mummel om människosyn under det eller är det bara en observation i linje med att jag tycker du sväljer propaganda helt okritiskt? 😅 Och så människosyn från en som tycker Rysslands oerhörda brott, inklusive de i Gulag, är försvarbara, rent av logiska och bra, ja det känns ju väldigt lätt att på allvar. 🥹

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Ja jag är väldigt klar och tydlig i mitt stöd till Israel. Inget jag någonsin försökt dölja eller har svårt att argumentera för.

Nej jag läste inte artikeln, jag bryr mig inte om denna detaljfråga, araberna bör bo i ett arabiskt land.

Hur var det med personangrepp som du själv gnäller om, gäller faller ditt mummel om människosyn under det eller är det bara en observation i linje med att jag tycker du sväljer propaganda helt okritiskt? Och så människosyn från en som tycker Rysslands oerhörda brott, inklusive de i Gulag, är försvarbara, rent av logiska och bra, ja det känns ju väldigt lätt att på allvar. 🥹

”Araberna” bodde i ett ”arabiskt land” fram tills -48 då England/sionisterna etc helt plötsligt gjorde flera miljoner människor statslösa. Från en dag till nästa i princip.

Stern-ligan etc hade även ihjäl Lord Moyne, Folke Bernadotte och andra som verkade för en två-statslösning. Och just i det här isolerade fallet vi pratar om nu. Israelisk militär lägger beslag på en skadad helt random snubbe på VÄSTBANKEN, surrar honom på huven på bilen och kör omkring med honom i flera timmar. Och efteråt ljuger man om alltihop.

Israel har inte på Västbanken att göra.

Läs artikeln.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
”Araberna” bodde i ett ”arabiskt land” fram tills -48 då England/sionisterna etc helt plötsligt gjorde flera miljoner människor statslösa. Från en dag till nästa i princip.

Stern-ligan etc hade även ihjäl Lord Moyne, Folke Bernadotte och andra som verkade för en två-statslösning. Och just i det här isolerade fallet vi pratar om nu. Israelisk militär lägger beslag på en skadad helt random snubbe på VÄSTBANKEN, surrar honom på huven på bilen och kör omkring med honom i flera timmar. Och efteråt ljuger man om alltihop.

Israel har inte på Västbanken att göra.

Läs artikeln.
Nej, läs första inlägget och besvara alla punkter, du kan ta upp din artikel där.

Förstör inte denna tråd också.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...