Okej då kommer vi inte debattera denna fråga.Om du läser mina inlägg (och länkar) så har du i stort svaren på ditt 1 1/2 år gamla inlägg där. Du har heller inte bekräftat dina "sanningar" i ditt 1 1/2 år gamla inlägg med en enda källa.
Okej då kommer vi inte debattera denna fråga.Om du läser mina inlägg (och länkar) så har du i stort svaren på ditt 1 1/2 år gamla inlägg där. Du har heller inte bekräftat dina "sanningar" i ditt 1 1/2 år gamla inlägg med en enda källa.
Okej då kommer vi inte debattera denna fråga.
Är du kär i mig? Jag kan inte hålla på och ge källor till kriget 1948, slösa din tid på någon annan.Nä redogör man inte för sina källor och helt plötsligt kräver svar på ett 1 1/2 år gammalt inlägg så går det ju inte. Gisslantagandet på musikfestivalen hade inte ens hänt och Israel lade beslag på mark på Västbanken för nya bosättningar och arresterade folk godtyckligt även då. Om man inte förstår att ett sånt beteende kan skapa motreaktioner så är det ju liksom inte nån idé.
January 2023 Jenin incursion - Wikipedia
en.wikipedia.org
Det här hände samtidigt som du skapade den här tråden. En av väldigt många israeliska räder inne i Västbanken mot flyktingläger……
Är du kär i mig? Jag kan inte hålla på och ge källor till kriget 1948, slösa din tid på någon annan.
Det är nog det sista jag är faktiskt…..
Ta det du skriver här som ett enda exempel….
”…..men det räckte inte för araberna…..”
Dom orden i sig är ju så synnerligen elakt korkat formulerade…… Ursäkta att jag säger det. Du vet om att man gjorde närmare två miljoner människor statslösa på kuppen va? Dom massakers Stern etc genomförde på oskyldiga människor. Tusentals människor. Guinness, Bernadotte etc råkar bara vara dom mest kända och dom var vita européer som jobbade för en tvåstatslösning. Alla andra var anonyma palestinier som blev mördade eller utkastade från sina egna hem….. Att du så svart/vitt stenhårt backar upp sionismen är skrämmande. Hur Israel attackerat Ship-to-Gaza båtarna på internationellt vatten……?
Gaza flotilla raid - Wikipedia
en.wikipedia.org
Det här är ju inte ens i närheten av Ok. Israel har inte ens tillåtit palestinierna i Gaza att fiska på sitt eget vatten….. Sjukt…… Åter igen, -88 klubbade FN med stor majoritet att Palestina existerar och fick ständig observationsstatus i FN. Man klubbade igenom en tvåstatslösning. Israel vägrade och fortsatte med sitt apartheidsystem, man fortsatte att mörda, fängsla och ockupera mer och mer mark på Västbanken för nya bosättningar och man förvandlade Gaza till världens största utomhusfängelse. Och det Israel gjort på sistone är totalt och till 100 % oacceptabelt. Och, nix, om du fått för dig att jag är kär i dig så är det en lika verklighetsfrånvänd tanke som att sionismen är en bra grej. Punkt.
Skälet till att du måste besvara punkterna är att du inte klarar att hålla dig till en sak i taget. Nu var inte Ship to Gaza med i diskussionen så jag ställer inte upp på ditt manipulerande skitprat att alltid förvirra en diskussion med nya komponenter och i olika grad ovidkommande uppgifter.Det är nog det sista jag är faktiskt…..
Ta det du skriver här som ett enda exempel….
”…..men det räckte inte för araberna…..”
Dom orden i sig är ju så synnerligen elakt korkat formulerade…… Ursäkta att jag säger det. Du vet om att man gjorde närmare två miljoner människor statslösa på kuppen va? Dom massakers Stern etc genomförde på oskyldiga människor. Tusentals människor. Guinness, Bernadotte etc råkar bara vara dom mest kända och dom var vita européer som jobbade för en tvåstatslösning. Alla andra var anonyma palestinier som blev mördade eller utkastade från sina egna hem….. Att du så svart/vitt stenhårt backar upp sionismen är skrämmande. Hur Israel attackerat Ship-to-Gaza båtarna på internationellt vatten……?
Gaza flotilla raid - Wikipedia
en.wikipedia.org
Det här är ju inte ens i närheten av Ok. Israel har inte ens tillåtit palestinierna i Gaza att fiska på sitt eget vatten….. Sjukt…… Åter igen, -88 klubbade FN med stor majoritet att Palestina existerar och fick ständig observationsstatus i FN. Man klubbade igenom en tvåstatslösning. Israel vägrade och fortsatte med sitt apartheidsystem, man fortsatte att mörda, fängsla och ockupera mer och mer mark på Västbanken för nya bosättningar och man förvandlade Gaza till världens största utomhusfängelse. Och det Israel gjort på sistone är totalt och till 100 % oacceptabelt. Och, nix, om du fått för dig att jag är kär i dig så är det en lika verklighetsfrånvänd tanke som att sionismen är en bra grej. Punkt.
Skälet till att du måste besvara punkterna är att du inte klarar att hålla dig till en sak i taget. Nu var inte Ship to Gaza med i diskussionen så jag ställer inte upp på ditt manipulerande skitprat att alltid förvirra en diskussion med nya komponenter och i olika grad ovidkommande uppgifter.
Besvara inlägget eller så är du kär i mig. Punkt och slut på lektionen och fy fan ketting i tack.
Ja jag tycker absolut att man måste se helheten, där är vi helt överens.Man måste se helheten. Orsak och verkan. I princip hela klotet har konstaterat att Israel är en apartheidstat. Ship to Gaza-attackerna är bara ytterligare ett exempel på beteendet. Fortsatta nya ockuperingar av land, nya bosättningar etc…..
Nix. Inte kär. Sorry.
Ja jag tycker absolut att man måste se helheten, där är vi helt överens.
Man kan lyfta "ytterligare exempel" hur ofta som helst, kommer inte leda någon vart. Det är nog så enkelt för alla med en åsikt i frågan, antingen tycker man judar har rätt att leva i Israel eller inte. Att slänga in lite slentrianmässiga "etc" blir bara cirkus.
Att hela klotet konstaterat att det är en apartheidstat är det nog du som får hitta en källa på.
Puss på dig.
En bild
Det är ett så oerhört vidrigt rasistiskt resonemang att apartheid har någonting gemensamt med konflikten mellan judar och araber i Israel. Det är en oerhörd förminskning av de brott som Sydafrika begått. Det uppenbara svaret har du dessutom i inlägg #1, att Israel består av 20% araber med alla rättigheter som alla Israeler åtnjuter. Du kan ju inte skriva en enda mening utan att ljuga.Hamas började som en välgörenhetsorganisation som långt senare blev politisk. Hamas idag består av två grenar. En politisk och en militär. Hamas som politiskt parti har blivit framröstat i val att styra över Gaza. Man skulle faktiskt kunna säga att Hamas väpnade gren är det närmaste en officiell försvarsmyndighet man kan komma i Gaza. Det är ett sätt att se på saken. Man vill försvara sig mot Israels ständiga övergrepp som pågått i över 75 år nu.
Israeli apartheid - Wikipedia
en.wikipedia.org
En länk till.
UN report: Israel has established an ‘apartheid regime’
Report breaks new ground on the UN’s examination of the situation in occupied Palestine by using the word ‘apartheid’.aje.io
Från 2017. Det här kan omöjligt få fortgå.
Källa på det du påstår nu?Det är ett så oerhört vidrigt rasistiskt resonemang att apartheid har någonting gemensamt med konflikten mellan judar och araber i Israel. Det är en oerhörd förminskning av de brott som Sydafrika begått. Det uppenbara svaret har du dessutom i inlägg #1, att Israel består av 20% araber med alla rättigheter som alla Israeler åtnjuter. Du kan ju inte skriva en enda mening utan att ljuga.
Och Hamas, som avrättar civila ARABER och judar, barn och homosexuella och oliktänkande, de sitter du och försvarar tillsammans med Gulag, Rysslands brott mot mänskligheten och all annan jävla dynga som du hittar i din långsamma dator under förmodligen ensamma nätter.
Helt jävla oerhörd dude, förstår att moderatorteamet fick förstärkas och förmodligen erbjudas psykologhjälp för att hantera den mentala gödselstack du sprider omkring dig.
Jag rapporterade hans inlägg. I övrigt håller jag helt med dig.Nu är vi där igen och pratar om varandra snarare än om mellanöstern.
Sista varningen i tråden nu. Var vänliga och håll åsikter om varandra ur tråden. Känner ni att någon trampar över gränsen är det bättre att rapportera inlägg istället. Eller bara @Ulvhamne så kan jag försöka medla, men jag är allmänt dålig på det och är antagligen lite partisk i frågan om Israel.
Matolja eller motorolja?Kan vi inte diskutera någon mindre laddad och konfliktfull aspekt av mellanöstern istället?
Dadlar? Kameler? Sand? Olja?
Ja, oljor kan vi diskutera!
Jo, jag såg det.Jag rapporterade hans inlägg. I övrigt håller jag helt med dig.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|