Stora Mellanösterntråden

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Festligt. För din info...... Kristendomens "Gud" och muslimernas "Allah" är samma tjomme/högre stående väsen/kraft...... Det som skiljer är muslimernas syn på Jesus där man ser honom som profet istället för Gud´s son...... Det där med jungfrufödsel är väl ingen som egentligen tror på va? Min egen lilla hypotes är att Jesus mamma Maria blev gravid genom en våldtäkt och att Josef, som älskade sin fru, såg till att dom reste bort innan det började synas att hon var på smällen. Sex utanför äktenskapet oavsett orsak där gav man alltid kvinnan skulden och kvinnor blev vanligtvis bestraffade med döden på den tiden. Det förekom ingen skattskrivning ens i närheten av när man tror att Jesus föddes...... Josef verkar ha varit en bra snubbe. Men allt gällande jungfrufödseln var nog en fet jävla lögn med stor trolighet. Och när man trehundra år senare röstade fram i Nicaea att Gud var treenig och att Jesus var Gud´s son så hade varesig Maria, Josef eller Jesus själv en chans att uttala sig i frågan. Dom hade nog skrattat ihjäl sig om dom varit med på det mötet faktiskt. Oavsett. Förutom gällande synen på vem Jesus faktiskt var så är Gud och Allah samma företeelse. Och troligtvis har muslimerna faktiskt en mer sanningsenlig syn på vem Jesus faktiskt var än vad kristna har...... Men du kanske inte ber till Gud heller? Det gör inte jag men allt hänger nog på hur man definierar begreppet "Gud". Jag tror på någon form av "kraft"/högre stående makt men den har föga med kristendomen att göra...... My two cents.....

Bifogat

• Skärmavbild 2024-07-02 kl. 13.10.36.png
    Skärmavbild 2024-07-02 kl. 13.10.36.png
    496.6 KB · Visningar: 6

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Noterar att gloves off igen, härligt. Tar itu med idiotin lite senare.

Saudiarabien är ett bra land för transpersoner. 😅

Well trollat I must säga.
Sålänge det inte är prat om specifika deltagare på forumet så är det bara att jobba på med idiotin.
Sedan kunde jag inte låta bli att dumma mig lite. :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sålänge det inte är prat om specifika deltagare på forumet så är det bara att jobba på med idiotin.
Sedan kunde jag inte låta bli att dumma mig lite. :hihi
Jag kan använda pseudonymer så det är lugnt.

Birjer är "INTE" Birger/Hell/Trolle/Tammers jobbiga lillebror. OBS!

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Noterar att gloves off igen, härligt. Tar itu med idiotin lite senare.

Saudiarabien är ett bra land för transpersoner. 😅

Well trollat I must säga.
Saudiarabien har inga lagar mot transpersoner. Det har man däremot gällande homosexualitet men landet börjar lite sakta öppna upp. Man välkomnar öppet LGBTQ-turister. Det började hända saker 2015 när landet fick en ny kung. Pride? Glöm det.

Även Iran är förvånansvärt öppna när det kommer transpersoner/könskorrigeringar. Det stora problemet är gällande par där båda har samma kön. Byter en i paret kön så är man betydligt mer vettiga helt plötsligt. Man började med könskorrigeringar i Saudiarabien för över 35 år sedan och framförallt efter 2015 så har det gått mer åt rätt håll. Här tog vi bort kravet på sterilisering för att få byta kön så sent som 2013. Det kravet finns mig veterligen inte i Saudiarabien. Här klassade vi homosexualitet som en mentalsjukdom fram tills så sent som 1979. 45 år sedan vilket kan tyckas vara länge. Men troligtvis om jag får gissa så behöver Saudiarabien och andra länder (och Uganda ska vi inte ens prata om) x antal år till innan dom är där vi är idag. Alla länder utvecklas. FN utsåg Saudiarabien som ordförande i en konferens gällande kvinnliga rättigheter ganska nyligen. Varför? För att skapa dialog och genom det snabba på utvecklingen lite. Jag tror på den tanken istället för att stänga dörrar. FN lär säkert göra något liknande gällande LGBTQ också framöver. Dialog är bra.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Jag tror Markus vill att du byter nick till Birjer. Börja med det så får ni ta det därifrån sen.
Ja han vill mycket den där snubben mellan krav på att jag ska svara på 1 1/2 år gamla inlägg helt utan källor på det han hävdar och personliga rejäla påhopp. Får titta lite på det där med namnbyte på kontot. Onödigt att störa Swedie kanske. Skulle helst vilja att mitt gamla konto slutade lagga. Kollar det lite då och då men fortfarande oanvändbart i praktiken. Har ändå hängt här i ca 18 + år. ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Polisanmäler troligt hatbrott till den väldigt demokratiska folkrepubliker Nordkoreas säkerhetspolis nu.

De är faktiskt förvånansvärt vänliga och även Sudan och Uganda är faktiskt bra på medborgerliga rättigheter så om Nordkorea har fullt upp anmäler jag dit istället.

1000025107.jpg

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Polisanmäler troligt hatbrott till den väldigt demokratiska folkrepubliker Nordkoreas säkerhetspolis nu.

De är faktiskt förvånansvärt vänliga och även Sudan och Uganda är faktiskt bra på medborgerliga rättigheter så om Nordkorea har fullt upp anmäler jag dit istället.

View attachment 500476
Det där var faktiskt roligt. Men iom att du blandade in FEL säkerhetspolis i en tråd gällande Mellanöstern har nu Nordkoreas säkerhetspolis anmält dig till Irans säkerhetspolis för att förflytta alltihop till rätt världsdel åtminstone. Så Ulvhanne kan förvänta sig en påringning från Iran vilken minut som helst..... Och efter det lär FRA höra av sig då man tror att Nordkorea och Iran har nåt fuffens för sig här på det svenska hojforumet Sporthoj. Vilken jävla cirkus det kommer bli!! ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är du där igen, Ulvhamne heter han, inte -hanne. Kanske är en henne eller en hen.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nog för att mellanöstern är en stor sandlåda som inte räcker till för de som bor där men de senaste sidorna i tråden känns som ett sandlådekrig utan mening mellan två sexåringar!!

Skärp upp gnällandet tack!!!! :7peta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nog för att mellanöstern är en stor sandlåda som inte räcker till för de som bor där men de senaste sidorna i tråden känns som ett sandlådekrig utan mening mellan två sexåringar!!

Ja, håller med helt. Tack, behövdes en vuxen i rummet.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jomentjena Iran öppet land för trans/ homosexuella. Därför folk som vill stanna i Sverige använder det som argument att de är homosexuella till myndigheterna. Iran som hänger bögar i lyftkranar! Du nämnde att Pridetågen attackeras till 95 % av folk från en viss religion.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jomentjena Iran öppet land för trans/ homosexuella. Därför folk som vill stanna i Sverige använder det som argument att de är homosexuella till myndigheterna. Iran som hänger bögar i lyftkranar! Du nämnde att Pridetågen attackeras till 95 % av folk från en viss religion.
Det är så dumt att klockorna stannar men jag har nu fattat att det bara är trolleri.
Ingen påstår att Iran och Saudiarabien är öppna och fina samhällen, inte ens de själva tycker det, eller vill ha det.
All dynga vi har fått utstå var bara en charad, well played. Halva forumet har varit upptagen med denna fråga i ett år, så var det bara trams. 😅 Så kul faktiskt.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Nu är du där igen, Ulvhamne heter han, inte -hanne. Kanske är en henne eller en hen.

Jävla autocorrect!

828121e5f6e6c4a75006e3d9baf953c4.jpg

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500

Har försökt. Min grundtanke är att man alltid hittat sanningen i mitten. Och man diskuterar och pratar utan påhopp. I dom bästa världar ska det ju vara så. Jag har själv flängt runt i Mellanöstern och har polare där. Varit i Israel. Såg redan sent 70-tal hur extremt militariserat det var, militära kontroller, taggtråd och skit. Och samtidigt ockuperade Israel mer och mer mark på Västbanken tvärs emot FN. Titta lite på det du själv skrev nyss……

”……sandlåda som inte räcker till för dom som bor där…..”

Vad utstrålar det för för grundinställning? Jo, Mellanöstern som område räcker till för dom som bor där. Däremot kan man fundera lite på följande….:

Iran på 50-talet? Vilka satte islamisterna på maktposition?
Pakistan från mitten -70. Vilka stödde Mujahedin?
Afghanistan -79. Operation Cyclone. Vilka stödde Mujahedin där nåt så in åt helvete i 10 år? Vilka ärvde sen sitt eget krig och avslutade skiten på sämsta möjliga sätt 30 år senare?
Vilka sabbade Libyen?
Vilka stödde islamisterna i Syrien?
Vilka sabbade Somalia -93/-94?

Sen kan vi prata Syd-/Centralamerika, Asien, Balkan också. Inga i stort flydde från dessa länder innan USA gav sig in och destabiliserade och skapade krig. Min grundtanke är att folk vanligtvis vill bo kvar hemma bland vänner och familj. USA satte till och med för helvete Saddam till makten. Och efter 9/11 ljög man sig blå och hade ihjäl en miljon irakier. Och även där skapade en flyktingström utan dess like. Det finns plats för folk i Mellanöstern etc. Det finns även orsaker till att folk flyr och inte allt för sällan är det pga USAs skitbeteende klotet runt. Det inser t.o.m. Trump.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom