Stora Mellanösterntråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tältprotesterna sprider sej.

Kanske man lite symboliskt skulle kunna skjuta lite fyrverkeriraketer mot dessa tältläger.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
NOLL empati för palestinierna säger en hel del…..
Nu handlade om studenter som olovligen kampade i universitetsområden och sprang upp och vandaliserade kontor som tillhörde oliktänkande. I Lund har de för övrigt sprungit in maskerade och avbrutit ett kommunalt möte som handlade om... studentbostäder.

Få människor har nog sympatier för dessa bortskämda slynglar.

Sympati för vanliga palestinier, speciellt de som vill leva sitt liv utan att krossa den israeliska staten, är nog större men om felet för deras lidande är att majoriteten valde en regim som ville krossa den israeliska staten eller att det är för att den israeliska staten ogillar att bli krossad och därför sätter hårt mot hårt när sagda palestinska regim begår massmord av mestadels israeliska medborgare inne på israelisk mark är väl mer än öppen fråga. Konstig nog.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilka har hävdat det? Inte ryssarna i alla fall.

Tillbaka till Mellanöstern/Israel/Palestina kanske?

Vad tycker dom om USA’s groteska stöd till Israel genom åren? Stödet till fortsatt annektering av mark på Västbanken etc….?
Jo det har de:

Vad är din fråga om USA, vilka dom?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
jordens konstigaste hörn tex Rosengård, Örebro eller Husby

Hahahaha!!! 😅😅😂😂😂🤣😁😆😆😆

I min klass i gymnasiet, 1998, hade vi en kille från Palestina och en tjej från Israel. Under en lektion i samhällskunskap så började tjejen prata om samhällsskiktet i Israel. Då blev killen helt tokig och svor om att alla från Israel förtjänade att dö och Israel är inget riktigt land. Tjejen började gråta och killen fick gå ut från lektionssalen(man fick kasta ut elever på den tiden).

Han var 16 år och var uppvuxen i Sverige. Hatet har han hemifrån och det går i arv generation efter generation.
Just då tänkte jag att det vore enklast att damma av alla kärnvapen man haft på hyllan sen 50-talet och utplåna Palestina för gott.
Idag visar det sig att det nog faktiskt är den enda slutgiltiga lösningen.
Skulle det sen visa sig att det inte alls var särskilt bra, ja men be då om ursäkt i FN-salen och säg att det var knappast oprovocerat.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Tältlägret i Lunds universitetsområde är bortplockat av polis.

Man hade vänligt påpekat att de fick leka demonstration så länge de inte var i vägen, men nu fanns det en annan tillståndsgiven aktivitet på platsen, närmare bestämt doktorspromotioner. Något som demonstranterna självklart fullständigt förkastade och stannade kvar ändå.

Och då kan man ändå konstatera att de under tiden inte nöjt sig med att bara demonstrera, de har även avbrutit kommunstyrelsens möten, trakasserat folk på universitetets institutioner med fel åsikt, samt väckt studentområden mitt i natten med megafoner så polisen har ju egentligen haft orsak att rensa lägret redan innan denna krock med doktorspromotioner Men man får väl vara glad att det åtminstone finns nån gräns för vad dessa vandaler får lov att göra.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hahahaha!!! 😅😅😂😂😂🤣😁😆😆😆

I min klass i gymnasiet, 1998, hade vi en kille från Palestina och en tjej från Israel. Under en lektion i samhällskunskap så började tjejen prata om samhällsskiktet i Israel. Då blev killen helt tokig och svor om att alla från Israel förtjänade att dö och Israel är inget riktigt land. Tjejen började gråta och killen fick gå ut från lektionssalen(man fick kasta ut elever på den tiden).

Han var 16 år och var uppvuxen i Sverige. Hatet har han hemifrån och det går i arv generation efter generation.
Just då tänkte jag att det vore enklast att damma av alla kärnvapen man haft på hyllan sen 50-talet och utplåna Palestina för gott.
Idag visar det sig att det nog faktiskt är den enda slutgiltiga lösningen.
Skulle det sen visa sig att det inte alls var särskilt bra, ja men be då om ursäkt i FN-salen och säg att det var knappast oprovocerat.
Genevekonventinen är ju en bra och trevlig idé, men när den du kämpar mot utalat har målet att utplåna dig, mörda alla, speciellt civila, kvinnor och barn, ja då kanske det ska ges undantag? Om det våre två personer, och den ena sagt i åratal att han ska mörda dig, vålda dina barn och dränka din fru och bränna ner ditt hus, och trots att du gång på gång jagat bort mongot så kommer han tillbaka och våldtar din dotter när hon har fest med polare. Sedan kommer polisen och säger att man minsann inte får slåss. Jaa, då kanske man skjutit, grävt och tigit...
Israel har ju visat en ganska stor återhållsamhet ändå.

Ett mindre folkmordigt alternativ vore väl att helt sonika deportera hela Gazaremsan och skicka dem till Iran, Iran verkar ju gilla dem när absolut ingen annan vill ha dem. Inte ens Västbanken vill ju ha med folket i Gaza att göra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tältlägret i Lunds universitetsområde är bortplockat av polis.

Man hade vänligt påpekat att de fick leka demonstration så länge de inte var i vägen, men nu fanns det en annan tillståndsgiven aktivitet på platsen, närmare bestämt doktorspromotioner. Något som demonstranterna självklart fullständigt förkastade och stannade kvar ändå.

Och då kan man ändå konstatera att de under tiden inte nöjt sig med att bara demonstrera, de har även avbrutit kommunstyrelsens möten, trakasserat folk på universitetets institutioner med fel åsikt, samt väckt studentområden mitt i natten med megafoner så polisen har ju egentligen haft orsak att rensa lägret redan innan denna krock med doktorspromotioner Men man får väl vara glad att det åtminstone finns nån gräns för vad dessa vandaler får lov att göra.
Jag undrar om det inte kommer komma en stor motreaktion någon gång. Eller kommer den västerländska moderna människan efter miljarders år av evolution och utveckling lägga sig och dö ut nu? Tillåt mig tvivla.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Svenska säkerhetspolisen bekräftar delvis Israels påstående att Iran använder svenska gängkriminella (bland annat "Kurdiska Rävens" gäng) för att utföra dåd på svensk mark. Även om de inte bekräftar att just handgranatsattacken mot israeliska ambassaden i Stockholm är en av dem.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Svenska säkerhetspolisen bekräftar delvis Israels påstående att Iran använder svenska gängkriminella (bland annat "Kurdiska Rävens" gäng) för att utföra dåd på svensk mark. Även om de inte bekräftar att just handgranatsattacken mot israeliska ambassaden i Stockholm är en av dem.

Rösta SD.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nja, jag startade denna för att inte få en massa Mellanöstern i Ryssland tråden. Om du vill snacka Iran och svenska gäng i den så är det nog du som härjar, men det är lugnt för mig. 🙂
Iran = mellanöstern
SD = inte mellanöstern.

gängen hade relevans för att det är IRAN som anlitar dom för att bråka med ISRAELs medborgare. Hade det varit KENYA som anlitade dem för att bråka med UGANDAs medborgare så hade jag valt en annan tråd.

Sen tjatar du SD i varenda tråd som finns vilket bara är störigt. När det gäller fiske är du inte långt efter Tammer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Iran = mellanöstern
SD = inte mellanöstern.

gängen hade relevans för att det är IRAN som anlitar dom för att bråka med ISRAELs medborgare. Hade det varit KENYA som anlitade dem för att bråka med UGANDAs medborgare så hade jag valt en annan tråd.

Sen tjatar du SD i varenda tråd som finns vilket bara är störigt. När det gäller fiske är du inte långt efter Tammer.
Bla bla, du kan välja tråden Only in Sweden, tack för att du inte spammar tråden.

Det är valtider, glöm inte att rösta nu.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vem vet? 🤷
Ingen byter åsikt omedelbart, unga allra minst.
Men får den här "kvinno-apartheiden" sjunka in lite så kanske.
De nuvarande arga studenterna har grundligt ignorerat den i tio år redan, så varför skulle de plötsligt börja bry sig om det?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras