Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om någon ställer sig och med hammare krossar rutor på en flyktingförläggning och sedan står kvar och tar sitt straff så blir sannolikt påföljden likartad.
Rapporteringen i SVT, vad tror du om den?
Det allmänna framställandet av gärningsmannen och dennes organisation?
Sociala konsekvenser?
Komplikationer på arbetsplatsen?
Möjlighet till fackliga förtroendeuppdrag?
Trevliga intervjuer i DN?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Rapporteringen i SVT, vad tror du om den?
Det allmänna framställandet av gärningsmannen och dennes organisation?
Sociala konsekvenser?
Komplikationer på arbetsplatsen?
Möjlighet till fackliga förtroendeuppdrag?
Trevliga intervjuer i DN?
Kom med ett exempel på civil olydnad mot flyktingförläggning så kan vi diskutera det då.

On topic: Assadregimen verkar inte kunna backa upp sina egna styrkor som flyr från större områden. Erdogan kanske inte var en så stor Putinvän trots allt… ;)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kom med ett exempel på civil olydnad mot flyktingförläggning så kan vi diskutera det då.

On topic: Assadregimen verkar inte kunna backa upp sina egna styrkor som flyr från större områden. Erdogan kanske inte var en så stor Putinvän trots allt… ;)
En gammal kompis till mig sprängde delar av en flyktingförläggning och straffades för det. Det var trots att han hindrade en kvinna som hade tänkt promenera förbi och räddade henne. Hon anmälde honom för tilltaget trots hans goda gärning.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
En gammal kompis till mig sprängde delar av en flyktingförläggning och straffades för det. Det var trots att han hindrade en kvinna som hade tänkt promenera förbi och räddade henne. Hon anmälde honom för tilltaget trots hans goda gärning.
Stod han alltså kvar med ett plakat när polisen kom?

Hur får man ihop ”sprängning” och ”icke-våld” i samma händelse?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag förstår, återvändsgränd.

Men visst, här har du samma fenomen:

Upplever du någon skillnad i rapporteringen?

Nåväl, Syrien var det, skall vi vara glada eller vad hoppas vi på? Är Assad sämre än ISIS/HTS?

Det här är förmodligen en katastrof.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Stod han alltså kvar med ett plakat när polisen kom?

Hur får man ihop ”sprängning” och ”icke-våld” i samma händelse?
Det är väl inget problem med att spränga i icke våld? Sabotera flygplan är ju icke våld.

Materiella ting kan inte utsättas för våld.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag förstår, återvändsgränd.

Men visst, här har du samma fenomen:

Upplever du någon skillnad i rapporteringen?

Nåväl, Syrien var det, skall vi vara glada eller vad hoppas vi på? Är Assad sämre än ISIS/HTS?

Det här är förmodligen en katastrof.
Det är förmodligen en katastrof i Syrien men uppsidan är faktiskt att det är en katastrof för alla skurkregimer som förlitat sig på ryskt stöd för att kunna förtrycka sitt folk.

Tar vi exemplet Irak så finns det ju rätt många som flyttat tillbaka dit när det blivit stabilare. Kan ju bli så även för Syrien och Iran om det blir drägligare där.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är väl ett jävla ofog sabba saker men lite civil olydnad är väl inget problem.

Vad tycker media om civil olydnad i form av vildsvin vid moské?

/Frågar åt en folkpartist

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är förmodligen en katastrof i Syrien men uppsidan är faktiskt att det är en katastrof för alla skurkregimer som förlitat sig på ryskt stöd för att kunna förtrycka sitt folk.

Tar vi exemplet Irak så finns det ju rätt många som flyttat tillbaka dit när det blivit stabilare. Kan ju bli så även för Syrien och Iran om det blir drägligare där.
Jag föredrar ryskt förtryck any day före kalifat.

Se även "yazidier"

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl inget problem med att spränga i icke våld? Sabotera flygplan är ju icke våld.

Materiella ting kan inte utsättas för våld.
Att spränga byggnader där folk bor eller arbetar definieras som mordbrand. Inte ickevåld. Dessutom - stod man kvar med plakatet?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Är väl ett jävla ofog sabba saker men lite civil olydnad är väl inget problem.

Vad tycker media om civil olydnad i form av vildsvin vid moské?

/Frågar åt en folkpartist
Har svårt att se den civila olydnaden i detta, hade förövaren stått kvar med vildsvinet och ringt dit pressen så kanske.

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Erdogan är och har alltid (åtminstone långt innan han anordnade "militärkuppen" med följande kross av opposition) varit sig själv och bara sig själv närmst. Dvs han är en som Roosevelts doktrin "Speak softly and carry a big stick — you will go far." fungerar på, och är uppenbart inte så imponerad av resterna av Putins pinne längre.

Eftersom vi är i den här tråden så kan jag ju också anföra fallet där den policyn inte fungerar. Nämligen vid decentralicerat klanstyre vilande på religiös fanatism.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Erdogan är och har alltid (åtminstone långt innan han anordnade "militärkuppen" med följande kross av opposition) varit sig själv och bara sig själv närmst. Dvs han är en som Roosevelts doktrin "Speak softly and carry a big stick — you will go far." fungerar på, och är uppenbart inte så imponerad av resterna av Putins pinne längre.

Eftersom vi är i den här tråden så kan jag ju också anföra fallet där den policyn inte fungerar. Nämligen vid decentralicerat klanstyre vilande på religiös fanatism.
Ja det är en stark poäng där. Men jag tycker nog att det är en i grunden bra tendens att Rysslands maktsfär försvinner.

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Ja det är en stark poäng där. Men jag tycker nog att det är en i grunden bra tendens att Rysslands maktsfär försvinner.
Jag håller definitivt med där. Med reservation för att det ger Kina ännu mer utrymme att expandera sin fort. Där har jag nämligen hopp om att inre tryck över tid ska desarmera som geopolitisk gigant. Så blir det inte om de får för mycket vind i seglen. Men de är ju smarta nog att hålla sig från mellanöstern så detta är fel tråd. :crash

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bör man slå ihop Sverige idag med Mellanöstern tråden?

Tänker att det är ju samma samma.

"Missförstånd"

1000039199.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
What could go wrong.

Är det Deep State som vill sabotera det "fredliga maktöverlämnandet" måntro. 🙃

1000039200.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Saxat från DN:

"Netanyahus ultraortodoxa koalitionspartner accepterar inte att staten bryter mot sabbaten annat än när det gäller livet. Men under fredagen fick premiärministern oroande besked från den militära underrättelsetjänsten om att de syriska rebellerna tagit över en av regimens stora militärbaser, där det kan finnas kemiska stridsmedel och ballistiska robotar. I den syriska rebellkoalitionen ingår jihadistgrupper som har Israels utplåning på programmet."

Det skulle ju kunna få upp tempen i mellanöstern lite..

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457