Stora Mellanösterntråden

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ryssland har ffa stridsflyg och bomber att skicka, särskilt då de syriska ”rebellerna” inte har kvalificerat luftvärn. De kan då använda vanliga dumma bomber som släpps ”rakt ned”. Liksom tidigare i Syrien. Däremot blir det svårt att avvara marktrupp.

Utvecklingen går fort, det rapporteras om strider i Damaskus redan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Härligt att vårt broderfolk fortfarande prioriterar säkerhet före Islamisering och Woke som vår FM gör.

Hyvää Suomi. 💙🤍

1000039410.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan, han får ligga i Trumpetar'n, han ska fixa fred på flera ställen redan första dagen.

Undra hur mycket land han tycket att Israel ska ge till Hamaz?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Fixade inte Trump via svärsonen fred i Mellanöstern redan förra gången han satt? Fattar inte vad som är kvar att fixa, han har ju redan löst allt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fixade inte Trump via svärsonen fred i Mellanöstern redan förra gången han satt? Fattar inte vad som är kvar att fixa, han har ju redan löst allt.
Hans senaste utspel har väl inte så mycket med fred att göra som med gisslan och Hamas?

Jag är helt säkert på att USA kan öka pressen på Hamas markant om de vill. Låt oss se om det händer.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hans senaste utspel har väl inte så mycket med fred att göra som med gisslan och Hamas?

Jag är helt säkert på att USA kan öka pressen på Hamas markant om de vill. Låt oss se om det händer.
USA med Biden i toppen har ju hållit tillbaka Israel hittills. Trump behöver inte göra mer än att sluta med det skulle jag tro.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
USA med Biden i toppen har ju hållit tillbaka Israel hittills. Trump behöver inte göra mer än att sluta med det skulle jag tro.
Vore det inte dumdristigt att lätta på restriktioner nu när ICC har börjat önska dit Netanyahu och andra?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vore det inte dumdristigt att lätta på restriktioner nu när ICC har börjat önska dit Netanyahu och andra?
Usa erkänner inte ICCs auktoritet, och har en lag som kräver militär aktion om en amerikansk medborgare ställs inför ICC, så det låter tveksamt.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Skrev du inte "Ta först hand om oss svenskar"?

Det är mycket rasistiskt skrivet.

Definiera svensk. Ha!
Vadå Ha?
Bodde 5år i frankrike jobbade där för franskt företag (hus, bankkonto, elavtal, arbetstillstånd mm), födde en dotter…inte tusan ansåg vi eller andra, att vi eller dottern var fransk.
Vi är svenskar!
Vi respekterade deras lagar o kultur, levde med fransmän.
Alla sa ”svenskarna”.

På sa samma sätt är det i Sverige. De allra flesta anser att en svensk är född av svenska föräldrar, talar svenska perfekt och lever som en svensk som följer svensk lag och kultur.

Att vår dotter talar franska perfekt, med lokal dialekt, och själv nu bott/jobbat i Paris, gör henne inte fransk.

Självklart ska fransoserna kunna anse att de är riktiga fransoser utan att bli anklagade för att vara rasister - vi svenskar de är fransmän.
Inget konstigt i detta.

jag anser att alla som gör rätt för sig, betalar skatt och sköter sig laglydigt är välkomna till Sverige. Vi behöver bra arbetskraft, men på samma sätt som jag gjorde i Frankrike är förväntansnivån att man bidrar till det land man befinner sig och anpassar sig till deras kultur lagar och levnadssätt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vadå Ha?
Bodde 5år i frankrike jobbade där för franskt företag (hus, bankkonto, elavtal, arbetstillstånd mm), födde en dotter…inte tusan ansåg vi eller andra, att vi eller dottern var fransk.
Vi är svenskar!
Vi respekterade deras lagar o kultur, levde med fransmän.
Alla sa ”svenskarna”.

På sa samma sätt är det i Sverige. De allra flesta anser att en svensk är född av svenska föräldrar, talar svenska perfekt och lever som en svensk som följer svensk lag och kultur.

Att vår dotter talar franska perfekt, med lokal dialekt, och själv nu bott/jobbat i Paris, gör henne inte fransk.

Självklart ska fransoserna kunna anse att de är riktiga fransoser utan att bli anklagade för att vara rasister - vi svenskar de är fransmän.
Inget konstigt i detta.

jag anser att alla som gör rätt för sig, betalar skatt och sköter sig laglydigt är välkomna till Sverige. Vi behöver bra arbetskraft, men på samma sätt som jag gjorde i Frankrike är förväntansnivån att man bidrar till det land man befinner sig och anpassar sig till deras kultur lagar och levnadssätt.
Ja alltså jag driver med frågan, trodde det var uppenbart. Sorry om jag inte varit tillräcklig tydlig med min politiska hållning de senaste tjugo åren, jag skall steppa upp! 😊

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja hörni, Assadregimen i Syrien har flytt, troligen till Moskva.

10 dagar så var det över, tack vare att Ryssland inte hade tillräcklig militär förmåga kvar.
Nu återstår att se vad som kommer efter. Positivt är att Syrien haft hög utbildningsnivå vilket alltid verkar i motsatt riktning från religiöst dårskap, negativt är att religiöst dårskap är på frammarsch i regionen.

Men Ryssland kan inte längre utöva militär makt i Mellanöstern. Det är bra.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Iran var väl väldigt välutbildat och välutvecklat innan shahen föll.

Få saker överraskar positivt i mellanöstern när en regim faller. Fast såklart kul att just Iran och Ryssland får ett stort bakslag.s

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Iran var väl väldigt välutbildat och välutvecklat innan shahen föll.

Få saker överraskar positivt i mellanöstern när en regim faller. Fast såklart kul att just Iran och Ryssland får ett stort bakslag.s
Iran är också beroende av Ryssland - vapen, politiskt stöd osv.

Lite samma med Iran faktiskt, faller regimen där är samtliga alternativ ändå bättre.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457