Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det förtäljer inte historien men olydnad verkar det vara faktiskt.x.com
x.com
Det här är civil olydnad.
Hans senaste utspel har väl inte så mycket med fred att göra som med gisslan och Hamas?Fixade inte Trump via svärsonen fred i Mellanöstern redan förra gången han satt? Fattar inte vad som är kvar att fixa, han har ju redan löst allt.
USA med Biden i toppen har ju hållit tillbaka Israel hittills. Trump behöver inte göra mer än att sluta med det skulle jag tro.Hans senaste utspel har väl inte så mycket med fred att göra som med gisslan och Hamas?
Jag är helt säkert på att USA kan öka pressen på Hamas markant om de vill. Låt oss se om det händer.
Vore det inte dumdristigt att lätta på restriktioner nu när ICC har börjat önska dit Netanyahu och andra?USA med Biden i toppen har ju hållit tillbaka Israel hittills. Trump behöver inte göra mer än att sluta med det skulle jag tro.
Usa erkänner inte ICCs auktoritet, och har en lag som kräver militär aktion om en amerikansk medborgare ställs inför ICC, så det låter tveksamt.Vore det inte dumdristigt att lätta på restriktioner nu när ICC har börjat önska dit Netanyahu och andra?
Vadå Ha?Skrev du inte "Ta först hand om oss svenskar"?
Det är mycket rasistiskt skrivet.
Definiera svensk. Ha!
Ja alltså jag driver med frågan, trodde det var uppenbart. Sorry om jag inte varit tillräcklig tydlig med min politiska hållning de senaste tjugo åren, jag skall steppa upp!Vadå Ha?
Bodde 5år i frankrike jobbade där för franskt företag (hus, bankkonto, elavtal, arbetstillstånd mm), födde en dotter…inte tusan ansåg vi eller andra, att vi eller dottern var fransk.
Vi är svenskar!
Vi respekterade deras lagar o kultur, levde med fransmän.
Alla sa ”svenskarna”.
På sa samma sätt är det i Sverige. De allra flesta anser att en svensk är född av svenska föräldrar, talar svenska perfekt och lever som en svensk som följer svensk lag och kultur.
Att vår dotter talar franska perfekt, med lokal dialekt, och själv nu bott/jobbat i Paris, gör henne inte fransk.
Självklart ska fransoserna kunna anse att de är riktiga fransoser utan att bli anklagade för att vara rasister - vi svenskar de är fransmän.
Inget konstigt i detta.
jag anser att alla som gör rätt för sig, betalar skatt och sköter sig laglydigt är välkomna till Sverige. Vi behöver bra arbetskraft, men på samma sätt som jag gjorde i Frankrike är förväntansnivån att man bidrar till det land man befinner sig och anpassar sig till deras kultur lagar och levnadssätt.
Iran är också beroende av Ryssland - vapen, politiskt stöd osv.Iran var väl väldigt välutbildat och välutvecklat innan shahen föll.
Få saker överraskar positivt i mellanöstern när en regim faller. Fast såklart kul att just Iran och Ryssland får ett stort bakslag.s
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|