Stora privatekonomitråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har haft eget sen 90-talet, först parallellt med studier sen parallellt med anställning.

Men sedan drygt 10 år är jag egen på heltid, jag hade väl en lite för optimistisk förhoppning om tillväxt och framtiden blev inte så ekonomiskt ljus som jag räknade med men jag jag trivs mycket bättre nu. Dels insåg jag redan för kanske 15 år sedan att jag mår bättre efter en dag i verkstan än en dag stillasittande på kontoret och så var det några chefer som fick mig att inte vilja ha någon mer chef.
Fast och andra sidan har jag nu istället tusentals chefer men chefer som jag faktiskt skulle kunna be att dra åt helvete ifall dom är idioter. Vilket jag iofs gör med ett lite artigare språk.

Jag har sällan fasta tider utan styr min tid som jag vill.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har haft eget sen 90-talet, först parallellt med studier sen parallellt med anställning.

Men sedan drygt 10 år är jag egen på heltid, jag hade väl en lite för optimistisk förhoppning om tillväxt och framtiden blev inte så ekonomiskt ljus som jag räknade med men jag jag trivs mycket bättre nu. Dels insåg jag redan för kanske 15 år sedan att jag mår bättre efter en dag i verkstan än en dag stillasittande på kontoret och så var det några chefer som fick mig att inte vilja ha någon mer chef.
Fast och andra sidan har jag nu istället tusentals chefer men chefer som jag faktiskt skulle kunna be att dra åt helvete ifall dom är idioter. Vilket jag iofs gör med ett lite artigare språk.

Jag har sällan fasta tider utan styr min tid som jag vill.
Det är bra för den mentala hälsan att be chefer dra åt helvete som löneslav med. :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tråkigt att du tycker så. Du har inte funderat på att byta livsstil? Fundera över vad du gillar? Byta till ett arbete utan kollegor du helst vill strypa?

Skit i om det ger sämre inkomster, ska man tillbringa nästan halva sitt vakna liv med att arbeta så är det nog viktigare att man trivs på jobbet än några kronor mer i lönekuvertet.
Jo visst.
Jag har nog insett att det går inte att få betalt för någonting som är så roligt att jag är beredd att spendera varje dag på det.
Set är betydligt mer än halva den vakna tiden som går åt till arbete dessutom, åtminstone om man ska räkna in att ta sig dit och därifrån, luncher och pauser som man inte har betalt för, men som ändå går som förlorad tid ur livstidskassan pga arbetet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jo visst.
Jag har nog insett att det går inte att få betalt för någonting som är så roligt att jag är beredd att spendera varje dag på det.
Set är betydligt mer än halva den vakna tiden som går åt till arbete dessutom, åtminstone om man ska räkna in att ta sig dit och därifrån, luncher och pauser som man inte har betalt för, men som ändå går som förlorad tid ur livstidskassan pga arbetet.

Något mindre tråkigt då? Kanske gå ner till halvtid?
Hur mycket pengar behöver vi egentligen?

Fightclub.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Från något djupt till något ytligt då:

Nordnet teknologi, lågt antal innehav men oslagbar avgift.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top