På väg
Dags för ribs!
Blandade grov senap, gochujang och några droppar liquid smoke.
Smörjde in ribsen och lade på rikligt med Guga's rubb.
Skall gå 20-24h och sedan avslutas på grillen med nån glace.
Återkommer imorgon med resultat.
View attachment 449686
View attachment 449687
Det var ju dig jag var på väg till!
Aha, du menar så
Ikväll kör jag flapsteak, förhoppningsvis blir det inte en besvikelse som gårdagens ryggbiff... Sicken seg och tråkig bit jag fick där... Och jag har fortfarande halva kvar... Ska låta den ligga och dra sig i påsen ett par dagar och förhoppningsvis möra till sig. Får käka annat under tiden
Resultatet blev sådär.
Pga av att jag, frun å gäster blev lite otimeade.
Jag hade behövt låta den gå klara på grillen i ca 1h totalt kanske.
Nu blev det 2,5h vilket gjorde den lite torr.
Smaken var det dock inget fel på.
Så nästa gång får dom bada i 24h och sedan gå klart på grillen i 1h med glace ca 3ggr den sista halvtimmen.
Gjorde glace på bbq-sås, lite äppelmos och honung.
Blev lite korv, majs å mer Portobello också.
View attachment 449710
View attachment 449711
Till efterrätt grillades persikohalvor.
De fick en klick av smör med kanel, strösocker, vaniljsocker, florsocker efter grillning, och sedan en klick vaniljglass.
Riktigt gott sa våra gäster.
Varför kör du dem så länge på grillen? De blir ju färdigkokta i sous-viden, jag kör mina max ett par minuter på högsta värmen ugnen har att ge med lite glaze på och sen klart. Supersaftigt och mört
Jag visste inte hur länge jag skulle köra.
Batch #2 kördes på grillen i 25 min och blev sjukt bra!
BEST. RIBS. EVER!!!
Körde ett långkok, 2 kg tunna revben skuret i fyra bitar och staplat på varandra, sweet and smokey bbq sås mellan varje lager samt utanpå, 65 grader på badet i 48 timmar, därefter 250 grader varmluft på ugnen, tunnt lager bq sås och lite grillkrydda på varje sida av revbenen och sen in i ugnen tills man precis började se lite bubbel och grillyta ovanpå (enstaka minuter)... Blev så jävla fint så det finns nästan inte Lyfte en bit av plåten och över på tallriken och köttets tyngd var tillräckligt för att slita loss det från benen! Brosksträngen i toppen slet med sig lite kött när man drog ur benen, men det var otroligt lätt att bara dra av. Som pulled pork på en pinne Och köttet blev helt sjukt saftigt och smakrikt, helt fantastiskt!
View attachment 449954View attachment 449955View attachment 449956View attachment 449957View attachment 449958
Fiffanvagött!
Jag ska försöka få till det så man bara kan dra ut benen och sen göra burgare på köttet.
Typ en riktigt god McRibs.
JA Kan definitivt rekommendera långkokta tunna ribs sous-vide, kan nästan inte tänka mig vad som skulle bli en bättre McRib
BEST. RIBS. EVER!!!
Körde ett långkok, 2 kg tunna revben skuret i fyra bitar och staplat på varandra, sweet and smokey bbq sås mellan varje lager samt utanpå, 65 grader på badet i 48 timmar, därefter 250 grader varmluft på ugnen, tunnt lager bq sås och lite grillkrydda på varje sida av revbenen och sen in i ugnen tills man precis började se lite bubbel och grillyta ovanpå (enstaka minuter)... Blev så jävla fint så det finns nästan inte Lyfte en bit av plåten och över på tallriken och köttets tyngd var tillräckligt för att slita loss det från benen! Brosksträngen i toppen slet med sig lite kött när man drog ur benen, men det var otroligt lätt att bara dra av. Som pulled pork på en pinne Och köttet blev helt sjukt saftigt och smakrikt, helt fantastiskt!
View attachment 449954View attachment 449955View attachment 449956View attachment 449957View attachment 449958
Guga är min husgud!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |