Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Jag vet att gasol är lite som en 125a med jackad kolv och filade ekrar bland er svetsgurus, men jag har ett litet problem. Jag har en P11, som har funkat som den ska. Men efter att ha varit förvarad utomhus (dvs i en ouppvärmd bod = samma temp som ute) några månader så betedde den sig skumt. Jag kunde tända brännaren, Sievert som ser fräsch ut, har funkat förr, men den slocknade och det blåste rök ur den. Då var det över nollan ute, men jag lät allt stå inne så att det blev genomvarmt, men det blev samma sak igen när jag tog ut grejerna, och då var det runt nollan.
Kan tryckfallet och den långa slangen, 2-3m lång, göra att det kondenserar i slangen, och då ger för dålig förångning? För mig veterligen kan inte propan/butan brytas ner med tiden inne i kärlet, och det kan ju inte komma in fukt. Tuben har åkt släp, men har funkat klockrent efter det, men det var innan förvaringen i boden.
Kan tryckfallet och den långa slangen, 2-3m lång, göra att det kondenserar i slangen, och då ger för dålig förångning? För mig veterligen kan inte propan/butan brytas ner med tiden inne i kärlet, och det kan ju inte komma in fukt. Tuben har åkt släp, men har funkat klockrent efter det, men det var innan förvaringen i boden.