Stora tråden för alla som vill kriga mot Ryssland

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är min plikt att försvara mitt land om det behövs, och det tänker jag göra om jag blir ombedd.

Du tänker inte försvara ditt land, och då är du automatisk diskvalificerad från att ha åsikter om andras försvarsvilja.

Du gillar bara att vara stor i orden på nätet.
Har jag skrivit att jag inte kommer försvara mitt land?

Du har inte gjort något hittills, det är i alla fall noterat.

Men sen! Sen så ska du! Så klart!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har jag skrivit att jag inte kommer försvara mitt land?

Du har inte gjort något hittills, det är i alla fall noterat.

Men sen! Sen så ska du! Så klart!
Det har inte du heller!
Men du har sagt att du inte tycker att landet är värt att försvara, det har inte jag gjort.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det har inte du heller!
Men du har sagt att du inte tycker att landet är värt att försvara, det har inte jag gjort.
Om din beskrivning vore korrekt hade jag ju haft ett konsekvent beteende men inte du.

Jag har ifrågasatt var gränsen går för hur dåligt ett samhälle kan bli och ändå vara värt att försvara, jag noterar att diskussionen inte är välkommen. Svart eller vitt ska det vara på aspergarnas årsmöte.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om din beskrivning vore korrekt hade jag ju haft ett konsekvent beteende men inte du.

Jag har ifrågasatt var gränsen går för hur dåligt ett samhälle kan bli och ändå vara värt att försvara, jag noterar att diskussionen inte är välkommen. Svart eller vitt ska det vara på aspergarnas årsmöte.
Jag tycker Sverige är ett bra land, om än misskött i många år, och därför värt att försvara.

Men du har ju en kraftig släng av invandrar-touretts och tycker att dom har förstört landet bortom räddning, så jag ser fram emot att du flyttar

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag tycker Sverige är ett bra land, om än misskött i många år, och därför värt att försvara.

Men du har ju en kraftig släng av invandrar-touretts och tycker att dom har förstört landet bortom räddning, så jag ser fram emot att du flyttar
När du pratar om invandrare, menar du även de som flytt undan krig i hemländerna? Landsförrädare kallar du dem för. Tror du dessa landsförrädare förstör eller förbättrar Sverige?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När du pratar om invandrare, menar du även de som flytt undan krig i hemländerna? Landsförrädare kallar du dem för. Tror du dessa landsförrädare förstör eller förbättrar Sverige?
Jag är fullt övertygad om att det finns båda sorterna.

Är du det?
Är mackan av den åsikten?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag är fullt övertygad om att det finns båda sorterna.

Är du det?
Är mackan av den åsikten?
Jag tror att merparten är bös men såklart många bra också. Jag använder inte termen landsförrädare godtyckligt som du gör så för att svara på frågan så stämplar jag ingen som landsförrädare.

Vad Markus tycker får du fråga honom om.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag är tveksam till att landet går att återupprätta, ja.

Det är bra magstarkt av er som förstört det att komma och be oss yngre behöva räta upp ert skit.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Självklart finns det alla varianter, vad är det för konstig asperger fråga?

Skärp dig för Guds skull. Du kan inte hålla på och svamla när du kommer till Ukraina.
Så brukar det inte låta när du har invandrar-touretts, då är dom skit allihopa.

Du kan ju med fördel fortsätta att svamla när du åker till Ryssland, det verkar ju dom flesta där göra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Både konstigt och inte konstigt att det blev så upprörda känslor här.
Det s.k. samhällskontraktet har ifrågasatts i offentlig debatt i 10-15 år nu.

Vad hade ni trott att det betyder, att det är avtal man säger upp? Det betyder exakt det här, staten skiter i folket och upprätthåller inte sin del av grundläggande skyldigheter. Självklart urgröps då skattevilja och försvars -dito till en regim med oklar legitimitet.

Att det ens får ett enda ögonbryn att höjas är det mest konstiga här.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag förstår inte varför man ska kriga mot Ryssland.... De är diktatorn som ska avsättas ju...
...och en rejäl bunt anhängare, där flera är ännu värre. Sedan har Ryssland som land betraktat en del problem med kulturellt arv och som föder nya generationer skitstövlar. För de som studerat rysk och sovjetisk politik och militär strategi och taktik, är det inget nytt under solen. Snarare en viss (men bara liten) förvåning bara över att det nu är så illa ställt som det är.

Under överskådlig tid framåt, kommer den bruna grannen i öst att vara en högst potentiell fiende. Inte enskilda trevliga personer, men staten. Det tar generationer för dem att växa ur det kynnet de har.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
...och en rejäl bunt anhängare, där flera är ännu värre. Sedan har Ryssland som land betraktat en del problem med kulturellt arv och som föder nya generationer skitstövlar. För de som studerat rysk och sovjetisk politik och militär strategi och taktik, är det inget nytt under solen. Snarare en viss (men bara liten) förvåning bara över att det nu är så illa ställt som det är.

Under överskådlig tid framåt, kommer den bruna grannen i öst att vara en högst potentiell fiende. Inte enskilda trevliga personer, men staten. Det tar generationer för dem att växa ur det kynnet de har.
De värsta är ju som du beskriver att de finns flera andra dårar som vill ta över..

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Lite läsvärt om totalförsvarsplikten.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Vi borde göra om värmpliktssystemet.
Alla som fyller 18 får ett val, "vill du göra (militär) värnplikt". De som svarar ja hamnar i en låda och de som svarar nej hamnar i en annan låda. De som svarat nej får automatiskt 5% högre skatt hela livet.
Av de som hamnar i lådan "ja" så kommer ett antal tas ut till någon form av utbildning någon gång och om man då vägrar så får man 10% högre skatt hela livet.

Då har man valt själv och de som gör (militär) värnplikt får lägre skatt för de har lagt en del av sitt liv för att stödja samhället.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Tänkte vi kan samla alla stora starka män som gärna vill kriga mot Ryssland i en och samma tråd.

De som faktiskt gjort det kommer så klart inte skriva något här så den här är för oss andra som bara skriver att vi vill.

Själv vill jag jättegärna men just idag har jag inte tid, har tvättstuga bokad och sedan manikyr. Har även familj och sådant, superjobbigt.

Hur är det med er andra som vill, hur känner ni?
Det var det jag trodde...du är den första att backa ur.
En tramstråd med andra ord, för det här visste vi väl allihopa sedan tidigare? :fakta

Var är då tråden för de som ser ryssland som befriare och beskyddare av tradionella familjevärden? :7peta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En tramstråd med andra ord, för det här visste vi väl allihopa sedan tidigare? :fakta

Var är då tråden för de som ser ryssland som befriare och beskyddare av tradionella familjevärden? :7peta

Det uttryckte ju mackan tidigt i den andra tråden, att Sverige skulle må bra av lite sträv fostran från pappa-puttler.
mackan var ju till och med beredd att sitta ett år i gulag för den sakens skull.

bCwtfbN.jpeg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi borde göra om värmpliktssystemet.
Alla som fyller 18 får ett val, "vill du göra (militär) värnplikt". De som svarar ja hamnar i en låda och de som svarar nej hamnar i en annan låda. De som svarat nej får automatiskt 5% högre skatt hela livet.
Av de som hamnar i lådan "ja" så kommer ett antal tas ut till någon form av utbildning någon gång och om man då vägrar så får man 10% högre skatt hela livet.

Då har man valt själv och de som gör (militär) värnplikt får lägre skatt för de har lagt en del av sitt liv för att stödja samhället.
Helt enig, läste dock förslaget från någon annan nyligen, var det Hanif Bali?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Är du i Ukraina? Om inte, lev som du lär.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum