Du verkar inte ha koll på nya reglerna i racingforumet? Är du ett troll? När du inte ens vet skillnad på gathojar och racerhojar kan man undra?
Hojarna som bara är byggda just till racing är gjorda till FIM och UEM´s regler.
Dvs det är nu när SVEMO hittar på 95db/A och 2m-max med hemligt db-tal det blir problem. En gathoj som är byggd till ECE-kraven klarar kanske dom.
jag har fixat mitt system till min hoj nu, det blev riktigt bra å ljudet är lägre kan jag lova
Alldeles nyss stod SVTs rallyexpert och lovordade de nya rallybilarna som har en mindre motor än tidigare och därför kommer att låta mer enligt honom. Det var inget annat än positivt!
Tror att folk generellt har missuppfattat Svemos roll när det gäller att sätta en ljudnivå. Svemo hittar inte på en gräns utan de baserar den på vad banägarna har att jobba med för villkor runt om i Sverige. Utifrån det sätter Svemo en gräns som ska fungera på alla banor för att vi som tävlar ska veta vad som gäller och för att det ska vara lika för alla.Hade det vart ett okej beslut samt regelverk om samtliga banägare satte 95db/A som gräns på sin bana, så att SVEMO fick skriva sitt reglemente efter banägarnas ljudkrav? Hade problemet löst sig när det inte längre hade vart SVEMO som satt gränsen?
Är FIM och UEM gällande ljud, stående över ett lands egna regler/lagar?
Tur att det inte var en sån här det testade på Knutstorp, då hade de väl fått lägga ner banan...Fin bil på Knutstorp. Har de köpt sig en bullerdag tro? eller hur fungerar det?
http://www.automotorsport.se/tv/?m=22287
Tur att det inte var en sån här det testade på Knutstorp, då hade de väl fått lägga ner banan...
http://www.automotorsport.se/tv/?m=22287
Kom att tänka på Anderstorp, där kan man ju få köra en nedtrimmad F1:a men borde inte den låta liiiiter mer än 95 dB?
Japp, fick information från direkt från Ring Knutstorp nu ikväll.Fin bil på Knutstorp. Har de köpt sig en bullerdag tro? eller hur fungerar det?
http://www.automotorsport.se/tv/?m=22287
I IDM ligger det ett förslag på sänkning till 112db/A + 1db/A statiskt mätt till 2012.
I Holland har Assen fått höjd db-gräns som gäller 10 år framåt. Så dom kommer få låta mer nu. Skrevs på i onsdags av 12 parter.
Maila eller ring Svemo, någon annan lär inte veta.Kan någon initierad tala om vad EXAKTA nivåerna/felmarginalerna o mätförfaranden som gäller för 2011 i Sverige för RR, tack!!
Maila eller ring Svemo, någon annan lär inte veta.
Eller sätt på en större ljuddämpare
Edit:Ähh slänger in en bild på samma sexiga dämpare i sidovy.
Hej!!! Vad var det där? Är den undre på riktigt? Någon sorts extradämpare du trycker i den ordinarie???
OCH VARFÖR SKRIVER DU MED FET TEXT??? Du hörs ändå!
...
FIM och UEM ligger i botten kan man säga. Deras regler kan ändras av respektive land som i sin tur kan ändras av respektive arrangör. Ingen av dessa kan dock sätta sig över ett lands lagar.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |