Fast ska man vara helt ärlig så vet du inte om ditt helsystem klarar gränsen. Det enda du vet är att du klarat dig vid flybymätning dom gångerna du blivit mätt, och det är ju inte samma sak...
Mitt system har ju diffat 12db mellan mätningarna under säsogen, så man vet ju aldrig.... Nu har vi ju ett konsekvent sätt att mäta i år, med den sk. "2m max" mätningen, som man faktiskt kan kontrollera helt själv hemma (eller åka till närmaste bilprovning med en låda semlor). Men vi har ju fortfarande inte fått veta nåt värde på den mätningen, så man kan ju inte kolla det. Blir som vanligt en överraskning första racet på Anderstorp...
Jag har också varit inne på det du snackar om Macke, ang mätningar som diffar, hur man mäter, var man mäter etc, vid fly-by. Mycket som spelar in som vi vet. Stillastående har jag alltid legat lågt på också men kommer inte ihåg vad jag hade då faktiskt.
Men som sagt ljudet måste ner och vi förare behöver tydlig och "säker"/"träffsäker" mätning.
Masen har aldrig varvat över 5-6000 varv, utom i depån då när han inte visste vilket håll gasrullen skulle vridas Björn
Helt ärligt måste jag säga att det är garanterat det tystaste system jag hört överhuvudtaget, när det gäller racesystem!
Ang ljudmätning har den inte varit trovärdig, men mätning stillastående låter bra Sedan till vilken db är frågan
Busted
Vet och den gången jag varvade mer var när jag blev påkörd i depån
Last edited: