Stora Tysklandstråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så är det, och därför är det inte konstigt att partier som massmedia stämplar som extrema går starkt. Folk delar inte Woke-idioternas åsikter helt enkelt, de röstar på alternativen som kämpar emot. Oavsett hur extrema de eventuellt kan anses vara i vissas ögon.
Antingen vill man förstå dessa frågor, eller så vill man inte.

Merkel är ute och babblar om hur bra massinvandringen var.

Jaha.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det vore åtminstone klädsamt om ni vågade stå för era högerextrema åsikter.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det vore åtminstone klädsamt om ni vågade stå för era högerextrema åsikter.
Om det kan anses vara högerextremt att tycka att det är fel att våldtäktsmän och mördare inte bara undkommer att dömas utan dessutom får skadestånd för att ha suttit häktade så absolut, då är jag högerextrem. I gengäld kan jag tycka att det vore klädsamt om du vågade stå för att du är en fullkomlig idiot som tycker det är helt rimligt att våldtäktsmän tilldelas närapå miljonbelopp i skadestånd samtidigt som offret får struntsummor i jämförelse. Det är så samhället och rättsväsendet ser ut idag. Antingen är du för eller emot det. Välj sida, eller ge fan i att predika.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Förmågan att fabricera åsikter som jag inte har och lögner om mig är imponerande här idag. Nästan så jag undrar om jag diskuterar med ChatGPT.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förmågan att fabricera åsikter som jag inte har och lögner om mig är imponerande här idag. Nästan så jag undrar om jag diskuterar med ChatGPT.
Jag har funnits på detta forum långt innan ChatGPT ens var påtänkt, så stoppa dylika anklagelser där solen inte skiner.

Om jag får be, vänligen definiera vad du anser är högerextremt i de åsikter som uttryckts? Är det någon i denna tråd som förespråkat utrotandet av alla judar (ställ förresten samma fråga i ett valfritt muslimskt forum så kanske polletten trillar ner)? Att svarta är lägre stående varelser? Det enda som har lyfts i tråden såhär långt så vitt jag kan finna är att det är idioti att människor som helt saknar såväl skyddsbehov som respekt för och sympatier med vårt västerländska jämlika levnadssätt tillåts leva rövare på vår bekostnad. På vilket sätt är det högerextremt?

Alla människor är inte lika mycket värda, så enkelt är det. Om du får välja mellan att avrätta din egen mor eller en slumpmässigt vald våldtäktsman, vem skulle du välja? Om du på riktigt anser att alla liv är lika mycket värda och att slumpen bör avgöra, då förtjänar du att bli precis så dömd som du anser dig vara :fakta De som anser att utseendet definierar oss och anser sig ha rätten att döma människor utifrån hur de ser ut är rasister och idioter, jag delar absolut inte deras syn på saker och ting. Men de som försöker hävda att alla liv är lika mycket värda, oavsett hur vidrig än individens personliga tankar, kvalifikationer och värderingar är, de är fan minst lika korkade :fakta

Hitler eller din mamma, vem förtjänar att dö? Har du svårt med att besvara den frågan så bör du ansöka om att bli omyndigförklarad, du förtjänar fan inte att influera vårt demokratiska system.

Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Att Godwins lag skulle exemplifieras i just Tysklandstråden var kanske inte helt oväntat.

För egen del är jag klar med diskussionen här. Vi kommer inte längre.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Om det kan anses vara högerextremt att tycka att det är fel att våldtäktsmän och mördare inte bara undkommer att dömas utan dessutom får skadestånd för att ha suttit häktade så absolut, då är jag högerextrem.
Det du skriver är inte högerextremt, det är bara för jäkla illa att vi gullar med buset!!!
Vi ska skydda laglydiga hederliga personer från kriminella. Nolltollerans ska givetvis gälla

Är snarast de som blundar som är extremt extrema!
Åt vilket håll...vete tusan. Landsförrädare ligger nära till hands då de förstör vårt fina land. Om man nu kan skriva det ordet utan att någon tycker det är ett högerextremt ord hehe.

För mig är det självklart att alla ska bidra till samhället. Heter just SAMhälle = vi samarbetar i skapandet. Inte JAGhälle eller NÅGON ANNAN BETALARhälle.
De som vill förstöra, ska inte kunna förstöra MER än en gång. Lås in dom om de inte förstår vad nolltollerans innebär första gången de fick straff.
Alla kan göra fel en gång...men det börjar med enkla brott. Det ska inte kunna eskalera stegvis till grova brott.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vad är det för -skit? Låter helt sjukt.
De har lite nazistisk inspiration och slagord vilket är dåligt, men de har en kvinna till ledare vilket är framåt och bra. Ja homosexuell tillika vilket är störtskönt. Man får väl väga de två faktorerna mot varandra och se vilket som väger över.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De har lite nazistisk inspiration och slagord vilket är dåligt, men de har en kvinna till ledare vilket är framåt och bra. Ja homosexuell tillika vilket är störtskönt. Man får väl väga de två faktorerna mot varandra och se vilket som väger över.
Eller så funderar man mest på: vilket parti kan just nu göra mest nytta i de frågor jag tycker är viktigast, och så bryr man sig mindre om vad alla politiska motståndare säger för elakheter om varandra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu blev det lite tryckt stämning här i tråden. Jag lättar upp med en bild på en tigerstridsvagn (ja, det är ju trotts allt tysklandstråden) så hoppas jag att folk blir gladare.

View attachment 509201
Lugnt, det är som med kvinnor, ibland måste de få storma ut och smälla lite i dörrar och passiv aggressivt fylla på besticklådan. Sammanfaller oftast med brist på logik och argument, så även idag. 😄

Apropå kvinnor, är det inte lite intressant vad som händer nu? Eller är det inte vara viktigt med kvinnor i politiken som inte har typiskt kvinnliga frågor närmast hjärtat? Var det inte bra med normkritik? Ska man inte låta kvinnor lyckas? Le Pen, Meloni, Weidel. EUs tre största medlemsländer. Heja kvinnors rättigheter!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Att Godwins lag skulle exemplifieras i just Tysklandstråden var kanske inte helt oväntat.

För egen del är jag klar med diskussionen här. Vi kommer inte längre.
Att du överger diskussionen utan vidare motivering så fort den inte går din väg är kanske inte heller helt oväntat, vänstern brukar ha svårt för att föra en konstruktiv dialog när de inte stryks medhårs. Lättare att bara skrika "nazist!" och hävda att allt annat än ens egna åsikter är definitionsmässigt moraliskt fel.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Att du överger diskussionen utan vidare motivering så fort den inte går din väg är kanske inte heller helt oväntat, vänstern brukar ha svårt för att föra en konstruktiv dialog när de inte stryks medhårs. Lättare att bara skrika "nazist!" och hävda att allt annat än ens egna åsikter är definitionsmässigt moraliskt fel.
Får jag föreslå att andas. Sen när du lugnat ner dig och läser vad jag faktiskt skriver istället för att fantisera fram en massa osanningar om mig baserat på bekräftelsebias kanske du även upptäcker att jag inte är vänster, tvärtom.

I övrigt har jag inte mycket att tillägga, dina inlägg talar för sig självt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Skönt att du sovit på saken och nu har en mer sansad ton.

Ha en fin dag!
Tack för omtanken. Jag står fast vid det jag skrivit och det finns som sagt inte mycket att tillägga. Om det är någon som inte har en sansad ton tror jag detta, liksom en tydlig varudeklaration av såväl den moraliska grunden för resonemangen som kapacitet till intellektuell verkshöjd, framgår om man läser tråden.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...