Stora väder och vind tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vad vill dom göra med "klimatpengarna" då?

Jag skulle kunna surfa fram det själv men måste ut och starta bilen igen, kom på att jag har plastsugrör i handsfacket. Jo dom är inte så kul att stoppa i truten iskalla Om man blir sugen på något så jag håller lagom temp. i bilen dygnet runt 👌

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad vill dom göra med "klimatpengarna" då?

Jag skulle kunna surfa fram det själv men måste ut och starta bilen igen, kom på att jag har plastsugrör i handsfacket. Jo dom är inte så kul att stoppa i truten iskalla Om man blir sugen på något så jag håller lagom temp. i bilen dygnet runt 👌
Om Nigeria är väldigt oroliga för vädret föreslår jag att de slutar utvinna och exportera olja.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Om Nigeria är väldigt oroliga för vädret föreslår jag att de slutar utvinna och exportera olja.
Av någon underlig anledning så bryr sig fattiga länder om klimathotet för då kan de få bidrag för att begränsa utsläppen och ny teknik (som kommer att förstöras pga brist på intresse/kunskap). Främsta orsaken till att få miljöbidrag är nog att mygla undan bidragen till egna bankkonton.
Börja med att kampanja för "Håll U-landet rent från skräp", källsortera etc etc.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Av någon underlig anledning så bryr sig fattiga länder om klimathotet för då kan de få bidrag för att begränsa utsläppen och ny teknik (som kommer att förstöras pga brist på intresse/kunskap). Främsta orsaken till att få miljöbidrag är nog att mygla undan bidragen till egna bankkonton.
Börja med att kampanja för "Håll U-landet rent från skräp", källsortera etc etc.
Alla (nästan) fattar väl att det är tiggarfest.
Att de ens är inbjudna är märkligt.
Vad ska de bidra med?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I teorin är det här jättebra, i dom fattiga länderna kan man begränsa CO2 utsläppen med en pluttiljon ton för en miljon pengar.

I Sverige där man redan gjort alla dom billiga enkla och självklara åtgärderna sedan 70 talet och framöver kostar det skitmycket att begränsa bara några ton till...

Men skänker vi pengar till Umbaku Julumbula så begränsar han inte landet utsläpp det minsta, han köper fler specialbyggda gigantiska SUV's till sig själv och sina släktingar.

Möjligen blir det pengar över till att bygga ett miljö-monument kallat "Den eviga flamman" i form av en kilometervid damm dit man pumpar råolja direkt från källan och eldar upp den på plats.

Givetvis måste vi också årligen betala för driften av det monumentet, både råoljan och diesel till pumparna som håller dammen full.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur ser en afrikansk återvinningsstation ut?

Frågar åt en kompis

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur ser en afrikansk återvinningsstation ut?

Frågar åt en kompis
Det är en bra fråga, förmodligen osynlig däremot så samlas allt i högar beroende på hur långt folk orkar gå för att lämpa av skräpet eller läfickor där löst skräp, typ papper, plastpåsar etc fastnar.

Kollar bara hur det ser ut i områdena där raketforskarna har samlats....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är en bra fråga, förmodligen osynlig däremot så samlas allt i högar beroende på hur långt folk orkar gå för att lämpa av skräpet eller läfickor där löst skräp, typ papper, plastpåsar etc fastnar.

Jag går förbi en återvinningscentral flera gånger dagligen där det ser ut så...

Någon idiot kör dit säckar med hushållssopor och ställer brevid containrarna, träden runt omkring är fulla med plast som har blåst omkring.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag menar fortfarande att brittiska imperiet var planetens storhetstid, något liknande kommer inte gå att finna kommande tusen år.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år