Storsatsning mot fortkörare på bogan!

Status
Ej öppen för fler svar.

Lackarballen

Medlem
Gick med
6 Dec 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Läst i lokaltidningen "mitt i" (södra roslagen).

"Minst 10 poliser, både på mc och i bil, kommer att stoppa motorcyklarna, göra hastighetsmätningar och kontrolera besiktningar. I luften kommer även en helikopter att cirkulera. Om ngn motorcykel försöker smita följer helikoptern efter till till dess att bensinen tar slut i motorcykeln eller föraren stannar frivilligt."

Även buller kommer att mätas, boten ligger på 1000 kr.
Detta ska pågå under våren och sommaren.

Trist, räckte det inte med skylten "olycksdrabbad mcväg"?:gnissla

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Finns ett antal trådar om detta.

Synnerligen förekommen anledning och helt uppenbart räcker det inte med skyltar "olycksdrabbad väg".

Passa på att lära er andra vägar... tvärt emot vad folk verkar tro så finns det fler än två schyssta vägar i Stockholmsområdet :banana

Waterboy

Bygg en bana i sthlm för helvete!
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
07 Yamaha FZ6-N Suzuki DR 650 -91
gruff

humm, "tills bensinen tar slut i hojen" vad jag vet så drar en helikopter ganska mycket. Folk får väl ha benin med sig :D :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
humm, "tills bensinen tar slut i hojen" vad jag vet så drar en helikopter ganska mycket. Folk får väl ha benin med sig :D :D

Och så vitt jag vet så toppar de runt 200km/h... så det är väl bara stå på järnet för dessa fartfantomer som vill komma undan.

Nicotin

Guest
då får man ju se till att vara fulltankad på vägen till bogan då..och ge pluggen så man hinner till statoilmacken och tanka innan dom hinner ifatt..:rofl :gnissla

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Man börjar ju tro att det bara finns en väg i hela mälardalen som är färdbar med MC. Ut och se resten av landet...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hört talas om fågelvägen? :va

Hört talas om raka motorvägar?

Men nej, jag tänker inte börja försöka försvara de som kör ifrån snuten, det får de som håller på med göra själva. Men jag har i alla fall hört att det går alldeles utmärkt att köra ifrån polishelikopter.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
kan ni inte öppna ett stockholms subforum (vi göteborgare har ju ett tex?) där alla ni stockholmare som åker fram och tebax på samma väg kan skriva av er?

personligen har jag aldrig åkt på varesig bulten eller bogan men är ändå döless på dom, riktigt less på att det dyker upp ett dussin trådar om dom varje dag med i dom allmänna forumen.. detta är ett lokalt fenomen som i dagsläget återspeglar sig på hela sporthojssverige tack vare att den här siten blivit så stor.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Rättelse: Sett på film att det går. :D

Nope, hört av 2 personer jag känner... har inte sett alla GR-filmer så jag vet inte om han gör det nån gång eller nån annan rulle heller för den delen.

kan ni inte öppna ett stockholms subforum (vi göteborgare har ju ett tex?) där alla ni stockholmare som åker fram och tebax på samma väg kan skriva av er?

personligen har jag aldrig åkt på varesig bulten eller bogan men är ändå döless på dom, riktigt less på att det dyker upp ett dussin trådar om dom varje dag med i dom allmänna forumen.. detta är ett lokalt fenomen som i dagsläget återspeglar sig på hela sporthojssverige tack vare att den här siten blivit så stor.

Finns ju men vissa lär sig aldrig var de skall lägga trådarna.

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Äntligen!

Jag veet att jag går emot strömmen här nu men det är helt underbart att polisen tar tag i problemet. Som vanligt är det en liten klick hojåkare som busar och gör det svårt för andra. Själv vägrar jag köra Bogan efter att ha fått möte och bokstavligt inte fått plats med ett dasspapper mellan de båda hojarna. Men nu kanske man vågar köra där igen?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900

tycker ja låter som en utmärkt ide'

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS

:fakta

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ännu bättre kanske ett sub-forum för just Bulten och Bogan? :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept