Straff för skjutsning?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
PunGt, om jag får be. :mattias

Med andra ord så är det ju inte så jättesmart att klaga på stavfel om man själv stavar som en kratta.

Krattor har man i trädgården! :mattias
så man kan stava fel till ".".. :hihi Ni är bara för sköna grabbar..
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
philsson skrev:
du kan ju skriva ar istället för aer och typ latt istället för laett?.. po, på?
Rätt störande bara..
:ajjabajja
Ae uttalas "ä" och au uttalas "å" har man inte svenskt tangentbord så
stavar man så där :mattias
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hahaha seriost asso ni brokar om en som liten skitsak som nogra stavfel.
Olderna kan inte vara hog haer :p. Nerro skamt o sido tkr ni ska holla er lite mer till troden nu o sluta broka om nogon glomde en . eller Stor bokstav.

Darfor ja skrev Aer o inte Ar. Aer for ja tkr det aer lettare att forsto att det ska vara ett 'a' o inte A.
Men jag tkr det aer en son liten skitsak att borja broka om och forstora hela troden med.

Fast iofs so aer det bara min osikt.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Freddola skrev:
Hahaha seriost asso ni brokar om en som liten skitsak som nogra stavfel.
Olderna kan inte vara hog haer :p. Nerro skamt o sido tkr ni ska holla er lite mer till troden nu o sluta broka om nogon glomde en . eller Stor bokstav.

Darfor ja skrev Aer o inte Ar. Aer for ja tkr det aer lettare att forsto att det ska vara ett 'a' o inte A.
Men jag tkr det aer en son liten skitsak att borja broka om och forstora hela troden med.

Fast iofs so aer det bara min osikt.
"Hahaha, seriost ni brakar om en som (Vet inte vad du menar med "som" där) nagra stavfel. Olderna (Förstår inte vad du menar med "olderna" heller) kan inte vara nog har :tungan. Nejda, skamt och sido, tycker ni ska halla er lite mer till traden nu och sluta braka och forstora hela traden. Fast iof sa ar det bara min asikt."

Så skulle iaf jag uppskatta om du skrivit inlägget. Bra mycket enklare att förstå.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
KalleNorton skrev:
"Hahaha, seriost ni brakar om en som (Vet inte vad du menar med "som" där) nagra stavfel. Olderna (Förstår inte vad du menar med "olderna" heller) kan inte vara nog har :tungan. Nejda, skamt och sido, tycker ni ska halla er lite mer till traden nu och sluta braka och forstora hela traden. Fast iof sa ar det bara min asikt."

Så skulle iaf jag uppskatta om du skrivit inlägget. Bra mycket enklare att förstå.


Kanske stammer men nu aer det so att jag ejj aer i sverige och har engelskt tangetbord som dom 3 sista siffrorna i alfabetet inte finns med po, Daerfor du har lite svort och forsto vad ja skriver men ja forsoker gora det besta av situationen.
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
jaja.. det räcker nu! finns säkert andra forum där man kan diskutera stavningar om det nu är det som ni är ute efter :fatta!
 

SinkZ

Brist på KK
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Italian lightweight
iuridae skrev:
Du får inte skjutsa om du är under 18 år, oavsett fordon. Att man får skjutsa på moped är bara en skröna, ska vara om du är över 18 då.

Åkte fast med moppen när man hade den (en skön MT5), va givetvis ute och imponera på en brud :tungan men farbror haffa tyckte inte det va så smart. Jag fick 300.- i böter, hon fick 450.-. Dock fick vi kommentaren att det va tur inte hon hade hjälm på sig, för då hade det varit planerad körning, och 1500.- i böter ?! :va


Man får faktikst skjutsa på EU-moped.
 

nicklas88

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda NSR 125 -91
Men alltså... spela roll om körkortet ens skulle rycka? det är väl inte ens i närheten lika farligt om man jämför vad som skulle hända om man krockar! Du får inte ut ett skit på försäkrningen.. kul att bli förlamad och inte få ut ett skit på försäkrnigen... :S
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
nicklas88 skrev:
Men alltså... spela roll om körkortet ens skulle rycka? det är väl inte ens i närheten lika farligt om man jämför vad som skulle hända om man krockar! Du får inte ut ett skit på försäkrningen.. kul att bli förlamad och inte få ut ett skit på försäkrnigen... :S

Snacka inte utan referenser, det där är bara gojja

Din trafikförsäkring slutar gälla ENDAST vid rattfylleri, grovt rattfylleri och grov vårdslöshet i trafik
 
Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag kommer att skjutsa!
När nöden kräver, jag hatar att skjutsa..
Hojen blir så låg, skrapar fotpinne i kraftiga nerlägg.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Svanen skrev:
Jag kommer att skjutsa!
När nöden kräver, jag hatar att skjutsa..
Hojen blir så låg, skrapar fotpinne i kraftiga nerlägg.


Kraftiga nerlägg med skjuts låter inte som nån höjdare
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
nicklas88 skrev:
Men alltså... spela roll om körkortet ens skulle rycka? det är väl inte ens i närheten lika farligt om man jämför vad som skulle hända om man krockar! Du får inte ut ett skit på försäkrningen.. kul att bli förlamad och inte få ut ett skit på försäkrnigen... :S


ja men vafan.. ska man hålla på å tänka på vad som händer om man ska krocka osv.. så kan man väl lika gärna låta hojjäveln stå i garaget då?
ska det vara på det viset så får ja ändå inte ut ngt för hojjen är ostrypt.. men du kanske kör strypt du? vad vet jag... men krockar jag och blir förlamad så är väl pengar det sista man tänker på...
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
iuridae skrev:
Du får inte skjutsa om du är under 18 år, oavsett fordon. Att man får skjutsa på moped är bara en skröna, ska vara om du är över 18 då.

Åkte fast med moppen när man hade den (en skön MT5), va givetvis ute och imponera på en brud :tungan men farbror haffa tyckte inte det va så smart. Jag fick 300.- i böter, hon fick 450.-. Dock fick vi kommentaren att det va tur inte hon hade hjälm på sig, för då hade det varit planerad körning, och 1500.- i böter ?! :va

Man får skjutsa på en eu moped klass 1 om mopeden är gjord för en passagerare.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top