Straff för skjutsning?

xeN

Evo 8. yz250f, yzf450
Gick med
27 May 2005
Ort
Sthlm/Huddinge
Hoj
rs 125
Min bror vart stoppad när han skussade, Polisen kollade bara att hojen va laglig dom trodde det va ensits kuts därför vart han stoppad i första stund sa polisen. Sen åkte dom. Min bror var bara 17 vid tilfället.
 

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
sandviken
Hoj
inväntar R1
har skjutsat nästintill varje dag sen ajg fick kortet på min 125:a.. har tilockmed plivid stoppad me en pollare bakpå. de va ett vanligt blås och körkorts koll dom sa inte ett ord om skjusningen..
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Om det nu skulle vara någon polis som skulle anmärka på att du skjutsa så skulle nog den du skjutsar få 300 spänn i böter. Värre än så blir det knappast..om det änns blir så farligt.


Chilla :cool:
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Men man har ju körtkort på prov i 2 år och då ska man väl igentligen bli av med körkortet om man skjutsar eller bryter mot någon annan lag?

Men det är nog inte många poliser som tar körtkortet för att man har skjutsat någon lite lungt :)
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
flexbert skrev:
Men man har ju körtkort på prov i 2 år och då ska man väl igentligen bli av med körkortet om man skjutsar eller bryter mot någon annan lag?

Man har körkortet precis som en som haft körkort i 1000år. Enda skillnaden är ifall du blir av med det får du ta om det, något som en som haft körkort i 1000år slipper.
 

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Mjölby
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
men va fan det ska till mycket för att bli av med kortet
själv har jag varigt dum och åkt dit för en massa skit och inte fått en varning
det är bara att neka in i det sista (åklagare har inte tid med massa småsaker och skulle du bli dömd så är det väl bara att betala böterna :tummenupp )
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Kan sejja redan nu att det aer olagligt att skjutsa po en 125a om du aer under 18 for dom som inte vet det.

Men det aer i stort sett ingen polis som vet om det och om dom nu skulle veta det so tror ja dom skiter i det om man bara har hjalm.

Har sjalv skjutsat en kompis med hjalm po min 125a och aer 17 or och blev stoppad av polisen do jag genade over ett overgonsstalle.

Efter lite skisnack so sa han Okey det gor inge, men taenk po att du inte for gora soder. Mycket trevlig polis btw.
Han sa ingett om att jag skjutsade och bad inte ens om korkort.

Kan aven till legga att jag har po effektavgassystem fron gianelli och det hors ganska val men han brydde sig inte.
Utan var mest fascinerad over att den do det inte aer so vanligt med 125or iaf inte i Karlstad.

Aer ejj i sverige som ni kanske maerker :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Freddola skrev:
Kan sejja redan nu att det aer olagligt att skjutsa po en 125a om du aer under 18 for dom som inte vet det.

Men det aer i stort sett ingen polis som vet om det och om dom nu skulle veta det so tror ja dom skiter i det om man bara har hjalm.

Har sjalv skjutsat en kompis med hjalm po min 125a och aer 17 or och blev stoppad av polisen do jag genade over ett overgonsstalle.

Efter lite skisnack so sa han Okey det gor inge, men taenk po att du inte for gora soder. Mycket trevlig polis btw.
Han sa ingett om att jag skjutsade och bad inte ens om korkort.

Kan aven till legga att jag har po effektavgassystem fron gianelli och det hors ganska val men han brydde sig inte.
Utan var mest fascinerad over att den do det inte aer so vanligt med 125or iaf inte i Karlstad.

Aer ejj i sverige som ni kanske maerker :)
lär dig stava!.. :4skrika
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Men jag aer INTE i sverige.
Sitter po engelskt tangetbord Laett o skriva do?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Freddola skrev:
Men jag aer INTE i sverige.
Sitter po engelskt tangetbord Laett o skriva do?
du kan ju skriva ar istället för aer och typ latt istället för laett?.. po, på?
Rätt störande bara..
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
du kan ju skriva ar istället för aer och typ latt istället för laett?.. po, på?
Rätt störande bara..


Rätt störande med folk som inte kan stava till enkla ord också som: enda, fälg, osv osv osv.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Solid snake skrev:
Speciellt efter ett frågetecken, dessutom så började han inte ens med stor bokstav.

Ja, en pungt, ett frågetecken, ett utropstecken eller liknande är en meningsändelse. Efter en meningsändelse börjar man en ny mening.

Sten? Glashus?
 

Solid snake

Guest
Tjet skrev:
Ja, en pungt, ett frågetecken, ett utropstecken eller liknande är en meningsändelse. Efter en meningsändelse börjar man en ny mening.

Sten? Glashus?

PunGt, om jag får be. :mattias

Med andra ord så är det ju inte så jättesmart att klaga på stavfel om man själv stavar som en kratta.

Krattor har man i trädgården! :mattias
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Solid snake skrev:
PunGt, om jag får be. :mattias

Med andra ord så är det ju inte så jättesmart att klaga på stavfel om man själv stavar som en kratta.

Krattor har man i trädgården! :mattias

Pungt heter det. Pungt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top