Rundningsmärke skrev:Du är inte så intresserad av fart men vill ändå ha en R1:a?
Var kommer 100hk in i bilden? 25 kW gäller väl fortfarande om man inte har A utan begränsning?
Hur många liknande diskussioner finns det på SH?
Varför kan det aldrig ta slut?
/A
Rundningsmärke skrev:Du är inte så intresserad av fart men vill ändå ha en R1:a?
Var kommer 100hk in i bilden? 25 kW gäller väl fortfarande om man inte har A utan begränsning?
Hur många liknande diskussioner finns det på SH?
Varför kan det aldrig ta slut?
/A
Silwer skrev:utväxlingen bla blir skräp, hojen kommer toppa ur på 3an och sen inte orka mer på övriga växlar.
Sådana här hojar mår inte bra av strypning.
Nu vet jag inte jag vad du skule strypa till för effekt, men tänk på att en 04a har 172hk.
Lime skrev:Ett annat bra tips är SV650 som är ruskigt rolig att köra (fast då blir du fast i twin-träsket) samt CBR600.
kjuze skrev:Bra förslag, faktiskt funderat på båda dem två. Men fastande aldrig riktigt för utseendet. Nya cbr600 är iof snygg..
McFille skrev:En Ducati 600 kostar INTE lika mycket som en R1...
Saxat från Bike: Nypris Ducati 620Dark ´04 69.950:- Nypris R1 ´04 137.900.
Givetvis kan du få båda två billigare, men prisskillnaden består...
Dessutom finns det många billiga begagnade Monster 620 ute på marknaden, många redan strypta till mellanklass.
Annars är en Honda CB600 en schysst hoj!
Å ja, en SV650 är grymt schysst!
Förresten...det är inte bara motoreffekten som gör rettan och liknande hojar olämpliga för nybörjare, chassit är inte det snällaste heller...
McFille skrev:Menar du nya CBR600RR? Alltså, de nya 600cc är verkligen ingen nybörjarhojar heller...120 pållar i ett knivskarpt chassie är inte så lätt att kontrollera....
Nej, men att välja en av de extremaste sporthojarna som förstahoj är löjeväckande.kjuze skrev:Finns det bara plats för fartdårar på detta forum eller?
Gixxer-Anders skrev:Kan ingen fråga hur han ska göra med försäkringen? :corn
Rundningsmärke skrev:Nej, men att välja en av de extremaste sporthojarna som förstahoj är löjeväckande.
Du gör ju som du vill, det är ett fritt land, men de flesta som avråder tänker nog en del på din hälsa.
Ett hett tips kan ju vara att kolla upp försäkringspremien innan, då kanske du kommer på andra tankar.
/A
McFille skrev:Jo men nu har du ju skrivit hela tiden att du är kär i R1 04...nu får du bestämma dig påg!
kjuze skrev:En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
Det räcker med att vrida lite på rullen så gör du 100+ direkt, det är en hoj som inbjuder till höga farter och med ovan förare kommer det snart sluta i diket.kjuze skrev:Jo, men det var ju det som var meningen med att fråga här på forumet. Hade jag redan bestämt mig så hade jag ju vart ute och åkt åt helvete just nu.
Och det är klart att jag kommit på andra tankar när så många avråder mig, även om det känns jävligt vemodigt då jag precis varit och kollat på några nya r1r. Jävlar vad snygga dem är. Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner? Och sen är jag inte så knusslig med pengarna, visst jag har inte alla pengar i världen att slänga ut men jag prioriterar roliga saker ist för vettiga saker i min budget. HEHE =)
En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|