Strypa R1:a

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Ett annat bra tips är SV650 som är ruskigt rolig att köra (fast då blir du fast i twin-träsket) samt CBR600.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
En Ducati 600 kostar INTE lika mycket som en R1...
Saxat från Bike: Nypris Ducati 620Dark ´04 69.950:- Nypris R1 ´04 137.900.
Givetvis kan du få båda två billigare, men prisskillnaden består...

Dessutom finns det många billiga begagnade Monster 620 ute på marknaden, många redan strypta till mellanklass.
Annars är en Honda CB600 en schysst hoj!

Å ja, en SV650 är grymt schysst!

Förresten...det är inte bara motoreffekten som gör rettan och liknande hojar olämpliga för nybörjare, chassit är inte det snällaste heller... :7peta
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det som händer är att efter ett visst varvantal så slutar du få pulver. du har fortfarande kvar allt bottenvrid, men det fade'ar fort bort oxå. Jag körde en 900RR som 25kw i 3 timmar. :rolleyes:

Du gör dock bättre i att vänta 1 år tills du FÅR köra R1a och tills dess kan du skaffa dig lite körvana på en mindre effektstark hoj.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Rundningsmärke skrev:
Du är inte så intresserad av fart men vill ändå ha en R1:a?
Var kommer 100hk in i bilden? 25 kW gäller väl fortfarande om man inte har A utan begränsning?
Hur många liknande diskussioner finns det på SH?
Varför kan det aldrig ta slut?

/A

Läs hans inlägg. Han vill tydligen strypa en R1 när han har tagit tungt kort. :7peta
 

kjuze

Guest
Rundningsmärke skrev:
Du är inte så intresserad av fart men vill ändå ha en R1:a?
Var kommer 100hk in i bilden? 25 kW gäller väl fortfarande om man inte har A utan begränsning?
Hur många liknande diskussioner finns det på SH?
Varför kan det aldrig ta slut?

/A

Ja, jag anser inte att det är bättre andledning att vilja ha den för att den jättesnabb. Jag är medveten om att jag kommer att trampa på några tår nu men jag känner faktiskt för att köra någorlunda lagligt. Finns det bara plats för fartdårar på detta forum eller? Inget fel med det men man behöver väl inte racka ner på någon för att dem inte delar ens uppfattning. Om det finns r1:eek:r som bara hade säg 80 90 hästar skulle jag inte tveka en sekund.
 

kjuze

Guest
Silwer skrev:
utväxlingen bla blir skräp, hojen kommer toppa ur på 3an och sen inte orka mer på övriga växlar.
Sådana här hojar mår inte bra av strypning.
Nu vet jag inte jag vad du skule strypa till för effekt, men tänk på att en 04a har 172hk.

Okej, det låter ju inte allt för skoj. Då har ni nog rätt.. :/
 

kjuze

Guest
Lime skrev:
Ett annat bra tips är SV650 som är ruskigt rolig att köra (fast då blir du fast i twin-träsket) samt CBR600.

Bra förslag, faktiskt funderat på båda dem två. Men fastande aldrig riktigt för utseendet. Nya cbr600 är iof snygg..
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Tror att han tänkte på nästa år. Skriver ju att han inte har hinner i nu......
Du borde kunna fixa ett trottelstopp som gör att du inte kan vrida mer på rullen, som på barncrossar. Se bara till att du behärskar dig att inte pilla bort grejorna till att börja med. Jag hade en FZR 1000 25kW som andra tunga hoj när jag var 20 bast. Gissa hur länge strypningarna satt kvar, gissa sedan hur länge jag var kvar på vägen......


Svar.
Strypningarna satt i nästan en månad (så lääääänga) sedan körde jag två till innan jag låg i åkern.....

Edit. SV 650 tror jag är ett mkt bra val.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
kjuze skrev:
Bra förslag, faktiskt funderat på båda dem två. Men fastande aldrig riktigt för utseendet. Nya cbr600 är iof snygg..

Menar du nya CBR600RR? Alltså, de nya 600cc är verkligen ingen nybörjarhojar heller...120 pållar i ett knivskarpt chassie är inte så lätt att kontrollera.... :gnissla
 

kjuze

Guest
McFille skrev:
En Ducati 600 kostar INTE lika mycket som en R1...
Saxat från Bike: Nypris Ducati 620Dark ´04 69.950:- Nypris R1 ´04 137.900.
Givetvis kan du få båda två billigare, men prisskillnaden består...

Dessutom finns det många billiga begagnade Monster 620 ute på marknaden, många redan strypta till mellanklass.
Annars är en Honda CB600 en schysst hoj!

Å ja, en SV650 är grymt schysst!

Förresten...det är inte bara motoreffekten som gör rettan och liknande hojar olämpliga för nybörjare, chassit är inte det snällaste heller... :7peta

Mjo, men nu hade jag kanske inte tänkt att köpa en helt ny r1:a, utan om jag kanske skulle vänta ett tag.. finns ju 01:eek:r idag för runt 60-70k och monster kostar väl ungefär 45-55k begnat.. Men visst, monster är väl en helt klart bättre nybörjarhojj.
 

kjuze

Guest
McFille skrev:
Menar du nya CBR600RR? Alltså, de nya 600cc är verkligen ingen nybörjarhojar heller...120 pållar i ett knivskarpt chassie är inte så lätt att kontrollera.... :gnissla

Det var den jag syftade på.. ;-)
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Jo men nu har du ju skrivit hela tiden att du är kär i R1 04...nu får du bestämma dig påg! :fatta! :tungan
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
kjuze skrev:
Finns det bara plats för fartdårar på detta forum eller?
Nej, men att välja en av de extremaste sporthojarna som förstahoj är löjeväckande.
Du gör ju som du vill, det är ett fritt land, men de flesta som avråder tänker nog en del på din hälsa.
Ett hett tips kan ju vara att kolla upp försäkringspremien innan, då kanske du kommer på andra tankar.

/A
 

kjuze

Guest
Rundningsmärke skrev:
Nej, men att välja en av de extremaste sporthojarna som förstahoj är löjeväckande.
Du gör ju som du vill, det är ett fritt land, men de flesta som avråder tänker nog en del på din hälsa.
Ett hett tips kan ju vara att kolla upp försäkringspremien innan, då kanske du kommer på andra tankar.

/A

Jo, men det var ju det som var meningen med att fråga här på forumet. Hade jag redan bestämt mig så hade jag ju vart ute och åkt åt helvete just nu.
Och det är klart att jag kommit på andra tankar när så många avråder mig, även om det känns jävligt vemodigt då jag precis varit och kollat på några nya r1:eek:r. Jävlar vad snygga dem är. Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner? Och sen är jag inte så knusslig med pengarna, visst jag har inte alla pengar i världen att slänga ut men jag prioriterar roliga saker ist för vettiga saker i min budget. HEHE =)

En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Börja på ett gammalt härke och lär dig köra, även om man inte är snyggast vid den lokala korvmojjen.
En R1:a enbart som status/posör pryl är en extremt dyr sådan. Försäkringen kommer kosta multum också, ung kille - R1 = dyyyyrt, minst 30 000 om året helförsäkrat.

/F
 

kjuze

Guest
McFille skrev:
Jo men nu har du ju skrivit hela tiden att du är kär i R1 04...nu får du bestämma dig påg! :fatta! :tungan

Javisst, men verkar inte så kul att köra sönder den och sigsjälv det första man gör. :/ Verkar inte direkt ha så mycket val, får vänta.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
kjuze skrev:
En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?

Det behöver inte förutsättas, för det kommer du med stor sannolikhet att göra.
Det är i princip omöjligt att alltid köra en modern hoj lagligt, jag vet ingen som lyckats.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
kjuze skrev:
Jo, men det var ju det som var meningen med att fråga här på forumet. Hade jag redan bestämt mig så hade jag ju vart ute och åkt åt helvete just nu.
Och det är klart att jag kommit på andra tankar när så många avråder mig, även om det känns jävligt vemodigt då jag precis varit och kollat på några nya r1:eek:r. Jävlar vad snygga dem är. Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner? Och sen är jag inte så knusslig med pengarna, visst jag har inte alla pengar i världen att slänga ut men jag prioriterar roliga saker ist för vettiga saker i min budget. HEHE =)

En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
Det räcker med att vrida lite på rullen så gör du 100+ direkt, det är en hoj som inbjuder till höga farter och med ovan förare kommer det snart sluta i diket.

Välj en monster, SV, Hornet elr liknande att börja med,
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top