Strypa R1:a

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
detta var en intressant diskussion som aaaaldrig uppkommit här tidigare ;) no offense kjuze. :7peta
jag tycker det är härligt att du törs säga rakt ut vad du vill ha för hoj (till de här gasglada grabbarna & töserna) :rolleyes:
själv ville jag ha en R6:a när jag var 16. ehm... men sedan insåg jag att det faktiskt finns andra, jäkligt snygga hojar med en aning mindre effekt & en aning mindre framåtlutad körställning.
så idag kör jag en Kawasaki ZZR 600, strypt till 25 kW (har ju enbart mellankort för tillfället, men om 2 år så...) :gnissla - & den går som fan. det enda som märks av strypningen är att den kan vara lite "sen" om man har bromsat in och sedan ska iväg igen. det tar ett tag innan den reagerar så att säga... men annars går den toppen! och jävligt snygg i mina ögon! :kär

du får hemskt gärna köpa en R1:a om du vill. jag bara tänkte tipsa att det finns annat att bli kär i också! :)

Kör med huvudet, vilken hoj du än väljer. Jag vill inte finna dig (eller någon annan för den delen) i något dike med hojen över sig.

Krama varann i trafiken nudå :tuttar

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
jezziiie skrev:
detta var en intressant diskussion som aaaaldrig uppkommit här tidigare ;) no offense kjuze. :7peta
jag tycker det är härligt att du törs säga rakt ut vad du vill ha för hoj (till de här gasglada grabbarna & töserna) :rolleyes:

du får hemskt gärna köpa en R1:a om du vill. jag bara tänkte tipsa att det finns annat att bli kär i också! :)

Fan va skönt att det finns fler dårar än mig..hehe......ska själv köpa mig en R6 å strypa..... å jävlar va skit man får för det....men who cares... bara ja bli rnöjd :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
förstår mig inte på de där me att strypa hojen... :rolleyes: om den inte passar så gasa inte då.. eller köp nån annan hoj....

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
wdac skrev:
förstår mig inte på de där me att strypa hojen... :rolleyes: om den inte passar så gasa inte då.. eller köp nån annan hoj....

Grejen för ,min del är ju inte att ja tycker att den ska gå långsammare, å jag vill ju inte strypa heller...men ja måste strypa den för annars säger polisen att ja inte får köra den.....för ja e förliten.........

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Miss_Orchidee skrev:
Grejen för ,min del är ju inte att ja tycker att den ska gå långsammare, å jag vill ju inte strypa heller...men ja måste strypa den för annars säger polisen att ja inte får köra den.....för ja e förliten.........

hmm?

Du skrev förut att du skulle ostrypa den direkt efter besiktning?
Hojen fungerar väldigt dåligt på 34hk, och jag förstår heller inte varför man skulle vilja köpa den hoj man absolut ska ha när man inte får köra den på 2 år, på dessa år hinner nyare hojar bli äldre och man kan köpa en sådan i stället när man väl får köra tung hoj på allvar.

elle har ja missuppfatta d?............åbs ja e inte polis.......

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Silwer skrev:
hmm?

Du skrev förut att du skulle ostrypa den direkt efter besiktning?
Hojen fungerar väldigt dåligt på 34hk, och jag förstår heller inte varför man skulle vilja köpa den hoj man absolut ska ha när man inte får köra den på 2 år, på dessa år hinner nyare hojar bli äldre och man kan köpa en sådan i stället när man väl får köra tung hoj på allvar.

elle har ja missuppfatta d?............åbs ja e inte polis.......

:hihi :hihi (polisgrejen va kul du....)

Ne ja vet men saken är den att ja har bestämmt mig för att jag vill ha en sån, och det kanske inte blir att ostrypa den direkt..... har fått det på hjärnan bara att ja vill ha en sådan hoj, så en sådan ska det bli

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Miss_Orchidee skrev:
:hihi :hihi (polisgrejen va kul du....)

Ne ja vet men saken är den att ja har bestämmt mig för att jag vill ha en sån, och det kanske inte blir att ostrypa den direkt..... har fått det på hjärnan bara att ja vill ha en sådan hoj, så en sådan ska det bli
åk en stund till på din moppe tills du e gammal nog ;) *hihi* *ta ej illa upp retas bara lite*

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
wdac skrev:
åk en stund till på din moppe tills du e gammal nog ;) *hihi* *ta ej illa upp retas bara lite*

bla bla bla....tyvärr ska ja åka "moppe" ett tag till men sen blir d riktig Mc......åå vad jag läntar... :rolleyes: :)

garpenrud

sporthoj
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 1000RR -08
Jimbo skrev:
:banana :banana Klart grabben ska ha en r1:a, han är ju mer än moppeålder.

Jag håller med, jag köpte en CBR600 som första hoj.. den hade jag i 2 månader, sen var den tråkig och slö. Blev sen en... R1a och har inte haft något annat sen dess.

Bara du har nån som helst självbevarelsedrift så ska det nog gå bra. MEN du ska nog vänta till nästa år, strypa hojjen är som alla andra sagt INGEN bra ide..

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
enhjuling skrev:
Köp en R1 -04, plocka ur motorn och ersätt den med tex en gammal 250cc fyrtakt.
Sen när du lärt dig köra och uppgraderat körkortet tar du fram R1-motorn och sätter i den igen.

:fakta :rofl

btw.. OM du tvunget ska köpa en Retta.. "brickor i förgasarna!"
Tunna brickor... så kan du ju sätta upp ett system, t.ex. att du tar bort en 1 mm:s bricka varannan månad så går hojen lite snabbare allt eftersom du skaffar dig körvana :tummenupp

Detta är nog det billigaste sättet att strypa på

(hmm... föresten har R1 -04 insprutning?)

Last edited:

GlenMorangie

~ The Glen of Tranquillity ~
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
Ducce 999:a (Socio#3721)
kjuze skrev:
Just nu, såhär när jag sitter framför datorn och rannsakar mig själv så är jag faktiskt inte så intreserad av fart. Kan vara för en kompis körde ihjäl sig, vet ej. Men sen vet man ju aldrig vad som händer när man väl sitter på cykeln. :)
Men sen hur den går är det ju väldigt inviduellt, vad man är van med liksom. Jag är van att köra en gammal ford sierra 88 med typ 80 hästar. Då kanske man kommer tycka det är bra med drag med en retta 100 hk. Förstår du vad jag menar? Och i ärlighetens namn så köper jag den mycket för utseendet. Tycker inte direkt det är mer att skämmas för än att man köper den för att köra fort.

Inget fel att köpa en R1:a som första hoj.
Det är inte hojen som är farlig eller svår att hantera.
Visst kan väl förstå dom resonerar att en Bandit 600, Hornet 600 eller en SV650 skulle passa bättre som första hoj, men ........

Det är personen som kör som bestämmer tempo och körstil ! :tummenupp

Om du tycker R1:an är schysst , köp den !!!
Och stryp den inte för fasiken ! :fatta!

Ta det varligt och lär känna hojen så går det alldeles utmärkt tror jag.

Lycka till :fyllisar

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...