kjuze
Guest
Kreuger skrev:Då skulle jag nog påstå att den är säkrare än många gamla härk. Bra däck är en förutsättning men annars har hojen bra mycket bättre bromsar än gamla hojar. (även om det är långt kvar till Bladebromsar) Styrdämpare ser jag som en säkerhetsdetalj. Kan rädda liv även i laglig fart på nån knölig skogsväg. Chassit är kanske snabbt och lite ettrigt men det är ju mest när man gasar på. Skulle man köra lagligt så är det väl snarare en fördel att det är lättmanövrerat och snabbsvängt. Fjädringen är kanonbra.
Sen hjälper ju motoreffekten på 172 hk på ungefär lika många kilon till att göra snabba säkra omkörningar även inom hastighetsbegränsningarna
Har du råd att uppfylla din dröm om en -04 R1a så tycker jag du ska köpa en sån. Även om det mesta skrivs i all välmening så är det nog många som rekomenderar dig en 250cc bara för att de själva inte hade råd med annat som ung.
Jag tycker dock inte att du ska strypa en R1a. Köp hellre en monster 600 nu och byt till R1an när du fyller 21 och kan köra upp för full effekt. Blir iof två uppkörningar om du inte har kort nu men det kan det vara värt.
Lycka till!
Goda råd. Som sagt, lutar väl kanske åt att köpa en monster eller liknande.. Just för säkerhetens skull. Dem är ju ganska snygga dem med.