Stulen hoj i Partille inatt 24/3-25/3.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Skräll..
Det behövs massa folk och en tolk hör ja, har vi någon tolk?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
@Pålle. Såg tyvärr inte din tjejs hoj. Men sen vet i fan om jag var på rätt ställe och kolla. Svårt när man inte är Local.

Lycka till med letandet!

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
@Pålle. Såg tyvärr inte din tjejs hoj. Men sen vet i fan om jag var på rätt ställe och kolla. Svårt när man inte är Local.

Lycka till med letandet!

Tack för försöket.
Vi har själva varit där idag utan framgång.
Den borde vara dumpad nu. Den är för het o soppan är väl slut.

NinjaNicke

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10-r Ninja
Var med Pålle och flickvännen i Lövgärdet och vi stod vid ett tillfällen bara några meter ifrån hojen och tjuven. Runt hojen stod ett stort gäng kompisar till tjuven, och av ren överlevnadsinstinkt insåg vi nog att det inte var lönt att upplysa gänget om att hojen inte var deras. En hel del av killarna i gänget var "glock-i-byxlinningen"-typen. Måste dock erkänna att adrenalinrusningen var jävligt påtaglig. Hade tjuven varit ensam hade läget varit annorlunda, och hade det varit min båge vete fan om jag hade kunnat behärska mig oavsett gänget. Skulle dock uppmana till att inte bråka med dessa killar, men det inser man nog när man ser dom... För jävligt dock att en dåre kan åka runt på någon annans hoj utan att riskera repressalier. Vid ett tillfälle var det två killar på hojen och de varvade ut både tvåan och trean, borde varit uppe i närmare 200 knyck, på en gångbana, i fint väder i ett område där mängder med barn var ute och lekte. De kommer med största sannolikhet köra ihjäl både sig själva och/eller någon annan innan tanken är tom.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ifall man ser dem igen kanske man kan ringa polisen och muttra något om att det står ett gäng och förbereder, någon som man själv tolkar som ett väpnat rån, här med en stulen mc. Borde kunna få fart på farbror blå.
Sen om det sker ett rån eller inte vet man ju inte, men man kan ju tolka det som det...

Nu inte på något sätt riktat som kritik mot dig eller ditt agerande NinjaNicke :)

Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vad fan är det som händer med det här landet när man kan stå ett par meter från sin egendom utan att ta tillbaka den utan att riskera livet mitt i ett bostadsområde under dagtid?

Jag fattar inte hur övriga invånare i "dessa" stadsdelar kan acceptera detta beteende från kriminella jävla smågangstrar som trots allt är i minoritet. Dom jävla asen drar ner hela stadsdelen.

Vad säger försäkringsbolaget och vad säger polisen?

Säg att ni konfronterat tjuvarna och blivit hotade med vapen så skall nog länsman dyka upp med resurser så det räcker. Det är tragiskt men jag hoppas ta mig fan att dom kör ihjäl sig.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Det är utländska killar allt allihopa.
Helt ärligt så är nog enda sättet att få tag i hojen. Är att få tag i killen när han är någon annanstans än i centrumet. Dom blir jäkligt många på någon minut. Väldigt hotfull stämning.
Jag åker gärna upp med ett gäng å ser om man kan hitta han på hojen själv.
Lövgärdet ligger i utkanten norrut. Vid Angered.

Nej de är svenska!!!! :fakta de bor ju i Sverige så de är då svenska....:dummer

Med vänlig hälsning

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ifall man ser dem igen kanske man kan ringa polisen och muttra något om att det står ett gäng och förbereder, någon som man själv tolkar som ett väpnat rån, här med en stulen mc. Borde kunna få fart på farbror blå.
Sen om det sker ett rån eller inte vet man ju inte, men man kan ju tolka det som det...

Nu inte på något sätt riktat som kritik mot dig eller ditt agerande NinjaNicke :)

ja eller så säger man att det sitter en pistolbeväpnad kille på en gul hoj och hotar folk! då blir det drag speciellt när det varit skottlossningar titt som tät i GBG....

Med vänlig hälsning

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Ja tyvärr är såna här grejer inget snuten bryr sig om, dom väntar bara på att den ska brukas färdigt eller på annat vis få tag i han gratis utan att behöva lägga in resurser, det handlar bara om att återfinna, inte eftersöka.

Så jävla synd och jag lider med TS, ett tips är dock att ta bilder på killarna, polisen VET ofta vilka dom är.

Någon smart kille borde skapa en app eller nåt som skickar ut mail så fort en hoj blir stulen till alla mc bröder som finns där ute.
En sorts missing people fast för hojar, missing motorcycle hehe tänk er själva 100-200 pers i skallgång efter en motorcykel.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Otroligt trist. Det går inte att lista ut var de gör av hojen på natten, eller när de nu sover? Min stulna R1 hittades prydligt parkerad och låst utanför ett hyreshus, så där hade man ju kunnat gå och hämta den eller i alla fall ställt till med nåt så att den inte gick att köra.

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Hoj
Affar
Någon smart kille borde skapa en app eller nåt som skickar ut mail så fort en hoj blir stulen till alla mc bröder som finns där ute.
En sorts missing people fast för hojar, missing motorcycle hehe tänk er själva 100-200 pers i skallgång efter en motorcykel.

Jävligt bra idé! Jag blir så förbannad att det svartnar när jag läser om sådant här... Hur många behöver man vara för att bara gå fram och ta tillbaks mc:n? Idioterna bor ju säkerligen i området!
T.ex. Ringa och förvarna Polisen om att nu är vi 50-100 personer som kommer att ta tillbaka Pålle123's stulna mc, som ett "sök" och polisen har möjlighet att vara beredd om det händer något allvarligare som dom tycker sig ha tid att åka på.

/A

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
kan inte tjejen ringa polis, säga att hon sett sin hoj & att killen är på väg med polare & basebollträ.. då brukar polis på fart..

detta har jag själv gjort, då jag haft inbrott i garaget. frun har ringt & sagt att jag gått ut beväpnad
polisen kommer ganska fort, konstaterar att jag varit beväpnad.. "Bra tänkt" brukar kommentarena från polis vara

för övrigt blir jag så jävla frustrerad av att läsa vad som händer.. hade det varit här i "min" stad, hade jag kört runt, letat, spanat.. ringt ihop folk & sedan tagit den med våld.. snorungarna är inte så tuffa om dom möter fler/större än dem själva..

arghhhh !!!! (frustrerad)

Last edited:

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Berätta för det lokala poliskontoret vad du vet om du vill ha tillbaks hojen utan att riskera livet. Polisen känner säkert dessa nysvenskar mycket väl och vet de vilken stulen mc som körs i området, och till och med av vem blir deras jobb lättare.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
Fick ni inte dit någon polis den gången då?

Vi fick dit 4 målade bilar och en helikopter. Men det hjälpte tyvärr inte!
Hojen med förare försvann som lönen.
"Utländska killar" är för mig inte ett rasistiskt uttryck. Något klumpigt uttryck kanske.
Utan en beskrivning av deras utseende. " utländskt påbrå" "utländskt utseende".
Är två andra beskrivningar utan negativa värderingar från min sida.
Hur eller vad jag skall skriva vet jag inte. Hade ju varit lika illa om de hade svenskt utseende.
Det är beteendet som är fördärvligt oavsett var dom kommer ifrån.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
Tack för alla tankar och idéer.
Nog för att det är fördjäkligt alltihopa. Men den är troligtvis så jäkla sönderkörd nu så det är ingen mening att få den tillbaka.
Plus att hämtar vi den med hot och våld så finns det en risk för hämd.
Dom vet ju precis var cykeln togs. Kan ju lika gärna komma tillbaka då.
Vi skiter i det och tipsar polisen om allt vi ser och hör. Så hoppas vi på att de gör sitt jobb!

NinjaNicke

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10-r Ninja
Polisen hade redan en uppfattning om vilka det kunde vara. Vi lämnade signalement, men vågade tyvärr inte dra fram mobilen för att ta kort. Vi var extremt uttittade av gänget då vi skiljde oss rejält från den gängse befolkningen på Lövgärdestorget. Man tar tyvärr inte kort hur som helst där utan risk för livet. Inte ens poliser går utan risk ur sina bilar på platsen. Vi, och framförallt Pålle, blev förmodligen uppfattade som civilpoliser och hade vaksamma och hotfulla ögon på oss hela tiden. Skulle man bli utsatt för ett brott där så finns det tyvärr ingen som skulle vittna. Den stora mängden ouppklarade skjutningar i Göteborg talar sitt tydliga språk. Poliser avskys av en stor del av befolkningen i vissa förorter och samröre med dom kan i bästa fall sluta med en kula i benet. Att vittna är en dödssynd.

Givetvis försvann den stulna hojen så fort helikoptern började synas i horisonten och att köra från bilar är tyvärr löjligt enkelt, i synnerhet då man känner alla småvägar i omgivningen vilket man kan förmoda att tjuven gör. Ser man den kan man ju låsa fast den och påkalla polis, men med stor sannolikhet är den säker skrotfärdig och inte värd att få tillbaka.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring