SilverWolf
Medlem
Polisen hade redan en uppfattning om vilka det kunde vara. Vi lämnade signalement, men vågade tyvärr inte dra fram mobilen för att ta kort. Vi var extremt uttittade av gänget då vi skiljde oss rejält från den gängse befolkningen på Lövgärdestorget. Man tar tyvärr inte kort hur som helst där utan risk för livet. Inte ens poliser går utan risk ur sina bilar på platsen. Vi, och framförallt Pålle, blev förmodligen uppfattade som civilpoliser och hade vaksamma och hotfulla ögon på oss hela tiden. Skulle man bli utsatt för ett brott där så finns det tyvärr ingen som skulle vittna. Den stora mängden ouppklarade skjutningar i Göteborg talar sitt tydliga språk. Poliser avskys av en stor del av befolkningen i vissa förorter och samröre med dom kan i bästa fall sluta med en kula i benet. Att vittna är en dödssynd.
Givetvis försvann den stulna hojen så fort helikoptern började synas i horisonten och att köra från bilar är tyvärr löjligt enkelt, i synnerhet då man känner alla småvägar i omgivningen vilket man kan förmoda att tjuven gör. Ser man den kan man ju låsa fast den och påkalla polis, men med stor sannolikhet är den säker skrotfärdig och inte värd att få tillbaka.
Lite rätt och mycket fel. Skithögarna drar sig för att skjuta ngn utan för den kriminella sfären, eller sina landsmän. Hade det skett så hade det förhoppningsvis blivit ett sånt jävla liv t o m i Världs Samvetet Sverige, att det hade påverkat invandringen.
Min erfarenhet är att de är inte så jävla tuffa, om man är mer än en eller två pers som jagar fatt i dom. Att Polisen drar sig för att hoppa ut, är troligtvis att de är bakbundna och vågar inte använda våld. Visst finns det undantag. Men ganska få. Ja, jag har fått på truten av invandrare, men aldrig någonsin om numerären har varit någorlunda jämna. Ensam mot fyra-fem stycken, då är dom spända som bandybollar. 3 pers mot 5-6. Då låter dom mycket, men backar hela tiden. jag anser INTE att man ska ryck på axlarna och tänka: -"Den är sönderkörd, jag får kulor av FB". Låt skithuvudena förstå att det inte är ok att sno hojar!!!