Stulen Hoj Igen!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
hojen är fullt försäkrad lr? fuckot kan ju tappa kontrollen o hamna under ngns bil om ngn ser han


Det går ju på stöldförsäkringen. alla skader som uppkommer vid stöld/stöldförsök:tummenupp

Är väll ingen Husaförare som kör på något annat än hel/hel då det är lika billigt som att betala ett inträde på krogen:D
 
Last edited:

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
jag tror jag såg den i länsmangården ,..
men jag va inne i garaget såg nåt gulblått fluga förbi...
halta mig fram till bilen å när jag väll va ue ur garaget så hörde jag den bara ...:mad: :mad:
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
En kille från sporthoj jagar min hoj just nu, från okq8 sommarvädersgatan upp mot nåt bostadsområde i närheten
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
En kille från sporthoj jagar min hoj just nu, från okq8 sommarvädersgatan upp mot nåt bostadsområde i närheten

Är vid backaplan nu

Han är själv men fick styrservohaveri och blev frånåkt. Typ vid volvo penta, hojen åkte mot backaplan
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
spännande..

Ringer ni snuten så det blir lite pådrag? eller blir det privat rättvisa?

Håller tummarna har följt tråden..
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nån borde göra nått åt ungdomsbrottsligheten i vårt land - de blir ju stora bovar sedan för det mesta. Snuten fixar det ju inte som det är nu.

Själv håller jag på o förbättrar stöldskyddet ständigt - det skall kosta att ge sig på folks prylar...
 

MonsterMatte

916 till salu!!!!!
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Gbg
Hoj
916 -98(till salu), TTR600 (stulen)
Hur går det nu då?? har ju börjat skymma redan.

så spännande att man blir lite nervös juh:gnissla
han kan inte klara sig så länge till tycker man

samtalar du med pålisen nåt? va säger de isåfall??
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Blir nog inget mer idag, nu är det mörkt. Har inte varit i kontakt med polisen nåt idag.
Men lite skrämda blev han/dom nog iallafall. Är nog som jag trott hela tiden, att dom återkommer med jämna mellanrum till OKQ8... Är ju liten tank på hojen. Ska snacka med folket på macken imorgon och höra om dom har lust att ringa nästa gång dom tankar.
Men med ett gäng motarder är han chanslös, hyffsat kass på att köra. Med bil har man problem med bommar och farthinder och sånt.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
En liten tanke!

Samordning är grejen för att fånga en skenande båge. Kombination motorcyklar och bilar på strategiska ställen med kommunikation är nog melodin. I vårat gäng finns det mer än en kompetent och snabb förare som borde kunna hålla jämna steg med tjuven.
Som jag fattar det så kör den här killen ofta en och samma sträcka inom ett begränsat område.
Spana och observera är lösningen för att en sådan sak skall fungera. Det är tråkigt och enahanda, men ger en massa information som man sedan sätter ihop snabbt till en bra strategi. När man sedan har ett hyfsat grepp på hur personen rör sig, är det bara att välja rätt metod för infångandet. (Företrädesvis med hjälp killar och tjejer i blått).

Kan ju bli ett bra delmål på en gemensamhetskörning för alla, nu när det skall bli bra väder i slutet på veckan. Det kan ju inte vara ball att vara tjuv och ha 20 ilskna motarder och 20 förbannade sporthojsåkare i röven när man försöker komma undan!!!

EDIT: Verkar som om hälften redan är gjort enligt föregående svar. Jag var inte snabb nog......
 
Last edited:

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Synd att man inte har någon hoj så man kan göra någon nytta:huvet men tror han kommer åka fast förr eller senare, tydligen fattar han ju inte att han borde gömma undan den ett tag. :näsblod
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Blir nog inget mer idag, nu är det mörkt. Har inte varit i kontakt med polisen nåt idag.
Men lite skrämda blev han/dom nog iallafall. Är nog som jag trott hela tiden, att dom återkommer med jämna mellanrum till OKQ8... Är ju liten tank på hojen. Ska snacka med folket på macken imorgon och höra om dom har lust att ringa nästa gång dom tankar.
Men med ett gäng motarder är han chanslös, hyffsat kass på att köra. Med bil har man problem med bommar och farthinder och sånt.

jag ska nog inte te stan å köra lite imorn. vart brukar han köra?

kanske kan träffas å leta? har inget bättre för mig imorn
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det var sååååå nära idag! :mad:

Men men, kör man volvo så kan man ju inte räkna med att den ska hålla för hård körning.....!
En liten refug och sen var servon borta :huvet

Nu vet han iallafall att det är folk ute efter honom! :fatta!
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Han kör i biskopsgården. Har setts vid godvädersgatan, sjumilaskolan. Även längre norrut i nästa område, temperaturgatan, rimfrostgatan.

Idag jagades han från OKQ8 i korsningen sommarvädersgatan-hjalmar brantingsgatan. Han var i sällskap av en blå scooter-moped. Jakten tog slut i närheten av volvo penta, gropegårdsgatan.

Den bensinmacken är den enda inom kort avstånd från biskopsgården så det är en lågoddsare!

Hoppas bara man hinner ta honom innan hojen rasar helt, jag hade kört cirkus 6 timmar på oljan innan den snoddes. Hur länge har den gått nu med samma olja :gnissla Värsta endurance-testet!

Edit: Jag åker ut efter jobbet imorrn, slutar ungefär 16:00. Kommer även passa på att åka där i jobbet om jag får chansen. Lite osäker om de känner igen min bil från helgen med poliserna. :gnissla
Är det pissregn så är det kanske lönlöst...
 
Last edited:

kville

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
fjällbacka
Hoj
yamaha r1 99
jag ska nog inte te stan å köra lite imorn. vart brukar han köra?

kanske kan träffas å leta? har inget bättre för mig imorn

Jag hänger gärna på i morn och hjälper till och letar för jag har inget att göra i morn heller.
Han skall ju tydligen hålla till en del vid biskopsgården verkar vara mest vid dom norra delarna om jag förstår rätt, där jag bor. Så han skall vi nog snart ta.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
frågan är väl hur länge han roar sig med den innan han kränger vidare den. blir man jagad av en bil så hade åtminstone jag tänkt till två gånger innan jag begav mig ut igen. kanske läge att "skugga" honom hem nästa gång utan att skrämma honom?
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fan vad grymt sporthoj.com är! Vilket kraftfullt nätverk det är egentligen! Så mycket hjälp man får! Utan alla era ögon och öron och kunskaper hade jag fortfarande åkt omkring planlöst över hela västsverige.
Får bjuda alla på en sväng på hojen när den är tillbakatagen och fixad eller öl eller vad som helst! :)
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
imorn så ska jag höra mig för här i området ..
känner nåra ungdomar som brukar ha fuffens för sig ,,
får se om dom vet nåt ...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top