Stulen KTM 660 05:a

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
No bajk
Jävligt tråkigt Thomas.. Och Mark
Men så alla vet, så bor jag oxå i frölunda och ganska nära där denna blev stulen och har oxå en 660 men en tidigare årsmodell.. Har inga crossdäck på, så det skiljer sig en del.. Bara så ingen flyger på mig om jag kommer åkandes.. :S

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ska skifta olja i min hoj, sen ska det spanas! Jävla PACK! :arsele :mad:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det är lite synd att det är så kallt ute nu. Sannolikheten att se den hojen köras känns lite mindre. Därmed inte sagt obefintlig. Jag & ngr till ska ut o se oss om lite på redan välkända tillhåll för den sortens avskum/tidigare erkända MC tjuvar.

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
fan av jobbigt det är med sånna avundsjuka jävlar som inte vet skillnad på mitt och ditt

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Jävligt tråkigt Thomas.. Och Mark
Men så alla vet, så bor jag oxå i frölunda och ganska nära där denna blev stulen och har oxå en 660 men en tidigare årsmodell.. Har inga crossdäck på, så det skiljer sig en del.. Bara så ingen flyger på mig om jag kommer åkandes.. :S

Faan jag visste att det var du som snodde den Calle. Jäklar va du ska få :tuttar

EasyEd

Gillar också att åka skidor
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Suzuki
Ännu en stulen KTM i området!

Vad tråkigt :mad: det kanske är samma killar som tog min 525:a för någon vecka sedan men Polisen hittade den i ett förråd i Tynnered! kanske läga att kolla runt i det området? min spray dom svart så var extra vaksam om ni ser en svartmålad du kanske inte tror att den är din! Jag skall hålla utkik! om detta inte slutar så kommer det att urarta i en slags älgjakt :huvet på dessa killar.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Har varit ute och letat runt lite nu men ingen framgång.
Tack Pysch :tummenupp

Det är lite synd att det är så kallt ute nu. Sannolikheten att se den hojen köras känns lite mindre. Därmed inte sagt obefintlig. Jag & ngr till ska ut o se oss om lite på redan välkända tillhåll för den sortens avskum/tidigare erkända MC tjuvar.
Sannolikheten att dem är ute och kör är ju som sagt inte stor men tack som fan för att ni tar er tid :tummenupp
Vad tråkigt :mad: det kanske är samma killar som tog min 525:a för någon vecka sedan men Polisen hittade den i ett förråd i Tynnered! kanske läga att kolla runt i det området? min spray dom svart så var extra vaksam om ni ser en svartmålad du kanske inte tror att den är din! Jag skall hålla utkik! om detta inte slutar så kommer det att urarta i en slags älgjakt :huvet på dessa killar.
Vet du vilken adress det är till detta förråd?
Kanske man kan be Polisen ta en titt där?

Ta det gärna via PM.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ingen större framgång för min del heller efter en timmes promenad.

Jag vill också gärna veta var det förrådet är om det ligger i Tynnered. Kan man ju kika lite extra där. Skicka gärna PM var om du vill.

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag lider verkligen med alla som blir av med sina grejer. Själv har jag blivit överambitiös i kategorin "krångla till det som fan för tjuven".

Lite taktiska tips för att minimera stölder av tattare som bara skall stjäla för att ut och fulköra (proffsen klarar tyvärr det mesta):

* Plocka av ett av däcken och förvara på annat ställe. Det är inte så himla bökigt om den skall stå längre än en vecka. Cross och enduroägare borde göra detta på rutin då maskinen används med ganska långa mellanrum.
* Sätt ett larm, billigt eller dyrt, på stället du förvara grejerna. Inkludera en jävligt överdimensionerad sirén och ett blinkljus på utsidan. Finns att köpa billiga varianter på Clas Ohlson och behöver inte kopplas till en larmcentral. Bara det väsnas och lyser, få uppmärksamhet.
* Sätt upp en rejäl halogen lampa (minst 150 W) inne i lokalen som styrs av rörelsevakt. Det är otrevligt för dom att jobba i Madagaskarsol mitt i natten.
* Om det finns fönster så montera upp några metallstänger med max 20 cm mellanrum. Glöm inte att sätta upp piffiga gardiner så dom inte ser in oxå.
* Naturligtvis använder ni redan bra lås, men montera något att sätta fast dom i. Överdriv gärna mängden lås, desto fler desto jävligare.
* Kolla så att porten är i bra skick. Är det en rullport så är det enkelt att borra ett hål i rälsen och sätta dit ett vanligt hänglås. Då blir det svårare att bara lyfta upp den. Är det en vanlig slagport så montera skjutreglar på nederdelen som går rakt in i karmen. Detta förutsätter att ni kan ta er ut och in på annat sätt:D, annars får ni bo med er älskling.
* Det finns små rörelselarm som låter med över 100 dB, som man enkelt lägger någonstans på/i hojen. Rör den sig så skriker den som bara fan mitt i natten.
* Häng över något över bågen (vinteröverdrag, lakan, flagga....osv). Det gör att ingen ser vad som finns i garaget när ni öppnar och stänger. Ju mindre alla vet vad som finns, desto mindre är chansen att någon bryr sig om just ditt garage.
* Har ni en dörr så sätt in ett rejält lås. Montera ett bläck vid låset (går att köpa billigt hos närmsta låssmed). Det bästa är att ha ett bläck från toppen ner till botten, det blir svårare med bräckjärnet. Går det så ha gärna två lås, desto mer som greppar i karmen är av godo.
* Håll käften om var du förvarar din älskling. Tyvärr behöver man ju köra den till och från förvaringsstället, men gör det snabbt och stå inte och flasha den där.

Bara mina 50 cent, det finns garanterat fler saker att göra. Men detta är relativt enkla och billiga lösningar.
Bäst är ju att ta över en av försvarets gamla bunkrar, men det är ju inte många som bor nära en sådan.

EasyEd

Gillar också att åka skidor
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Suzuki
Har varit ute och letat runt lite nu men ingen framgång.
Tack Pysch :tummenupp

Sannolikheten att dem är ute och kör är ju som sagt inte stor men tack som fan för att ni tar er tid :tummenupp

Vet du vilken adress det är till detta förråd?
Kanske man kan be Polisen ta en titt där?

Ta det gärna via PM.

Fick flera tips typ:
Din KTM finns i ett förråd på Topasgatan vid dagiset!
&
Ja jag tror jag både sett och hört den.
Den rör sig o Opalområdet men de som har stulit den bor på Topas, Smaragd området.
&
De tar fram den på kvällarna och kör omkring. Så gör de med alla de stjäl och de stjäl flera st/månaden. De gör inbrott på olika ställen och stjäl i princip 7-24.
&
jag tror jag har sett din hoj nära där jag bor och om jag leder dig till crossen kommer jag få hittelönen eller måste du ha crossen i handen då får jag dem?

Dessa tipsen fick jag in och tyvärr inget mer men det var ju nära! en liten hittelön kan säkert få en del att bli pratsamma :D

Säg till oss alla när vi skall samlas :näsblod

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Fick flera tips typ:
Din KTM finns i ett förråd på Topasgatan vid dagiset!
&
Ja jag tror jag både sett och hört den.
Den rör sig o Opalområdet men de som har stulit den bor på Topas, Smaragd området.
&
De tar fram den på kvällarna och kör omkring. Så gör de med alla de stjäl och de stjäl flera st/månaden. De gör inbrott på olika ställen och stjäl i princip 7-24.
&
jag tror jag har sett din hoj nära där jag bor och om jag leder dig till crossen kommer jag få hittelönen eller måste du ha crossen i handen då får jag dem?

Dessa tipsen fick jag in och tyvärr inget mer men det var ju nära! en liten hittelön kan säkert få en del att bli pratsamma :D

Säg till oss alla när vi skall samlas :näsblod

Har du fått dessa tips ikväll?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jo uppfattade det så också men blev osäker... :confused:

Det stämmer att det var "förra veckans tips". Råkar veta det eftersom jag var med EasyEd hos polisen och hämtade tillbaka hans sorgligt svart-sprayade hoj.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...