Stulen R1 i Högsbo

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tjena!
Nu var det tydligen min tur.
För mindre än en timme (ca kl 16:00) sedan blev min R1 stulen ur mitt garage på ***gatan. Det är en blå 98 helt i originalskick med regnummer *** ***. Det var min garagekompis som såg tjuvarna köra iväg med den. Totalt var dom 6 personer, 4 st på 2 svarta EU-moppar och 2 pers på min hoj. Alla ska ha vart mörkt klädda och troligtvis 15-18 år gamla. Alla hade hjälm.

Om ni ser den nånstans, ring Frölundapolisen direkt på 11414 och sedan till mig på ****-******.

Erik

EDIT: Bilder finns här: ***

EDIT 2. Notera dekalerna på svingen. På högersidan står det "YAMALUBE" eller nåt sånt.

EDIT 3: Hojen upphittad och jag ville inte skylta med bild och regnummer längre.

Last edited:

MonsterMatte

916 till salu!!!!!
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
916 -98(till salu), TTR600 (stulen)
Vafan händer egentligen??:mad:
Har stölderna ökat mycket iår, tycker det snos hela tiden..

Hoppas det går bra i sökandet iaf.

Kneedrag

Guest
surt med din hoj, men om din sopa till garagegranne hade haft nåt i huvet så hade han kört efter dom på kanske lite lämpligt avstånd o ringt polisen eller en hög med polare, hur som, jag hoppas hojen återfinns i oskadat skick o inte alltför sönderkörd, trist!!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
surt med din hoj, men om din sopa till garagegranne hade haft nåt i huvet så hade han kört efter dom på kanske lite lämpligt avstånd o ringt polisen eller en hög med polare, hur som, jag hoppas hojen återfinns i oskadat skick o inte alltför sönderkörd, trist!!

Ingen skugga ska falla på honom. Han hade sin lille son som passagerare på hojen, och trodde för ett ögonblick att det var jag som körde iväg. När han insåg vad som hände var det för sent.

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
BMX X Challenge
Säkert samma som stal min hoj för två månader sen. Mörk eu moppe mörka kläder... Polisen trodde sig veta vilka det är.

Dom tog mitt lås för att kolla fingeravtryk o gerjer. Har inte hört nåt om dom hittade något på låset. Men om det är samma som stal din så kanske dom kan hitta samma fingeravtryck. Är dom ostraffade så säger ju ett avtryk på mitt lås ingenting. Men om det finns hos dig så vet dom ju att det är samma gäng.

Min dök upp i frölunda två veckor efter den vart stulen. (vet inte vad dom gjorde första två veckorna.) Men när den väl kom ut på gatorna igen så var dom ju helt oblyga.

Kan sätta min högerhand på att hojen är kvar i frölunda. I området kring opaltorget... (Det var där min övergavs när polisen hämtade den)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Säkert samma som stal min hoj för två månader sen. Mörk eu moppe mörka kläder... Polisen trodde sig veta vilka det är.

Dom tog mitt lås för att kolla fingeravtryk o gerjer. Har inte hört nåt om dom hittade något på låset. Men om det är samma som stal din så kanske dom kan hitta samma fingeravtryck. Är dom ostraffade så säger ju ett avtryk på mitt lås ingenting. Men om det finns hos dig så vet dom ju att det är samma gäng.

Min dök upp i frölunda två veckor efter den vart stulen. (vet inte vad dom gjorde första två veckorna.) Men när den väl kom ut på gatorna igen så var dom ju helt oblyga.

Kan sätta min högerhand på att hojen är kvar i frölunda. I området kring opaltorget... (Det var där min övergavs när polisen hämtade den)

Intressant. Polisen nämnde inte något om fingeravtryck. Kom dom hem och hämtade avtrycken hos dig eller hur gick det till?

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
BMX X Challenge
Intressant. Polisen nämnde inte något om fingeravtryck. Kom dom hem och hämtade avtrycken hos dig eller hur gick det till?

När jag gjorde polisanmälan sa hon som tog emot anmälan att jag skulle lägga den avklippta kedjan och låset i en papperspåse ifall det kunde bli intressant att kolla det. Och när jag nämnde detta för polisen som hittade min hoj så kom dom och hämtade grejerna dagen efter. Skulle skickas iväg nånstans för fingeravtryck och DNA. Det skulle ta några veckor. har inte hört nåt från polisen sen dess.

Var iallfall imponerad av hur mycket dom energi frölundapolisen faktiskt lägger ner på mc och mopedstölder. Synd bara att det inte hjälper om nån åker fast. Det finns ju så många moppefuckon att det är en omöjlighet att få slut på stölderna.

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Hoj
Kawa orange edition 2
j-a va surt. Vet hur det känns.
Åkte förbi där strax innan 16.00 men såg tyvärr inget.
Sjukt ändå att dom tog den mitt på dan

Ska hålla utkik..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad hade du för lås?

Tack för alla svar! :tummenupp
Jag hade ett Abus skivbromslås av den nya lite kraftigare modellen, en av de kraftigaste Abus-kättingarna genom sving och bakhjul samt ett Lidl-kättinglås som låste ihop hojen med min trampcykel. Alltihop kapades bort med vinkelslip medans ungjävlarna stod utanför och varvade sina moppar för att dränka ljudet från vinkelslipen. Moppar som står och torrgasar är inget ovanligt på gatan, så ingen reagerade väl på det. :mad:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fan vad stölder det ät överallt, man har ju tappat räkningen, vilken hoj man skulle leta efter i vilket område. Ska hålla utkik!

Alstare

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
K1 1k
Fan vad stölder det ät överallt, man har ju tappat räkningen, vilken hoj man skulle leta efter i vilket område. Ska hålla utkik!

Jo, det e fan helt sjukt att man inte kan få ha sina grejer ifred!

Antar att min hoj (stulen ett par veckor sedan) också kan finnas i Västra GBG... Så ser ni en röd ninja 900 (se min profil / avatar) så säg till! Har aldrig sett den färgsättningen på nån annan hoj i götet...

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Har ju sett framemot att jaga omkull moppeglin på storhojar, men har ju inte hojen kvar i stan... Husan är ju annars perfekt för det ändamålet! Går hyffsat tyst, liten och smidig och accar bra i farter upp till 130 typ. Bra att frölundapolisenverkar engagera sig lite grann iallafall! När jag tog tillbaka min hoj så kunde de inte gå upp och knacka på i lägenheten vi såg grabbarna springa in i och inte heller göra nåt åt de två crossarna och mopeden utan ramnummer som stod där. För mycket pappersarbete förmodligen.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Har åkt runt och spanat bland annat där men ingen framgång än så länge.

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
BMX X Challenge
Det verkar ju tyvärr vara så att alla lås går att kapa upp på under minuten. Så oavsett om man har 10 lås så tar det bara 10 minuter att stjäla hojen. Och har man larm som jag hade så skiter dom i det. Dom tog den ju trots att larmet tjöt och startspärr verkade dom ju inte ha nåt problem med.

Så man måste få dom att inte få igång hojen. Och inte kunna använda kapverktyg.

Så. En startspärr på ett smart ställe. Behöver ju inte vara så krångligt. Moderna hojar har ju redan dessa inbyggda i stödet och i kopplingshandataget. Om man bara kopplar dessa så man får koppla ur dessa spärrar på nåt annat sätt. En liten knapp på väl valt ställe. Under sadeln eller under tanklocket. Var fan som helst. Bara dom blir stresade när det inte går lika smidigt som vanligt. Ta med några säkringar eller ta med styret in är nog rätt enkelt ordnat det också.

För att det ska vara svårare att kapa låsen så borde ett lås sitta krångligt som fan. om man knappt kan komma åt med handen för att få dit låset borde det ju bli svårt med en kapskiva... Gjorde en snygg paint-bild och bifogade. Om man har en betongvägg så fäster man helt enkelt en grej att låsa fast i i rätt höjd för motsvarade grej i hojen. Sen trycker man upp hojen så tätt emot väggen det går och pillar dit ett lås som förhoppningsvis är krångligt att få dit så det också blir krångligt att såga upp. Bara hyresvärden inte har nåt emot att man drar fast grejer i väggen.

Sporthojar är väl värre. Men motarder borde ju detta funka på.

http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=539185#

Bifogat

• ex.JPG
    ex.JPG
    126.5 KB · Visningar: 64
Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor