Stulen Stulen Stulen!!!!!!!

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Valentino skrev:
Blev av med en R1:a för ett knappt år sedan... (Allmängarage i Gbg centralt)

Efter bara några dagar hittade de bågen ute på hisingen... Hade ett Abus i framskivan men det hade de slagit av! :mad:
De hade brytit upp tanklocket, sabbat tändning och mest av allt crachat cykeln... :gnissla

Visade sig till slut att det blev dyrare att plocka ihop rettan än att ge mig pengarna till en ny. Fick pengarna lagom till sesongen var över. :gråta

Ganska vanligt med tjuvar som snor bågar och "nöjesåker"... Din är ju dessutom 12år gammal och ska man sno en hoj för att sälja hemma i ryssland så tar man väl en nyare... :va

Hoppas ditt bolag jobbar snabbare än mitt och att du snart är ute på vägarna igen... :tummenupp

ja hoppas jag med för fan jag e måttligt förbannad nu.o inte fan vill man igentligen ha tillbax en hoj som varit stulen litar inte riktigt på vad dom gjort med den hur fan dom kört med den,men kanske bara jag som e nojig.SAKNAR MIN HOJ.!!!!!!!!

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
synd på din hoj

tyckte den va fin när jag såg den i närheten av mitt jobb i malmö

anledningen till att jag kommer i håg den e för jag har nästan samma reg nr som du

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Freakshow skrev:
Finns det något fb som inte kräver garage vid parkering på hemadress?

om du tecknar en försäkring o säger att du inte har garage utan att den kommer o stå på gatan då e den ju försäkrad efter det.. :fatta! Hallå?? dom skiter väl i det då då jag får pröjsa premien efter hur jag förvarar den hemma.. :7peta

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
JaDeM skrev:
Det e ju fan dessa klåfingriga jävlar.

Dagen börjar kanon.varknar upp till 9+ ute,visst mulet med lite dimma men den lättar som alla andra dagar.

snackar med polaren o han har precis blivit färdig med montering av sitt nya 4/1 system,o vid detta laget tittar solen fram.
GÖTT tänkte jag o ville klart att han skulle komma en sväng och så fick det bli.

40 min senare kommer han o efter ett tag så frågar han var jag parkerat min hoj.

Jag skrattar lite lätt o tänker genast " Skämtvarning" o e på väg ut o ska titta, o tänker sammtidigt.Han driver med mig men jag måste glo iaf.

Näfan tittar lite försiktigt ut genom dörren o HELVETE!!!!!! :huvet GUMMAN e borta
Vafan säsongen står för dörren vädret e på vår sida o jag har ingen Hoj.
Fick ringt polisen iaf och FB får jag ringa imorrn då dom har stängt idag men det kommer bli en LÅÅÅNNGGGGG natt.

Ni som råkat ut för detta hur långt tid har det tagit innan ni fått pengar eller ja hur det nu blir.fått hjälp överhuvodtagen.

Ps.ni som inte återfått era hojar,, hur långt tid måste det gå innan FB behöver bry sig då man aldrig vet om hojen dyker upp igen.Ds : :( :( :( :( :( :(

va ed et för en hoj.. reg nummer och så..kan ju alltid hjälpas åt att hålla utkik...

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Okej okej....... Visste inte!
Trodde alla bolag krävde garage på hemmaadressen nu förtiden.

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
hojbrud skrev:
va ed et för en hoj.. reg nummer och så..kan ju alltid hjälpas åt att hålla utkik...

står på första sidan i tråden men ok här kommer en uppdatering på min Hoj o lite var ni kan lämna info.

Rosa/vit/blå yamaha yzf750r RegNr: TRZ 673.

Jag bor i Landskrona och om någon ser hojen Ring mig på 0706-287856

eller maila mig (kung_midas@hotmail.com) kollar mail typ 20ggr per dag Snälla hjälp mig (jag gråter)

bara bombadera mig om ni har info

MvH Jonas

Last edited:

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Fan va trist att vissa människor inte kan skilja på mitt och ditt! :huvet
Hoppas du hittar boven före farbror blå! Då kan du ju lära honom lite vett och fason! :fatta!
Lider med dig! :(

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Eas skrev:
Fan va trist att vissa människor inte kan skilja på mitt och ditt! :huvet
Hoppas du hittar boven före farbror blå! Då kan du ju lära honom lite vett och fason! :fatta!
Lider med dig! :(

ja jag önskar det med.
Funderar skarpt på o lägga ett slagträ i aluminium i bilen o be varje kväll att jag stötter på dom i trafik.
Bara en enda gång i sitt liv verkligen komma på dom som snott nåt innan polisen gör.
o lära dom mina lagar o regler.

Det retar mig så mycket så jag blir fan nästan kinkig på alla andra i min omgivning.Hoppas jag får tillbax den snart :huvet

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Förbaskat irriterande.
Och precis nu när vädret blir bra...

Jag hoppas du hittar dom och att du spöar upp dom ordentligt :kulspruta

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
En liten varning.
Något/ra FB har visst som regel att endast lämna ut pengar och då först när du ska till att göra upp köpet av en ersättningshoj.

Läste en tråd förra året, tror det var så att någons hoj blev förstörd/stulen, då drog killen slutsatsen att det skulle ta lång tid för FB att reda ut saken så han köpte genast en annan hoj.
FB menade att han var tvungen att köpa ytterligare en hoj, annars inga pengar, Dvs: FB bestämmer när du får köpa en ny hoj(?)

Men vet som sagt inte om det gäller alla FB eller hur reglerna ser ut nu.

Första semesterdagen, förra året, ringde garagepolaren och sa att garagedörren var inkörd, som tur var så var inget stulet.
Jag vet hur det kändes, kan inte tänka mej om hojen verkligen varit borta.
Tillbaka med spöstraff, avhuggna händer, stegling, sträckbänk och alla de andra, "klassiska" metoderna. Håll fingrarna borta!! :fatta!

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
pidda skrev:
Förbaskat irriterande.
Och precis nu när vädret blir bra...

Jag hoppas du hittar dom och att du spöar upp dom ordentligt :kulspruta

Hittar jag dom så ska dom få lära sig att aldrig mer röra min saker.
som sagt det e bäst för dom att polisen tar dom först.ARHHGGGGG

FUCK VA JAG VILL KÖRA:!:!:!:!!::!!:1 :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ozzian skrev:
En liten varning.
Något/ra FB har visst som regel att endast lämna ut pengar och då först när du ska till att göra upp köpet av en ersättningshoj.

Läste en tråd förra året, tror det var så att någons hoj blev förstörd/stulen, då drog killen slutsatsen att det skulle ta lång tid för FB att reda ut saken så han köpte genast en annan hoj.
FB menade att han var tvungen att köpa ytterligare en hoj, annars inga pengar, Dvs: FB bestämmer när du får köpa en ny hoj(?)

Men vet som sagt inte om det gäller alla FB eller hur reglerna ser ut nu.

Första semesterdagen, förra året, ringde garagepolaren och sa att garagedörren var inkörd, som tur var så var inget stulet.
Jag vet hur det kändes, kan inte tänka mej om hojen verkligen varit borta.
Tillbaka med spöstraff, avhuggna händer, stegling, sträckbänk och alla de andra, "klassiska" metoderna. Håll fingrarna borta!! :fatta!

hoppas ju innerligen att jag inte måste köpa en ny hoj för att få ut nåt jag menar får jag bara en struntsumma för min hoj så måste jag kanske lägga till hur mycket som helt för vi e ju på väg in i säsongen o det e inte planerat i min budjet.HELVETE om det e så då e det ännuvärre detta,fan va dom kan ställa till det för en dom jävla tjuvapacken,,,... äckliga jävla parasiter e fan va dom e :huvet

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
JaDeM skrev:
Ja stod ute då det hände har ingenstans o ställa in den,men man kan ju bara tycka att MITT E MITT era jävla kloakråttor (till dom som gjort detta) :tungan

Det var en väldigt fin hoj du hade men att ställa den på gatan???????????????????????????????????????

Man gör som man vill men förstår man inte att man inte kan ha den utomhus så känner jag inte värst mycket medlidande.

Hojarna måste stå inomhus.
Man måste låsa dem och ett larm kostar väl inte så värst mycket?

Har jag ingenstans att ställa hojen så det är säkert kör jag heller inte. Aldrig värt det att bli av med hojen, speciellt inte mina.

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Mavve skrev:
Det var en väldigt fin hoj du hade men att ställa den på gatan???????????????????????????????????????

Man gör som man vill men förstår man inte att man inte kan ha den utomhus så känner jag inte värst mycket medlidande.

Hojarna måste stå inomhus.
Man måste låsa dem och ett larm kostar väl inte så värst mycket?

Har jag ingenstans att ställa hojen så det är säkert kör jag heller inte. Aldrig värt det att bli av med hojen, speciellt inte mina.

e du verklig eller?????????? så du menar att där jag bor finns inget garage för mig så jag bör inte köra motorcykel,och om jag så väljer o göra det så får jag skylla mig själv för att det ända stället jag kan ställa denär i ett cykelskjul.fan att jag inte tänkte på det.hmm men tack för upplysningen MAVVE ska tänka¨på det tills nästa gång :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
JaDeM skrev:
e du verklig eller?????????? så du menar att där jag bor finns inget garage för mig så jag bör inte köra motorcykel,och om jag så väljer o göra det så får jag skylla mig själv för att det ända stället jag kan ställa denär i ett cykelskjul.fan att jag inte tänkte på det.hmm men tack för upplysningen MAVVE ska tänka¨på det tills nästa gång :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Ingen fara, förstår att du e upprörd. Jag blev helt cp själv efter de skulle till o stjäla min hoj men jag hann ikapp dem o de släppte den o försvann.

Gissa vad? Den stod på gatan i 20 minuter - hade inte ens hunnit ta av mig jackan när jag upptäckte att den var borta....

Garageplats e kasst - tro mig, jag vet.

Men man kan inte ha nåt på gatan - så är det bara trist nog.
Hittar jag inget garage i sommar kör jag inte, men det går oftast att lösa om man har hojen på jobbet inlåst eller nåt sånt. Alltid känner man nån.

Nu vet du, surt nog, och gör inte om det.
Miska alltid stöldrisken. Det är väl tillfället som gör tjuven va?

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Mavve skrev:
Ingen fara, förstår att du e upprörd. Jag blev helt cp själv efter de skulle till o stjäla min hoj men jag hann ikapp dem o de släppte den o försvann.

Gissa vad? Den stod på gatan i 20 minuter - hade inte ens hunnit ta av mig jackan när jag upptäckte att den var borta....

Garageplats e kasst - tro mig, jag vet.

Men man kan inte ha nåt på gatan - så är det bara trist nog.
Hittar jag inget garage i sommar kör jag inte, men det går oftast att lösa om man har hojen på jobbet inlåst eller nåt sånt. Alltid känner man nån.

Nu vet du, surt nog, och gör inte om det.
Miska alltid stöldrisken. Det är väl tillfället som gör tjuven va?

så du tar dig alltså från punkt A till punkt B för att hämta din hoj dom dagar du ska ut o köra.lämnar hemmet men måste bege dig till nåt garage kanske 1 km bort för att hämta hojen o då kånka på alla grejer som kommer till ( hjälm kläder bla bla. typ? bara undrar o visst håller jag med det e tillfället som gör tjuven, men det ända jag ångrar här e att jag inte slängt en granitkedja runt hojen o en pelare eller liknande men det va i brist på en kedja.tar dom den iaf fast jag har en sådan kedja då får det vara.

Men det kan väl kvitta om man har garage eller ställer den på gatan.har man köpt dom lås man ska till den o den blir stulen iaf så säger jag att jag tycker synd om alla MC åkare att deras hoj blir stulen.säkert många som vill inget annat än o åka hoj det e deras allt men har verkligen ingen stans o ha den tro fan att det e synd om dom om deras hoj blir stulen fan inte dom som gör fel.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
JaDeM skrev:
Ni som råkat ut för detta hur långt tid har det tagit innan ni fått pengar eller ja hur det nu blir.fått hjälp överhuvodtagen.

Ps.ni som inte återfått era hojar,, hur långt tid måste det gå innan FB behöver bry sig då man aldrig vet om hojen dyker upp igen.Ds : :( :( :( :( :( :(

Det ska gå en månad innan man får nån ersättning men jag har fortfarande inte fått nån. Min blev stulen i Juni förra året. Fick visserligen ett bud efter fem månader men det var ett riktigt skambud så jag håller fortfarande på och bråkar... försäkringsbolag är ÄCKLIGA! :huvet

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
newstead skrev:
Det ska gå en månad innan man får nån ersättning men jag har fortfarande inte fått nån. Min blev stulen i Juni förra året. Fick visserligen ett bud efter fem månader men det var ett riktigt skambud så jag håller fortfarande på och bråkar... försäkringsbolag är ÄCKLIGA! :huvet

hade du förhoj då och hur gick det hela till...måste veta o gämnföra vilket FB har du??

Jag_robban

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Xr650r, Harley x 3
JaDeM skrev:
RegNr:TRZ 673
inge spec kännetecken tyvärr men det e inte för många som kör en sådan kan jag tänka mig o detta skedde nere i skåne i Landskrona.
Tur jag har SH iaf o vända mig till :(

EDIT. dämparen e original på den, skivorna fram e slut i nitningen o skramlar ganska så bra när man kör,.däcket fram e helt slut, o bak helt nytt, svart kåpglas

annars vet jag inte vad jag ska säga.

fan en sån såg jag när jag va ute och körde i igår. det ända jag la märket till är att han körde utan ställ... men den va lila/vit iaf? :O men jag bor i hbg...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln