Stulen Stulen Stulen!!!!!!!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
JaDeM skrev:
hade du förhoj då och hur gick det hela till...måste veta o gämnföra vilket FB har du??

En GSX-R 750 -98. Hojen blev stulen på en innergård. Det största problemet i mitt fall är att toppkåpan och höger sidokåpa var trasiga och det drog dom av 37000:- på värdet för så jag skulle få 9000:- för hojen. Och sen att det ska ta 5 månader innan dom överhuvudtaget kommer med ett bud... fick ett nytt bud häromdagen, efter ytterligare 5 månader, då hade dom dragit av 30000:- för skadorna. Jag har ringt runt och kollat vad delarna, lacken och dekalerna skulle kosta och fått pris på 7000:-. Helt sjukt! Har (hade!!) Trygg Hansa.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
JaDeM skrev:
så du tar dig alltså från punkt A till punkt B för att hämta din hoj dom dagar du ska ut o köra.lämnar hemmet men måste bege dig till nåt garage kanske 1 km bort för att hämta hojen o då kånka på alla grejer som kommer till ( hjälm kläder bla bla. typ? bara undrar o visst håller jag med det e tillfället som gör tjuven, men det ända jag ångrar här e att jag inte slängt en granitkedja runt hojen o en pelare eller liknande men det va i brist på en kedja.tar dom den iaf fast jag har en sådan kedja då får det vara.

Men det kan väl kvitta om man har garage eller ställer den på gatan.har man köpt dom lås man ska till den o den blir stulen iaf så säger jag att jag tycker synd om alla MC åkare att deras hoj blir stulen.säkert många som vill inget annat än o åka hoj det e deras allt men har verkligen ingen stans o ha den tro fan att det e synd om dom om deras hoj blir stulen fan inte dom som gör fel.

Om jag väljer att ställa den på jobbet så kommer jag ha hjälm o skinnställ o allt annat även på jobbet så man kan byta om där de gånger man ska åka.
Annars kan man ju kanske ha grejjorna i polarens garage där han har sin hoj om man ändå kör ofta med honom tex.

Finns kompisars jobb som man kan ha hojen i om man nu måste - man känner väl alltid NÅN som kan ha hojen stående hos sig.

Bor man helt cp mitt i centrum så ja - då kostar det ju lite extra att ha enskilt garage. Det är bara så det är att bo i centrum=dyrare.

Strax utanför centrum tycker jag är bäst att bo på. Där brukar man ha garage nedanför huset - enklast.

Ställer man hojen på gatan med alla lås man tror sig känna till så är det fortfarande fel ja.


Det kostar mer än hojinköpet och försäkringen att ha hoj. Fattar inte varför inte alla köper larm. Det är väl lika bra att ha?
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Fan vad surt alltså, denna jävla stad alltså.....kan man aldrig få ha nått ifred......skall hålla utkick med.............

JaDeM skrev:
RegNr:TRZ 673
inge spec kännetecken tyvärr men det e inte för många som kör en sådan kan jag tänka mig o detta skedde nere i skåne i Landskrona.
Tur jag har SH iaf o vända mig till :(

EDIT. dämparen e original på den, skivorna fram e slut i nitningen o skramlar ganska så bra när man kör,.däcket fram e helt slut, o bak helt nytt, svart kåpglas

annars vet jag inte vad jag ska säga.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
toxicated skrev:
Fan vad surt alltså, denna jävla stad alltså.....kan man aldrig få ha nått ifred......skall hålla utkick med.............

VA?????????????

Landskrona såg jag inte att det handlade om.

Hur sjuttsingen kan man få för sig att lämna NÅNTING på trottoaren i LA?

Nä fan - skyll dig själv. :confused:
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Jag_robban skrev:
fan en sån såg jag när jag va ute och körde i igår. det ända jag la märket till är att han körde utan ställ... men den va lila/vit iaf? :O men jag bor i hbg...


Min e vit/blå/rosa kommer bild här
 

Bifogat

  • Min EGEN hoj.jpg
    Min EGEN hoj.jpg
    50 KB · Visningar: 105

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Mavve skrev:
VA?????????????

Landskrona såg jag inte att det handlade om.

Hur sjuttsingen kan man få för sig att lämna NÅNTING på trottoaren i LA?

Nä fan - skyll dig själv. :confused:


den stod inte på trottoaren fattar du trögt eller :kocko

pallar inte förklara heller för dig hur den stod men den var ej synlig från gatan.!!!!!

o sen när sådant här hänt så behövde jag skriva av mig lite både för ilskan o för att folk ska va uppmärksamma i trafiken efter min hoj (dom som vill).
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Jag_robban skrev:
jaha men det ser ut som lila tycker jag...iaf den såg likadan ut men vem fan vågar köra med en stulen hojj mitt i centrum??


vetefan men om du ser den igen kolla regnr. e du snäll,,om du har möjlighet iofs :tummenupp
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Mavve skrev:
Om jag väljer att ställa den på jobbet så kommer jag ha hjälm o skinnställ o allt annat även på jobbet så man kan byta om där de gånger man ska åka.
Annars kan man ju kanske ha grejjorna i polarens garage där han har sin hoj om man ändå kör ofta med honom tex.

Finns kompisars jobb som man kan ha hojen i om man nu måste - man känner väl alltid NÅN som kan ha hojen stående hos sig.

Bor man helt cp mitt i centrum så ja - då kostar det ju lite extra att ha enskilt garage. Det är bara så det är att bo i centrum=dyrare.

Strax utanför centrum tycker jag är bäst att bo på. Där brukar man ha garage nedanför huset - enklast.

Ställer man hojen på gatan med alla lås man tror sig känna till så är det fortfarande fel ja.


Det kostar mer än hojinköpet och försäkringen att ha hoj. Fattar inte varför inte alla köper larm. Det är väl lika bra att ha?


det e självklart att det e bra med larm,men det e ju lätt o va efterklok.folk har sagt till mig att jag borde fixa nåt annat,o va sugen på o fixa typ larm eller feta kedjer o dra rund pelarna i stället o liknande.

Men nu hann jag inte så långt då dom va snabbt framme o visst jag har lärt mig nåt tills nästa gång.den kommer få stå på samma ställe som innan men med larm o jag ska sova med ett aluminiumrack bredvid sängen,bor på första vån.Tycker bara att vissa kommentare behöver man inte spy ut.som du då.Jag vet att jag ska ha bättre säkerhet på hojen.Nu vet jag det iaf.

Tack vare dig Mavve du e en underbara stöttepelare o dina ord värmer o inspirerar verkligen :arsele :arsele :1pajas
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
newstead skrev:
En GSX-R 750 -98. Hojen blev stulen på en innergård. Det största problemet i mitt fall är att toppkåpan och höger sidokåpa var trasiga och det drog dom av 37000:- på värdet för så jag skulle få 9000:- för hojen. Och sen att det ska ta 5 månader innan dom överhuvudtaget kommer med ett bud... fick ett nytt bud häromdagen, efter ytterligare 5 månader, då hade dom dragit av 30000:- för skadorna. Jag har ringt runt och kollat vad delarna, lacken och dekalerna skulle kosta och fått pris på 7000:-. Helt sjukt! Har (hade!!) Trygg Hansa.


fan det låter inte bra för mig detta.!!! :huvet
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Ja fy fan. Man har väl tur som bor i norrland. Ännu så länge verkar man få ha hojen i fred, trots att den alltid står ute. Fast det är ju klart, ingen snor väl en gammal "traktor"! Nackskott för packet säger jag bara!
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Jag_robban skrev:
fredes kväll....men det är ju inte säkert att det var den men jag bara tyckte att det såg dumt ut att köra utan ställ i hög hastighet...


ja håller med låter konstigt synd du inte såg plåten

men som sagt hoppas du ser den igen...exact var såg du den??
 

Jag_robban

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
helsingborgs trakten
Hoj
Xr650r, Harley x 3
JaDeM skrev:
ja håller med låter konstigt synd du inte såg plåten

men som sagt hoppas du ser den igen...exact var såg du den??
utanför hbg i bjuv....men jag är ute och kör varje dag så jag kan köra runt där lite och höra med en polare som känner dom som sysslar med såndant,,,
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Jag_robban skrev:
utanför hbg i bjuv....men jag är ute och kör varje dag så jag kan köra runt där lite och höra med en polare som känner dom som sysslar med såndant,,,

det våre kanon skitshysst isof..hör av dig om de ser nåt mitt mobnr 0706287856
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
JaDeM skrev:
det e självklart att det e bra med larm,men det e ju lätt o va efterklok.folk har sagt till mig att jag borde fixa nåt annat,o va sugen på o fixa typ larm eller feta kedjer o dra rund pelarna i stället o liknande.

Men nu hann jag inte så långt då dom va snabbt framme o visst jag har lärt mig nåt tills nästa gång.den kommer få stå på samma ställe som innan men med larm o jag ska sova med ett aluminiumrack bredvid sängen,bor på första vån.Tycker bara att vissa kommentare behöver man inte spy ut.som du då.Jag vet att jag ska ha bättre säkerhet på hojen.Nu vet jag det iaf.

Tack vare dig Mavve du e en underbara stöttepelare o dina ord värmer o inspirerar verkligen :arsele :arsele :1pajas

Ingen fara, jag finns för att hjälpa till :tungan

Jag brukar lägga märke till sånna hojar så ser jag den ska jag dryga mig med "ägaren". De brukar nog mjukna när man tar fram mobilen o filmar hojen o håller på o skickar regnumret till 71456.

E fetsugen på att ta ut hojen nu när det e sommarväder men har ingenstans att ha den så den får stå där den står - säkert alltså!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
JaDeM skrev:
det våre kanon skitshysst isof..hör av dig om de ser nåt mitt mobnr 0706287856

Hoppas du har en mobil som kan ta emot bilder - jag skickar om jag ser den....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top